Beantwoord

Download snelheid veel lager dan upload

  • 8 June 2020
  • 19 reacties
  • 2659 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb vandaag me aansluiting gekregen wat me meteen opviel is dat de download snelheid niet gehaald wordt en de upload weer wel ruim.

Moeten ze bij kpn nog wat doen?

Ik heb een KPN Bov x V12

 

 

icon

Beste antwoord door Joep1965 8 June 2020, 21:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Badge +19

Je hebt glasvezel neem ik aan. Haal het glasvezelkastje even 2 minuten van de stroom. 

Reputatie 7
Badge +8

Ja klopt Glasvezel echter 5 min de NT van stroom gehad maakt niets uit.

Heb met Experiabox V12 nog niet gereset

 

 

Badge +19

Dat zou je nog kunnen proberen. En je meet bekabeld neem ik aan?

Reputatie 7
Badge +8

Yes bekabeld maar mocht niet baten.

Morgen maar even afwachten kan ook niet overal op inloggen kan pas na een dag na activatie las ik.

 

Badge +19

Ok als het niet beter wordt trek je maar weer aan de bel.

Reputatie 7
Badge +8

Komt goed ik ga morgen even afwachten anders bel ik KPN wel even ook.

 

Nu even uitzoeken hoe ik die IPTV kastjes achter me eigen router kan hangen ipv die V12 box

Kreeg al aanrader de Fritzbox te nemen

Reputatie 7
Badge +8

Heb toch maar even een andere speedtest site genomen die van KPN lijkt het probleem te zijn

via speedtest.net 

 

Badge +19

Wow dat ziet er beter uit he:wink:

Reputatie 7
Badge +8

Zeker weten site was gewoon beetje ruk van KPN.

Nu even zoeken naar me volgende punt IPTV kastjes aansluiten op me netwerk ipv op me Experia box

 

Badge +19

Als je maar niet met draadloze verbindingsset aan de slag gaat….

Reputatie 7
Badge +8

Als je maar niet met draadloze verbindingsset aan de slag gaat….

Nee zeker niet alles bekabeld ligt al door me huis.

Alleen wil ik niet aparte kabels voor me IPTV boxjes willen trekken naar die Experiabox

Badge +19

Als je met een switch aan de gang ga let dan op igmp snooping he

Badge

ik heb nou precies hetzelfde. haal ongeveer dezelfde snelheid terwijl ik een 1000/500 verbinding heb. 

Echter maakt het bij mij niet uit welke speedtest site ik gebruik beide zijn niet best. 

test is gedaan bekabeld. 

 

Ook heb ik nog een test gedaan met alle apparaten afgekoppeld en alleen 1 telefoon verbonden en dan haal ik alsnog dezelfde snelheden. 

ook vind ik het vreemd dat de uploadsnelheid in het begin helemaal omhoog schiet en gewoon de dubbele snelheid even heeft. 

 

ohja en ook heb ik een experia box v12

 

Badge +19

Vreemde toestand. heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald?

Reputatie 7
Badge +8

Vreemde toestand. heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald?

Blijft bij mij ook vreemd gaan de Speedtest op de KPN site zelf komt niet eens boven de 150 mbit meer uit.

Terwijl speedtest.net gemakkelijk de 500 mbit up en down aan tikt dit geldt ook voor de speedtest van XS4ALL site die doet het ook goed.

 

En ook wat @Mhendrix zegt hij gaat eerst dik richting de 1 gb met upload en zakt daarna weer in is niet constant ik heb dit bij meerdere mensen al gezien bij mij in de wijk die ook net op de glasvezel zitten van KPN

Reputatie 7
Badge +8

Hier ook weer apart vandaag als ik de KPN site zelf pak is het beroerd

Pak ik speedtest.net gaat het wel goed.

 



Moet wel zeggen dat de download niet erg constant is maar schommelt.

 

Badge


Ik denk dat ik het zelf heb gevonden. Zou je eens kunnen proberen te verbinden met een andere server in de speedtest. Bijvoorbeeld routIT ede.

 

Toen ik dit deed was de snelheid ineens hoe hij hoort te zijn.

Reputatie 7
Badge +8

Ja had ik al gedaan alleen schommelt het nog steeds denk dat die speedtest server van KPN gammel is via me Ziggo verbinding is die ook slecht.

 

maar via de glas speedtest doen op Ziggo is ook droevig slecht lijkt wel zelfde server als KPN 

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb het nu ook even getest met een andere modem.

Vriend van me had een Fritz!box 7590 liggen maar die doet het minder goed lijkt wel.

 

Morgen maar weer eens de KPN BoxV12 terug zetten en nogmaals testen.