Beantwoord

downloadsnelheid wordt niet gehaald

  • 30 November 2020
  • 20 reacties
  • 548 keer bekeken

Mijn maximale downloadsnelheid in mijn gebied ligt op 30 mb en upload op 7.

Nu wordt de downloadsnelheid regelmatig niet gehaald en kom ik standaard niet hoger dan 15 mb

Wat kan ik doen om toch een hogere snelheid te krijgen.  Er schijnt een 4g kastje te zijn voor sneller internet in het buitengebied. Zou dat bij mij werken?  Het thuiswerken wordt zo wel lastig en telefoon valt ook regelmatig uit. De uploadsnelheid heeft een gemiddelde van 6 mb. Ik heb een experiabox

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 7 December 2020, 11:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Badge +19

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 

ik zit met de kabel in de laptop en hij geef 6 ping download 14.6 en upload 7.1 jitter is 0

Badge +19

Ik zou graag een screenshot zien van wat leverbaar is op jouw adres. Zie link die ik eerder gaf.

Actuele Beschikbaarheid

Wat

Koper

Beschikbaar

small_green_check-86092b2a0359339f780028aa7bcec83a24fe0ac463977050fa8f103e519dd345.png

Wat

FttH

Beschikbaar

small_red_cross-3971008bf4614020d515611fa7c045c7618cabd46495b9ec6016814022847891.png

Wat

Sneller Internet Buitengebied 4G

Beschikbaar

small_red_cross-3971008bf4614020d515611fa7c045c7618cabd46495b9ec6016814022847891.png

Uitvalredenen

Snelheid >= 2Mbps, Geen buitengebied

Technologie

Internet Snelheid

Koper/DSL

30 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

-

Technologie

Internet Snelheid

Fiber

-

Geplande upgrades

Status

Geen geplande upgrades gevonden in komende 2 maanden

Badge +19

Ok thanks. Er gaat dus inderdaad iets niet goed. 4g modem is helaas niet leverbaar bij jou. Welke experiabox heb je en wat hangt er allemaal aan?

Zo'n witte experiabox heb ik staan. en voor de tv een apart zwart kastje.  In de witte box zit de kabel voor mn laptop en de kabel voor de tv. Verder hebben er 2 thuis scholing die regelmatig ook teams of zoom hebben om de lessen te volgen.

maar die zitten niet met een draad verbonden. Zij doen het via de wifi. voor mijn werk heb ik een vpn verbinding met de wifi is die niet stabiel genoeg. vandaar met de kabel

Badge +19

Ok dat klinkt goed. Het type staat op de experiabox. 

Het is de Experiabox V 10 A

Badge +19

Ok. Ik denk dat het probleem zit in de aansluiting. Zou je het kabeltje wat van de experiabox naar het israpunt kunnen vervangen?

Dat is pas vervangen voor een nieuwe

daarvoor werd de download snelheid niet gehaald en na de vervanging ook niet.

Badge +19

Dan zal er toch voor de experiabox een probleem zijn. Daar zal een medewerker aan te pas moeten komen.  Die reageert over een paar dagen.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Karinkst, ik kijk graag even met je mee!
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 

Hi Thomas, ik ben mijn profiel gegevens ingevuld

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens @Karinkst, ik heb de lijn uitgelezen. Dit ziet er allemaal netjes en stabiel uit. Je experiabox haalt momenteel 25Mbit/s, wat ook de maximale snelheid is die ik hier zie staan.
Het is wel zo dat hier nog 4 of 8 vanaf gaat als je TV ontvanger aanstaat (afhankelijk van of je HD kijkt of niet).
Om een hogere internetsnelheid te halen zou je HD uit kunnen zetten op je TV ontvanger maar ik weet niet hoe wenselijk dat is.

De foto's van de speedtest die ik heb doorgestuurd zijn gemaakt toen de televisie uit stond. Als ik overdag werk staat hij niet aan. In de afgelopen maanden heeft de it afdeling van bedrijf waar ik werk regelmatig speedtests gedaan en nooit is hij boven de 14 a 15 mb geweest aan download snelheid. 

Is er geen andere mogelijkheid waardoor de snelheid wel gehaald kan worden? Bijvoorbeeld een andere of nieuwe box of eventueel een andere provider. Hiervoor zaten we bij Ziggo en daar was het internet heel instabiel van. De overstap naar kpn is al een hele verbetering maar als er meer mogelijk is dan verneem ik dat uiteraard graag. Is zo'n ontvanger voor 4G geen optie die wordt regelmatig in bv een buitengebied ingezet.

Reputatie 7
Badge +20

Sneller internet buitengebied is op jouw adres helaas niet beschikbaar, dit kunnen we dus niet aanvragen. Ik zie helaas ook geen geplande upgrades op jouw adres staan. Ik vrees dus dat we hier niet echt een andere oplossing voor hebben.
De verbinding tot aan en in je experiabox ziet er echt uitstekend uit vanaf hier.  Kun je om het testen HD eens uit zetten op je TV ontvanger?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!