Beantwoord

Experia Box defect, maar ik kan geen nieuwe krijgen zonder testen door te voeren

  • 17 January 2022
  • 8 reacties
  • 85 keer bekeken

Badge

Helaas is in ons vakantiehuisje het experia modem (v10a) defect. De adapter hebben we reeds vervangen, door een belletje naar de klantenservice. Dit heeft niet geholpen; het modem doet alleen heel snel het ledje aan en uit bij het omschakelen van de schakelaar op de achterkant, meer niet.

Mijn conclusie is dus dat de modem defect is. Kan gebeuren natuurlijk.

 

Helaas ging het gesprek met de klantenservice deze keer wat minder soepel; er kan niet zomaar een modem opgestuurd worden, voordat er enkele tests worden uitgevoerd. En aangezien we niet zo vaak aanwezig zijn en het niet naast de deur is, is dit wat vervelend omdat we dan vermoedelijk 2x langs moeten gaan; één voor de testen en één voor het aansluiten van het vervangende modem.

Is er een manier om toch alvast een vervangend modem opgestuurd te krijgen?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 18 January 2022, 14:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Gewoon bellen en die KPN medewerker lekker laten testen. Dat kan die toch gewoon doen?

Badge

Probleem is dat het modem nu niet aangesloten is en de medewerker vermoed dat er wellicht ook wat is met de lijn tussen centrale en huisje. Hij wilt dus eigenlijk een monteur inschakelen, wat mij dus redelijk overkill lijkt.

Reputatie 7
Badge +24

Tja... als de medewerker een monteur wilt, dan zal je daar niet aan ontkomen denk ik.

Hoi @Mattie M . Welkom op het forum.

De helpdesk dient een aantal zaken af te vinken.  Ik wil wel eens naar die lijn kijken. Mocht ik het idee hebben dat de lijn stabiel is, kan ik wellicht iets voor je betekenen. (geen garanties).  Kun jij je profiel aanvullen en mij dan hier een seintje geven? 

Badge

Hi Erwin,

dat is aardig! Maar helaas zit er nu dus nog geen modem aan gekoppeld. Ik verwacht dus dat je geen stabiele lijn ziet ;-)

 

Desalniettemin zou ik het profiel even aanvullen.

 

Dank alvast!

Dat omruilen gaat wel lukken. Maar als we dat doen moet jij het oude modem inleveren. (gelijk oversteken bij een PostNL punt, zeg maar. )

Hoe wil je dat gaan doen? Kan ik je anders even bellen? 

Badge

Zeker Erwin! Ik heb mijn telefoonnummer even bij klantnummer mobiel neergezet in mijn profiel.

Leuk je even gesproken te hebben. Donderdagmiddag ligt ‘ie klaar en blijft dan een week bij het PostNL punt.

Mocht er iets misgaan of heb je andere vragen, stel ze gerust.Â