Beantwoord

Experia Box V10A herstart automatisch 2 a 3x per dag

  • 10 November 2020
  • 3 reacties
  • 56 keer bekeken

Hi!

Op verzoek van @ThomasĀ even een nieuw topic aangemaakt. Mijn probleem is als volgt. De router start meerdere keren per dag opnieuw op. Het wifi signaal valt dan compleet weg. Omdat ik merkte dat devices regelmatig problemen hadden om een ip adres te verkrijgen heb ik geexperimenteerd met het instellen van statische ip adressen en het uitzetten van de dhcp server. Als ik dat doe blijven de herstarts achterwege, maar het is natuurlijk wel irritant om voor ieder nieuw device handmatig een ip adres te configureren. Ik gebruik geen wifi versterkers, wel een draadloze verbindingsset (voor de tv ontvanger). Verder zitten al mijn devices op wifi.

Ā 

icon

Beste antwoord door Joep1965 10 November 2020, 22:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Badge +19

Draadloze verbindingsets lees ik. Nou dan weet je meteen wat het probleem is.

HiĀ Joep1965, Dankjewel voor je reactie, maar alles bekabeld doenĀ is toch ook niet ideaal? Dan moet je kabels gaan trekken door het hele huis. Waarom zou je geen gebruik kunnen maken van de wifi? N.b. met de oude Telfort router had ik dit probleem niet.Ā 

Badge +19

Graag gedaan natuurlijk.Ā  De meest ideale situatie is als je zo veel mogelijk met kabels werkt. Dus de tv ontvanger met een kabel aansluit aan de experiabox.Ā  Voor Wi-Fi is draadloze versterkers best een oplossing.Ā  Draadloze verbindingsets moet je gewoon niet willen gebruiken. Ze zijn de bron van heel veel netwerkproblemen. Probeer eens een paar dagen te testen zonder de draadloze verbindingsets.Ā  Verwijder ze en reset de experiabox.Ā  Kijk dat een paar dagen aan. Ik verwacht dat je dan een stabiel netwerk hebt. Probeer het en laat het hier even weten hoe het afloopt. Ok?