Vraag

Eigen glasvezelmodem activeren via servicetool

  • 8 November 2022
  • 19 reacties
  • 416 keer bekeken

Reputatie 2

Vandaag wil mijn eigen modem registreren via de servicetool en gaan gebruiken. Hoe lang duurt het ±  tot ik een melding krijg dat ik hem kan aansluiten. Ik heb Fritz!box 5590 en met een XGS-PON module en een FTU patch cover FTU-TK01. Ik ga er van uit dat dit alles is wat ik nodig heb.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Hallo @Hermann2411 dus je hebt al een werkende internetverbinding via XGS-PON met het standaard modem van KPN?

Heb je je aangemeld via de servicetool?

https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur.htm

Reputatie 2

Ik heb zojuist me eigen aangemeld via het servicetool.

Reputatie 2

Ik heb contact gehad en ze hebben mij omgezet naar eigen modem. Maar herlaas krijg ik hem niet werkende. Ik heb hem weer terug laten zetten.

Hallo @Hermann2411 via onderstaande link kun je alles vinden omtrent aansluiten en instellen eigen modem:

https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur.htm

Succes.

 

Reputatie 2

Gisteren contact gehad met AVM. Modem is terug naar AVM voor test. 
Vandaag met de originele modem van KPN Experiabox 10a laat de speedtest wel erg verschillende download en upload snelheden zien zie screendump. De snelheden zijn bij lange na niet wat vermeld staat op de website.

 

Reputatie 2

Ik heb vandaag weer een aantal speedtests gedaan en dat zijn de resultaten.

Download: 820,7    Upload: 11,6

Download: 711,30    Upload: 14,24

Download: 692.66    Upload: 284,35

Download: 820,6    Upload: 14,7

 

Volgens mij klopt er iets niet. Wie kan mij helpen.

Badge +19

Meet met met een bekabelde pc of laptop zonder dat er andere apparaten op het modem zijn aan gesloten.  Meet met de Ookla app die je in Windows kan vinden.  Dat is de enige betrouwbare speedtest. 

Reputatie 7

Volgens mij klopt er iets niet.

Je maakt gebruik van een shared medium waarbij jouw glasvezel passief gedeeld wordt met meerdere abonnees. Dat betekent dus ook dat de capaciteit gedeeld wordt. 

Dit verklaart echter niet dergelijke slechte resultaten.

Reputatie 2

IK heb vandaag nog een paar speedtesten gedaan. PC direct aangesloten op modem met CAT6 UTP kabel. Ik heb met KPN speedtest en Ookla getest zie de resultaten op screendumps.


a

 

Reputatie 2

Wat voor snelheden kan ik verwachten bij een 1G glasvezel aansluiting. Op internet en op televisie wordt je belooft dat je 1G Down- en Upload krijgt. Maar dat is het bij mij lange niet. Ik vind dit niet acceptabel. Het is logisch dat het uiteindelijk lager is. Maar bij mij is het wel extreem. Ik ga mij intern beraden wat te doen. Andere provider !!

Reputatie 7

Wat voor snelheden kan ik verwachten bij een 1G glasvezel aansluiting. 

Je zou snelheden van zo'n 940Mbps moeten kunnen halen op een moderne PC die met een netwerkkabel aangesloten is en waarbij gemeten wordt met de Ookla Speedtest app uit de Microsoft Store.

Reputatie 2

Ik heb nog nooit 940Mbs gehaald. Net iets boven de 800Mbs heb ik wel eens met de KPN speedtest gehaald. Maar met de Ookla Speedtest app kom ik net boven de 700Mbps uit. De Upload is nog veel erger. zie de 2 screendumps hierboven.

Ik heb dit gemeten met een Experiabox 10a aangesloten via de WAN port. Op een van de LAN porten een PC rechtstreeks met een UTP CAT6 kabel aangesloten. 

Als ik de helpdesk bel vertellen ze mij dat alles OK is. 

Reputatie 7
Badge +24

IK heb vandaag nog een paar speedtesten gedaan. PC direct aangesloten op modem met CAT6 UTP kabel.

Is dat een kabel die rechstreeks naar de Experiabox loopt? Of via een wandcontactdoos en een kabel in de muur? Alle andere apparaten afgekoppeld? 

Reputatie 2

Ja dit is een CAT6 kabel van 5m die rechtstreeks naar de Experiabox 10a loopt.

Reputatie 7
Badge +24

En u maakt gebruikt van een recente pc of laptop met ethernet poort? Of gebruikt u misschien een usb naar ethernet adapter aan de laptop?

Reputatie 2

Ik maak gebruik van een recente PC met rechtstreeks een UTP KAT6 kabel in het modem

Reputatie 2

Mein snelheden erg wisselhaft. 

15-11-2022  Ookla downstream 700, upstream 902Mbp/s : KPN downstream 815, upstream 886Mbp/s

16-11-2022  Ookla downstream 914, upstream 918Mbp/s ; KPN downstream 928, upstream 911Mbp/s

17-11-2022  Ookla downstream   94, upstream    93Mbp/s ; KPN downstream  94, upstream   94Mbp/s

 

Volgens mij is er een probleem.

Meetingen zijn verricht met een PC met 1GB netwerkkabel rechtstreeks aangesloten.

Ik merkte het vandaag toen ik wat aan het uploaden was naar mij server.

Toen heb na dat de upload klaar was deze test gedaan. 

 

Nu heb ik weer:

17-11-2022 Ookla downstream 704, upstream 900Mbp/s ; KPN downstream  818, upstream 886 

Dezelfde aansluiting dezelfde PC

Reputatie 7

17-11-2022  Ookla downstream   94, upstream    93Mbp/s ; KPN downstream  94, upstream   94Mbp/s

Deze meting riekt naar een verbinding via een 100Mbps netwerkkabel.

Reputatie 2

Vrijdag heeft een monteur het NT kastje vervangen en het probleem was opgelost. Het was dus geen 100Mbs netwerkkabel.

Bedankt