Beantwoord

Eigen modem/router gebruiken lukt niet meer na overstap Oxxio

  • 19 November 2021
  • 5 reacties
  • 118 keer bekeken

Ik kreeg een mail van KPN een paar dagen terug met er in dat mijn router geupdate zou worden op 19 november tussen 00:00 t/m 06:00. Maar sinds die zogenaamde 'update’ kan ik mijn eigen modem/router niet meer gebruiken omdat het geen IP adres meer toegewezen krijgt vanuit KPN.

 

Mijn internet werd vanaf het begin van mijn contract 6 maanden lang door OXXIO opgeleverd en heb daarvoor VLAN 34 gebruikt wat gewoon perfect werkte tot die update kwam van gisteren.

 

Ik vermoed omdat KPN sinds 1 maand geleden alle klanten hebben overgenomen van OXXIO dat ik een ander VLAN moet gebruiken voor internet, maar zelfs via VLAN 6 krijg ik geen IP adres toegewezen vanuit KPN terwijl dit wel op jullie website staat? https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/eigen-modem-instellen-en-gebruiken.htm#:~:text=FTTH%20Glasvezel%20internet-,Internet,VLAN%206%20(802.1q).

 

Kijk ik verkeerd? Moet ik een ander VLAN gebruiken voor Internet nu?

icon

Beste antwoord door Babylonia 19 November 2021, 23:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Alleen VLAN 6 is niet genoeg.
Voor internet toegang zou je de wijze van aanmelding moeten veranderen naar een PPPoE instelling.

Naam voor de aanmelding gebruikersnaam en het wachtwoord kan willekeurig zijn.

Alleen VLAN 6 is niet genoeg.
Voor internet toegang zou je de wijze van aanmelding moeten veranderen naar een PPPoE instelling.

Naam voor de aanmelding gebruikersnaam en het wachtwoord kan willekeurig zijn.

Dat kan ik makkelijk instellen, ik heb daar die opties voor maar hoe kom ik aan die gegevens? Ik heb geen telefonie of TV in mijn abonnement. Slechts internet via glasvezel.

 

Reputatie 7

Je kunt als login en wachtwoord willekeurig wat invullen.

Toppers! dankjewel, het heeft gewerkt c: