Beantwoord

DVS 650 (2 stuks) werken niet meer

  • 1 February 2020
  • 10 reacties
  • 271 keer bekeken

Al een tijdje dat ik geregeld slechte WIFI verbinding had met beide draadloze verbindingssets. Het middelste lampje van beide kastjes was vaak rood. Ik had soms wel verbinding. Nu sinds een paar dagen in het geheel geen verbinding meer. De middelste lampjes zijn uit. Ik krijg ze ook niet meer aan de praat. Heb gereset, eigenlijk alles gedaan wat op de site van KPN te vinden is. Wie weet raad?

Gr. Gerhard.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 7 February 2020, 16:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Oh ja, voordat ik het vergeet, ik gebruik ze in combinatie met een wifi versterker van Arcadyan, ook van KPN

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Gerhard, welkom op het forum! Dat klinkt niet goed. Hoe brandt het powerlampje op de beide adapters? Het middelste lampje geeft aan hoe de onderlinge verbinding tussen de adapters is. Rood lampje is een slechte verbinding, maar geen lampje is helemaal geen verbinding. Je geeft aan dat je gereset hebt en de overige dingen die op de site staan. Ik ga het alleen toch vragen: heb je de adapters in andere stopcontacten getest? Om uit te sluiten of een van die wellicht niet helemaal goed is?

Hallo Erik,

Op jouw vraag of ik meerdere stopcontacten heb geprobeerd,  dat heb ik. Een storing is wel vaker voorgekomen en het wisselen van stopcontact zorgde voor verbetering, maar nu niet. 

De eerste adapter heb ik gekoppeld aan een versterker middels een netwerk kabel in de woonkamer. De tweede ook weer aan een versterker in de werkplaats. Bij beide adapters brandt het middelste lampje niet.

Badge +19

Zoals je wellicht weet zijn de draadloze verbindingsets gevoelig voor ruis op het electriciteitsnetwerk. Een slechte ledlamp of dimmer gaat al problemen geven opleveren.  Daar is helaas niets aan te doen. Denk aan kabels trekken. Dan heb je die problemen nooit meer.

Daar begint het wel op te lijken. Alleen de afstand is nogal groot, dus kabel trekken is een dingetje.

Badge +19

Dat is het vast maar je werk wordt wel beloond:wink:

Reputatie 7
Badge +30

Dan vermoed ik dat ze defect zijn. Kabels trekken zou ik dan als alternatief aanraden. Hoewel je ook een nieuwe set adapters kunt aanschaffen.

 

Voor de zekerheid nog even: hoe lang heb je deze adapters al? Als dat korter dan twee jaar is, dan zit je binnen garantietermijn en kunnen we ze wellicht vervangen.

 

Admin: tekst iets uitgebreid om zo een vollediger antwoord te geven

Ik weet het niet zeker, maar ik denk een jaar of vier.

Reputatie 7
Badge +30

Jammer, dan zit je ook buiten de garantietermijn.

Er komen binnenkort nieuwe versterkers en adapters. 

Allemaal bedankt voor het meedenken. 

Gr. Gerhard.Â