Vraag

Expedia versterker

  • 24 October 2020
  • 1 reactie
  • 39 keer bekeken

Ik had een lage WIFI snelheid en gisteren is er een monteur geweest om dit op de lossen. Er zijn twee Experia versterkers geplaatst en de snelheid is hierdoor sterk verbeterd. Tot  zo ver prima.

Het volgende probleem doet zich echter voor: Sinds gisteren kan ik geen wifi verbinding meer maken met mijn EZVIZ c3w camera zodat ik in mijn app de beelden niet meer kan volgen. De camera  werkt alleen op 2,4 GHz en niet op 5 GHz. Is het mogelijk dat dit de oorzaak is waardoor ik geen verbinding kan maken met de camera?

 

Ik hoor graag of iemand dit probleem kent en er mogelijk een oplossing voor heeft.


1 reactie

Reputatie 7
Badge +24

Ja... er is veel apparatuur wat moeite heeft met de Experia WiFi's / SuperWiFi's. Het lijkt te komen doordat apparaten soms gedwongen worden om op 5 GHz verbinding te maken. Voor een apparaat wat geen 5 GHz ondersteund een probleem dus. Een echte oplossing, of meer duidelijkheid hierover, is er vanuit KPN nog niet.

Je kunt nog proberen die camera te resetten. Of de camera bekabeld aan sluiten. Als dat allemaal niet werkt, niet mogelijk is, en je wilt gewoon snel een oplossing, koop dan een goedkoop low-budget accespoint. Zoals deze:

https://www.megekko.nl/product/2105/285942/Accesspoint/TP-LINK-N300-Wireless-N-Access-Point

Reageer