Beantwoord

Experia Box V10A weigert toegang via IP adres. Foutmelding 'your session has timed out or login status has changed. Please sign in again.'

  • 9 May 2020
  • 10 reacties
  • 1567 keer bekeken

Als ervaren internet gebruiker is het altijd mogelijk geweest om via het ip adres van de desbetreffende router/modem in te loggen om gegevens te wijzigen (MAC adressen, SSID, wachtwoord, bep services aan en uit te zetten enz.) Echter wat schetst mijn verbazing:

De nieuwe experiabox v.10a weigert mij toegang te verlenen (firewalls off, virussoftware uitgeschakeld,  fabrieksreset meerdere malen uitgevoerd ook via de kpn website "tools". Via eternetkabel of via WiFi en middels diverse apparaten met verschillende besturingssystemen toegang proberen te krijgen MacOS v.13.4.1 (Iphone 😎, Macbook-pro draaiend op MacOSX 10.11.6 en via een tablet draaiend op Android.) Inloggen gaat via de webbrowser (bijvb. op de macbook-pro met Firefox 76.0.1 MACOSX v.10.11.6.) op ip adres:192.168.2.254 waarbij een fabriekspasswoord moet worden ingegeven (zie plaatje op je eperiabox). Ik kom er niet in ook niet na vervanging nieuwe experiabox KPN. Vorige experiabox v10 was er geen vuiltje aan de lucht. Wat is er aan de hand? Wie heeft hierop een zinnige oplossing.

icon

Beste antwoord door Pa3CMP 10 May 2020, 21:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Inloggen experiabox v.10A is doffe ellende.

Hallo Pa3CMP. Ik ben eruit hoor. Door een andere browser te gebruiken (Safari en zo kaal mogelijk: dus alle plugins en beveiligingen uit te schakelen, heb ik eindelijk toegang kunnen krijgen op de experiaboz v.10A. Alles uitgezet van firewall tot virusscanner enz. Het is gelukt. Dus nieuwere browsers die ik heb gebruikt zoals Firefox en de afgeleide TOR browser zijn te geavanceerd om je toe te laten op je router/modem van Belkin. Waarschijnlijk zitten hierin ingebouwde beveiligingen die je niet toelaten een kaal ip-adres te benaderen. Eeen andere verklaring heb ik ook niet. Hopelijk kan hier iemand nog zijn voordeel mee doen. Ik kap ermee en dit was ook het laatste topic wat ik hier plaats op dit "forum".  Greetz Ralphie

Reputatie 7

@Pa3CMP,

Neem de onderstaande entry op in jouw hosts bestand:

192.168.2.254   mijnmodem.kpn

Kan je er dan wel gewoon in?

Hoi @Pa3CMP . Fijn dat je er zelf bent uitgekomen. 

Je bent altijd welkom om hier vragen te stellen. Doorgaans wordt er snel gereageerd. 

Ik probeer al meer dan een maand in te loggen op de experia 10a. Het is 1x gelukt om na een reset bekabeld in te loggen. De website geeft aan dat het certificaat van kpn 4 dagen geleden is verlopen. Teleurstellend dit gedoe als nieuwe klant van kpn.

Badge +19

Dit heeft niet met nieuwe of bestaande klant te maken.  Iedereen met de v10a heeft dat probleem momenteel. Er zijn meerdere topics over.

Dat snap ik, maar het is en blijft natuurlijk (in mijn geval) geen leuke kennismaking en getuigt van onvoldoende probleemoplossend vermogen vanuit kpn. Ik alleen al heb dit probleem al ruim 1,5 mnd (bestaande gebruikers wellicht langer). Nu blijkt er zelfs een certificaat te zijn verlopen en schijnt dit zelfs iets te zijn wat regelmatig voorkomt bij kpn. Door dit gedoe komt kpn op mij niet als een "blijvertje" over... :rolling_eyes:

@Waki . Ik hoop uiteraard dat je bij ons blijft.

Ik heb zojuist een update in het centrale topic gegeven: https://forum.kpn.com/internet-9/kan-mijn-experia-box-v10a-niet-benaderen-certificaat-is-3-7-20-verlopen-502491

(helaas nog geen oplossing maar wel een workaround)

Bedankt voor de terugkoppeling. De melding over de "onveilige" site en de problemen met inloggen (op welke wijze dan ook) kreeg ik al 1,5 maand geleden en dus voor het certificaat verliep. Hopelijk wordt dit probleem met de "onveilige" site en de servicetool van kpn dan ook weer snel opgelost.

KPN moet inderdaad even wat aan het certificaat doen.

Geldigheid:
Niet voor 4-7-2018 15:40:01 (Midden-Europese zomertijd)
Niet na 3-7-2020 15:40:01 (Midden-Europese zomertijd)

Zal de workaround hierboven gaan proberen ;-)