Beantwoord

een idee

  • 20 August 2020
  • 8 reacties
  • 146 keer bekeken

Hallo, ik weet niet of ik hier goed zit maar ik zit al een tijdje met een bepaald idee en weet alleen niet of daar mogelijkheden in zitten. 

Mijn idee is als volgt: 

een soort van camping abonnement ( digitenne + internet ) voor het camping seizoen. 

ik merk nu dat wij op de camping zitten in het seizoen, wij een hotspot moeten aanschaffen daar ( wat of erg traag is of slecht werkt ) en we hebben apart Digitenne. 

 

Ik denk dat dat best een mooie en leuke oplossing is voor mensen op de camping. 

 

Met vriendelijke groet, 

Bart 

icon

Beste antwoord door PeterG 20 August 2020, 17:30

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @BartNLOV ,

Een prima idee! 
 

Voor klanten die al gebruik maken van Interactieve TV van KPN, bestaat die mogelijkheid al. Zij kunnen maandelijks Digitenne abonneren voor 5 euro per maand en weer opzeggen. Dat gaat heel makkelijk via Mijn KPN. 
 

Helaas bestaat die mogelijkheid nog niet voor andere klanten. Die zitten altijd vast aan een jaarabonnement. 

Je kunt de mobiele bundel van je telefoon inzetten voor je laptop. Door op je mobiel “Hotspot” aan te zetten.

Een hussel abonnement, als je dat al hebt, kun je maandelijks verhogen en weer terugzetten. Als je weet dat je in augustus en september op de camping zit kun je in juli regelen dat je van 1 augustus t/m 30 september een hoger abo hebt. Dat stopt dan per 1 oktober mits je natuurlijk je abonnement weer tijdig, in september, verlaagd.

Internet op locatie (waar geen vaste lijn beschikbaar is) is natuurlijk áltijd duurder dan thuis met vaste lijn en wifi.

Een zomerabonnement voor Digitenne is al vaker gevraagd en steeds weer afgewezen. Jammer. C.D. heeft dat wel van 21 maart t/m 21 september (geloof ik).
Heb je echter thuis een internetabonnement van KPN mét ITV dan kan je voor minimaal 1 maand of dus ook langer een Digitenne erbij nemen. Dat is dan maar € 5 per maand.

Hallo Peter, 

 

Inderdaad, Canal Digitaal heeft een vakantie abonnement maar enkel voor tv. 

bij mij op de camping zie ik steeds meer mensen Digitenne nemen…. wat ik eigenlijk zoek en wat erg ideaal zou zijn is gewoon een combi tussen Digitenne en een internet verbinding voor een camping seizoen, zonder dat ik een losse Digitenne nodig heb en apart ook voor mobiel kosten betaal, daarin tegen maakt de hele familie gebruik van de caravan het gehele seizoen door.  

Hoi Noordzee, 

 

Het idee om de Digitenne naar een thuis abonnement te verplaatsen hadden wij zelf bedacht ( dank je wel voor het meedenken trouwens ) dit gaan wij komend seizoen ook doen onder de voorwaarde van Hussel , alleen qua internet moeten we dan nog verder gaan kijken hoe we dat op gaan lossen 

 

zonder dat ik een losse Digitenne nodig heb

Ik neem aan dat je bedoeld “ zonder dat ik een los Digitenne-abonnement nodig heb”

Dat is er dus, maar alleen voor klanten die thuis Internet met Interactieve TV afneemt.

 

daarin tegen maakt de hele familie gebruik van de caravan het gehele seizoen door.  

Ik denk dat die dan beter zelf oplossingen voor internet moeten nemen. Jij wilt toch niet voor die kosten opdraaien. Die zijn dan namelijk altijd fors meer dan gewoon DSL of glasvezel (FttH).

Voor Digitenne maakt dat jaarrond abonnement dan toch niet uit????

@PeterG  ik heb het idee dat je mij niet helemaal begrijpt. 

 

mijn schoonmoeder heeft een kpn abonnement, wij gaan komend seizoen digitenne overzetten naar haar abonnement ( vanwege de 5 euro) maar wat ik precies bedoel is dus eigenlijk dit.

wat er nog niet is maar wel ideaal lijkt: Camping abonnement van KPN, Digitenne + Internet (een MIFI) dit zodat je geen internet meer hoeft te kopen op de camping maar gewoon je eigen internet plek hebt. 

Reputatie 7
Badge +13

Welkom op het KPN Forum Bart. Voor goede ideeën staan wij natuurlijk altijd open :-) . Het type abonnement wat je voor ogen hebt kan ik je inderdaad nog niet aanbieden maar ik zie wel dat je al een aantal goede alternatieven hebt gekregen. Ik zal je feedback doorzetten en als ik nog iets boor je kan doen dan help ik graag! 

Ik begrijp precies wat je bedoeld. En ik geef aan hoe je dat NU kunt realiseren.

Je kunt een mobiel abo (data only) nemen en in een (zelfgekochte) mifi router plaatsen. No problemo. Maar zelfs 10 GB per maand lijkt mij dan nog aan de lage kant.

Een combi abonnement Digitenne+4G via mifi lijkt me wat lastig realiseerbaar. Dan wordt dat toch een LOS Digitenne (1ste ontvanger is toch al 18 euro, daar zou dan nog 4G data bijkomen), dus wordt gewoon duur. Duurder dan de meeste mensen jaarrond (extra, want op camping en niet thuis) erbij willen nemen.
4G mifi zal mijns inziens ook niet via het Thuis abo geleverd gaan worden. (4G buitengebied uitgezonderd bij DSL onder 10 Mb/s.)

Handiger is dan om gewoon de mobiel te gebruiken. Je zet diens Hotspot aan en je hebt wifi via je eigen mobiele bundel. Bij Hussel kun je die voor de tijd op de camping gewoon verhogen. (voor 1 aug. verhogen, dan gaat het 1 aug. is. Voor 1 okt. verlagen dan gaat het per 1 okt. weer omlaag).

Reageer