Beantwoord

Experia Box herstarts

  • 5 August 2020
  • 14 reacties
  • 120 keer bekeken

Badge

In de log van mijn Experiabox zie ik ook herstarts. Ik merk dat internet dan ook weg is:

Aug  5 01:10:53
Aug  5 03:56:08
Aug  5 05:09:22
Aug  5 09:49:05

(als ik zoek op bijv. “shutting down MiniUPnPd”)
Heel irritant!
Het werkt op dit moment nog steeds niet lekker. 20mbit ipv 30. en alles erg traag.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 23 August 2020, 20:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Badge

Aug  5 16:55:19
Aug  6 00:04:33
Aug  6 01:12:17
Aug  6 01:30:35
Aug  6 01:59:48
Aug  6 02:06:03
Snelheid nu (02:15) is 15 mbit ipv 30.

Badge

Volgens mij blijft m’n internet nu slecht :(
https://www.speedtest.net/result/9875590161

Badge

Kan iemand komen om de lijn na te meten? Of de tweede aansluiting proberen? (of beide...)

Badge

Nu nog eens getest… 6.25 mbit/s en daarna 4.36 mbit/s
De snelheid fluctueerd ook echt enorm.

Badge

daar gaat ie weer…

 

PING google.com (216.58.214.14): 56 data bytes

Request timeout for icmp_seq 0

64 bytes from 216.58.214.14: icmp_seq=0 ttl=119 time=1633.031 ms

64 bytes from 216.58.214.14: icmp_seq=1 ttl=119 time=1926.840 ms

Request timeout for icmp_seq 3

64 bytes from 216.58.214.14: icmp_seq=2 ttl=119 time=2134.761 ms

64 bytes from 216.58.214.14: icmp_seq=3 ttl=119 time=2414.949 ms

64 bytes from 216.58.214.14: icmp_seq=4 ttl=119 time=2891.534 ms

Request timeout for icmp_seq 7

64 bytes from 216.58.214.14: icmp_seq=5 ttl=119 time=3174.482 ms

64 bytes from 216.58.214.14: icmp_seq=6 ttl=119 time=3298.054 ms

64 bytes from 216.58.214.14: icmp_seq=7 ttl=119 time=2855.540 ms

64 bytes from 216.58.214.14: icmp_seq=8 ttl=119 time=1945.080 ms

64 bytes from 216.58.214.14: icmp_seq=9 ttl=119 time=983.589 ms

64 bytes from 216.58.214.14: icmp_seq=10 ttl=119 time=58.607 ms

64 bytes from 216.58.214.14: icmp_seq=11 ttl=119 time=8.869 ms

64 bytes from 216.58.214.14: icmp_seq=12 ttl=119 time=27.410 ms

64 bytes from 216.58.214.14: icmp_seq=13 ttl=119 time=11.135 ms

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @darkfader, ik zie inderdaad de verbrekingen terug, maar tot gisteren. Sindsdien meet de verbinding stabiel. Ik ben nu wel benieuwd of dat ook zo blijft. Zo niet, zou je dan het modem willen resetten? Gaat het daarna beter? En ik hoor graag hoe het modem is aangesloten op het hoofdaansluitpunt. Is dat met een ronde kabel van maximaal 2 meter zonder splitter? En hoe meet je de snelheid is dat met een computer die aangesloten is met een kabel op het modem? 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer gezien. Ik ga er daarom van uit dat het duidelijk is. 

Badge

Ik weet niet of het aan het kabeltje ligt hoor. Ik heb hem ook al omgewisseld met een andere maar maakt niet uit voor de signaalsterkte lijkt het.

TCM(Trellis Coded Modulation)

ON

ON

SNR

6.4 dB

6.0 dB

Line Attenuation

18.3 dB

6.0 dB

Dat zijn toch ok waarden?

 

Inmiddels nog steeds vaak dat het internet erg zakt in snelheid.

DATE /TIME   PING
ms
 DOWNLOAD
Mbps
 UPLOAD
Mbps
DISTANCE
mi
LOCATION /SERVER PROVIDER  
08/20/2020
10:50 AM

1043

20.33

3.32

~ 50

Arnhem

Breedband

+ 3 more

KPN

 

08/20/2020
10:45 AM

25

1.29

2.57

~ 50

Arnhem

Breedband

+ 3 more

KPN

 

08/20/2020
10:44 AM

680

4.57

2.88

~ 50

Arnhem

Breedband

+ 3 more

KPN

 

08/15/2020
1:11 AM

8

20.66

5.40

~ 50

amsterdam

KPN

+ 3 more

KPN

 

08/15/2020
1:02 AM

8

24.09

7.64

~ 50

amsterdam

KPN

+ 3 more

KPN

 

 


 

Een online latency test laat ook heel vaak een piek zien van een seconde of meer. Daarbij maakt het weinig uit welke testserver gebruikt wordt.
Deze latency merk ik dan o.a. bij bepaalde streams die haperen. Dit is inclusief iTV maar bijv. weer niet bij Netflix. Ik gok dat dit ligt aan de hoeveelheid buffering die ze dan doen.

Voor thuiswerken betekend dit heel veel kopjes koffie halen per dag….

 

Reputatie 7
Badge +20

Dat ziet er niet goed uit inderdaad. Kun je vertellen hoe het modem is aangesloten op het hoofdaansluitpunt? Met een ronde kabel van maximaal 2 meter zonder splitter? En zou je het modem een reset willen geven? Wordt het daarna beter? 

Badge

Dat ziet er niet goed uit inderdaad. Kun je vertellen hoe het modem is aangesloten op het hoofdaansluitpunt? Met een ronde kabel van maximaal 2 meter zonder splitter? En zou je het modem een reset willen geven? Wordt het daarna beter? 

Ik lees inderdaad dat de SNR veel hoger hoort te zijn.

De kabel is maar 1 meter. Is inderdaad rond witgrijs met aangegoten RJ11 stekkers.
Ik had had ook een 0.5m kabeltje getest met die weliswaar een zwarte plattere kabel had. Maar die gaf dezelfde waarden.
De uiteinden zitten in de ISRA doosje (2e poort) en de V10 modem.
De eerste poort van het ISRA doosje ook geprobeerd maar daar staat blijkbaar geen signaal op.
Ik vermoed dat de kabel naar m’n huis gewoon erg slecht is geworden.

Rebooten van de modem heb ik ook al geprobeerd en dat maakt ook niet uit.

Ook geen switches meer zonder IGMP snooping. Ook laatste firmwares e.d.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb nu op afstand ook nog wat uitgevoerd. Hier viel de verbinding een paar keer bij weg. Excuses daarvoor. Maar ik ben wel benieuwd of dat voor verbetering zorgt. 

Badge

Factory defaults en nog wat verborgen instellingen?

De modem lijkt in ieder geval nog steeds soms uit zichzelf te willen rebooten. (of jullie testen om 2am ook). De vraag is waarom dit gebeurd maar niet altijd.
 

Aug 20 22:36:32 VRV9517 daemon.info dhcpd: DHCPACK on 192.168.2.1 to 94:65:2d:7b:2a:56 (Ichigo) via br0
Aug 21 00:02:16 VRV9517 daemon.notice miniupnpd[5402]: shutting down MiniUPnPd
Aug 21 02:02:16 VRV9517 user.info miniupnpd: Upnp Ignore Mode
Aug 21 02:02:16 VRV9517 daemon.notice miniupnpd[1901]: HTTP listening on port 33428
etc…


Na deze reboot was de verbinding 10 minuten lang slecht. Dat lijkt me een erg lange hersteltijd.
 

DATE /TIME   PING
ms
 DOWNLOAD
Mbps
 UPLOAD
Mbps
DISTANCE
mi
LOCATION /SERVER PROVIDER  
08/21/2020
2:06 AM

8

1.64

4.31

~ 50

Ede

RoutIT BV

+ 3 more

KPN

 

08/21/2020
2:04 AM

11

2.37

3.13

~ 50

Amersfoort

ExtraIP

+ 3 more

KPN

 

 

Badge

Kunnen die factory resets en testen ook overdag plaatsvinden? ‘s avonds wordt er hier TV gekeken. Ook vandaag :)

Reputatie 7
Badge +20

@darkfader  Ik ben er nog even verder ingedoken. Ik heb je verbinding nog een keer opnieuw moet opstarten. Maar er komt nu wel een monteur. Morgen 24 augustus tussen 1000-1200 uur. Mocht dat niet uitkomen, dan wil ik je vragen even te bellen met 0800-0402 om de afspraak te verzetten. Ik hoor graag van je hoe het bezoek verlopen is.