Vraag

Experia Box aanvragen

  • 10 January 2021
  • 9 reacties
  • 62 keer bekeken

Hoi, 

Ik beheer sinds kort de Wifi in mijn studentenhuis, maar helaas lopen mijn huisgenoten en ik nu tegen een probleem aan. Het komt vaak voor dat we op hetzelfde moment online colleges hebben of online een tentamen moeten maken. Het is dan ook veel voorgekomen dat alles vastliep of dat de wifi er mee stopte. We durven onze tentamens nu ook niet meer thuis te maken… 

We hebben op dit moment nog een oude Experia Box v8 die het de laatste tijd ook minder doet. Weet iemand of we ook een nieuwere versie van de Experia Box kunnen aanvragen/krijgen? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Bekabeld werken. Dat al geprobeerd? Dan moet je dat eerst maar eens proberen denk ik. Welke snelheid haalt u bekabeld? 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Eli008 en welkom hier op het KPN forum :)

 

Balen dat jullie zoveel problemen ondervinden met de Wi-Fi in jullie studentenhuis maar goed dat je hier melding van maakt! Net als @Nick83 ben ik in eerste instantie benieuwd of de bekabelde verbinding wel goed werkt. Mocht deze goed werken dan gaan we natuurlijk verder kijken. Mijn eerste advies is om dan eens aan de slag te gaan met de KPN Wi-Fi Manager. Deze tool kan bij jullie thuis de kwaliteit van de Wi-Fi in kaart brengen en op basis daarvan alle instellingen optimaslieren. Mocht daarna blijken dat de snelheid van de Wi-Fi onder de 20 Mbit/s ligt dan krijg je een gratis oplossing aangeboden in de vorm van KPN Experia Wi-Fi. Dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op de Experia Box en deze apparaatjes nemen het Wi-Fi signaal van de Experia Box v8 over (deze wordt dus uitgeschakeld). Afgaande op je beschrijving van de problemen die jullie nu ervaren, verwacht ik dat dit een prima oplossing gaat zijn!

@JanZ_ & @Nick83

De Wi-Fi snelheid is 13.8 Mbps. Het is niet mogelijk om bekabeld te werken. We hebben de modem in de hal staan, en we hebben in huis geen kabel die rechtsreeks aan de MacBook verbonden kan worden. Is hier nog een andere manier voor? 

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt voor deze terugkoppeling @Eli008 :)

Voor Wi-Fi hanteren we qua snelheid een ondergrens van 20 Mbit/s en dit haal je momenteel niet. Wil je als eerst de Wi-Fi Manager eens doorlopen? Met de snelheid die je nu haalt (13.8 Mbit/s) zou de Wi-Fi Manager een gratis oplossing aan moeten bieden. Of in de vorm van de eerder genoemde Wi-Fi versterkers of een kosteloos bezoek van een Wi-Fi monteur. Let wel; je dient de Wi-Fi Manager 2 x volledig te doorlopen en ik ben heel erg benieuwd wat hiervan de uitkomst is! Laat je het ons weten?

Reputatie 7
Badge +24

@JanZ_ & @Nick83

De Wi-Fi snelheid is 13.8 Mbps. Het is niet mogelijk om bekabeld te werken. We hebben de modem in de hal staan, en we hebben in huis geen kabel die rechtsreeks aan de MacBook verbonden kan worden. Is hier nog een andere manier voor? 

Nee. Een kabel kan je kopen. Je kunt versterkers plaatsen, maar deze zullen ook bekabeld aangesloten moeten worden.

@JanZ_ & @Nick83

De Wi-Fi snelheid is 13.8 Mbps. Het is niet mogelijk om bekabeld te werken. We hebben de modem in de hal staan, en we hebben in huis geen kabel die rechtsreeks aan de MacBook verbonden kan worden. Is hier nog een andere manier voor? 

Heb de Wi-Fi Manager nu tweemaal geprobeerd en heb in beide gevallen mijn Wi-Fi instellingen verbeterd. Nu zit ik op 14 Mbps. Heb inderdaad de optie gekregen om versterkers te bestellen

Reputatie 7
Badge +12

Top, ik ga er vanuit dat deze versterkers voor een stukje verbetering zullen gaan zorgen! Mocht ik nog ergens iets voor je kunnen betekenen, laat het dan vooral weten :)

Reputatie 7
Badge +10

@JanZ_ & @Nick83

De Wi-Fi snelheid is 13.8 Mbps. Het is niet mogelijk om bekabeld te werken. We hebben de modem in de hal staan, en we hebben in huis geen kabel die rechtsreeks aan de MacBook verbonden kan worden. Is hier nog een andere manier voor? 

Nee. Een kabel kan je kopen. Je kunt versterkers plaatsen, maar deze zullen ook bekabeld aangesloten moeten worden.

 

Een MacBook heeft geen Ethernet poort en kan alleen bekabeld worden aangesloten met een adapter (van Apple) van 35 euro…

Maar dan nog zal je een kabel moeten kunnen trekken, zoals Nick al schrijft: die versterkers moeten eigenlijk bekabeld worden aangesloten anders versterken ze niet zoveel. 

Reputatie 7
Badge +24

@JanZ_ & @Nick83

De Wi-Fi snelheid is 13.8 Mbps. Het is niet mogelijk om bekabeld te werken. We hebben de modem in de hal staan, en we hebben in huis geen kabel die rechtsreeks aan de MacBook verbonden kan worden. Is hier nog een andere manier voor? 

Nee. Een kabel kan je kopen. Je kunt versterkers plaatsen, maar deze zullen ook bekabeld aangesloten moeten worden.

 

Een MacBook heeft geen Ethernet poort en kan alleen bekabeld worden aangesloten met een adapter (van Apple) van 35 euro…

Werkt zo'n adapter niet?

https://m.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943