Beantwoord

Einde buitengebied 4G: overbrugging tot start glasvezel mogelijk?

  • 5 March 2020
  • 3 reacties
  • 103 keer bekeken

Sinds 2017 maak ik gebruik van Sneller Internet Buitengebied 4G.  Deze service levert KPN gratis vanwege de zeer lage ADSL-snelheid op mijn adres (maximaal 6 MB/s). Ik ben heel tevreden met de 4G-oplossing.

Vanaf 9 maart stopt KPN met het 4G-contract. Om toch een acceptabele snelheid te houden, moet ik overstappen op Sneller Internet Buitengebied (zonder toevoeging 4G). Dat kan alleen als ik KPN Hussel neem. Dat vind ik op zich geen probleem. Maar het overstappen op een ander abonnement betekent dat je een nieuw jaarcontract moet afsluiten en dat komt nu slecht uit. Tussen mei en juli wordt mijn huis namelijk aangesloten glasvezel van Solcon, een dochteronderneming van KPN. Ik wil daarom graag een Hussel-maandabonnement, net zoals nieuwe klanten dit kunnen afsluiten.

Vandaag heb ik gebeld met de klantenservice. De medewerker kon me helaas niet verder helpen. Hij adviseerde me om af te wachten of het 4G-abonnement echt op 9 maart wordt afgesloten, want daar twijfelde hij zelf aan. Dat vind ik een eh… bijzonder advies. Hoe dan ook, ik wil niet afwachten wat er gebeurt op 9 maart. Als het 4G-abonnement echt stopt, moet ik behoorlijk wat reorganiseren om alle apparatuur in huis op het gewone ADSL-modem aan te sluiten en bovendien zit ik dan met een zeer trage verbinding.

Er zijn twee oplossingen die KPN volgens mij eenvoudig kan regelen:

  • Mijn huidige abonnement wordt omgezet in een Hussel-maandabonnement met Sneller Internet Buitengebied.
  • Mijn huidige abonnement mét 4G-modem loopt nog even door tot mei-juli.

KPN: ik hoop dat één van deze opties mogelijk is. Waar een wil is, is een weg toch?

icon

Beste antwoord door Lisa 6 March 2020, 19:49

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Menn0 Welkom terug op ons Forum! Je stelt een interessante vraag. Ik begrijp heel goed dat je straks gebruik wilt maken van de glasvezelverbinding van Solcon.Ik heb goed nieuws voor je. Bij deze kan ik je namelijk meegeven dat je het abonnement kan veranderen naar en Hussel-abonnement, zonder dat je er een heel jaar aan vast zit. Het is simpelweg gewoon een migratie naar KPN Hussel. Ik denk dat mijn collega een beetje bang werd omdat hij de optie ‘maandelijks opzegbaar’ niet kon aanvinken.

Je kan je abonnement gewoon veranderen en zou geen weerstand (van ons) moeten krijgen zodra je overstapt naar glasvezel in juli! :sun_with_face:  

Dank je wel, Lisa! Dan stap ik over op KPN Hussel.

Reputatie 7
Badge +17

@Menn0 Oeps, helemaal niet meer gereageerd. Graag gedaan natuurlijk! Fijne avond :sun_with_face:

Reageer