Hallo allemaal,
Sinds een aantal maanden hebben we hinder van wegvallend WIFI. Zo maar in eens, plotsklaps. Het groene lampje van de Experia Box v10A gaat dan blauw knipperen, wordt vervolgens rood en naar verloop weer groen: alles werkt dan weer. Soms duurt dat echter behoorlijk lang. En in het bijzonder als we gebruik maken van een streamingdienst (TV) is de ergenis groot. Probleem lijkt zich ook steeds vaker en hardnekkiger te worden.
Ik heb al van alles geprobeerd: modem/router reset, harde reboot, kanaal wijzigen, WIFI optimalisatie tool van de KPN draaien en netwerk verwijderen enzovoorts. Ik kan weliswaar op mijn box inloggen (zie gegevens hieronder voor details) maar mijn kennis van de materie is te beperkt om te weten of het zin heeft om instellingen te wijzigen, als het al mogelijk is. Zo dacht ik dat het wellicht zin heeft om de 5.0GHz band uit te schakelen omdat ik meende te weten dat de 2.4GHz band stabieler is. Ik zie die instelling echter niet zo 1-2-3.
Is er iemand die mij hiermee kan helpen?
De Experia Box staat in een keldertje vlak bij het entry-punt van KPN lijn. TV staat op de eerste verdieping. WIFI signaalsterke (if any) is prima, download en upload snelheden zijn zo rond de:
Â
(Hoe komt het trouwens dat het enige tijd duurt alvorens de meting een stabiele waarde bereikt? Alsof er een berg beklommen moet worden alvorens met een plateau bereikt.)
Gegevens van de Box:
|
Als ik nog meer gegevens moet aandragen hoor ik het graag.