Beantwoord

Experia Box V8 dagelijks resetten

  • 12 January 2020
  • 7 reacties
  • 235 keer bekeken

Ik heb ook hetzelfde probleem met mijn Experiabox V8, elke keer wifi problemen en bijna elke dag resetten en de wifi op andere kanaal zetten, iedereen bij mij thuis wordt er hier gek van.

KPN doet verder niks dan vertellen dat zolang dat oude kasje aangaat word het niet geruild tegen een andere.

Ik hoop alleen dat KPN zich beseft dat ze binnenkort een trouw klant gaat verliezen.

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 17 January 2020, 19:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Badge +19

Heb je de wifi tuner al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/login

@Joep1965 

Wifi tuner heb ik ook bijna elke dag uitgevoerd, alles bekabelen is onmogelijk en vooral als het om mobiel telefoons en laptops gaat, ik kan niet in elke hoek van de kamers waar ik ga een netwerk kabels trekken.

Alle nieuwe klanten van KPN krijgen een V10 router maar bestaande klanten zijn niet meer belangrijk, betalen en niet klagen...zo ervaar ik dat.

Hoi @Experiabox V8 . Welkom op het forum.

Bijzonder irritant dat je hier tegenaan loopt. Wat bedoel je precies met kabels trekken? Wat is de uitkomst van de wifi tuner? 

Als jouw snelheid namelijk niet toereikend is kun je via de wifituner in sommige gevallen (kosteloos) extra versterkers krijgen. Deze dienen wel bedraad aangesloten te worden maar dan ben je naar alle waarschijnlijkheid ook van een hoop ellende af. 

Hoi Erwin,

Ik bedoel met kabels trekken dat ik niet overal beraad internet kan krijgen, op zolder waar ik slaap heb ik helemaal geen bereik, wifi versterker heeft ook maar weinig geholpen.

Ik werk soms ook thuis maar ik loop altijd verbinding problemen tegen en vooral in de avond als iedereen thuis is, en zoals je al weet een zwakke router kan die drukte niet altijd tegen.

de uitkomst van de wifi tuner is dat hij soms aangeeft dat het geen bereik op zolder is.

op de eerste verdieping is dat nog redelijk.

wat bedoel precies met extra versterkers (kosteloos)?

alvast dank,

 

Een v8 in een huis met meerdere verdiepingen en (wellicht) veel andere wifi netwerken in de buurt gaat in deze tijden meestal niet meer werken. Ik ken jouw exacte situatie niet, dus dit is een aanname.

Je schrijft over een versterker. Wat is dat voor apparaat en hoe is die aangesloten? En waar staat deze? 

De wifi tuner analyseert je woning. Als er op de verschillende kamers/verdiepingen (die je zelf kunt instellen) te weinig signaal is zal de slimme software proberen om aanpassingen te doen(meestal door kanaal/frequentie aanpassingen). Als de sterkte van het signaal dan nog onder de maat is kan de uitkomst van de tuner zijn dat er gratis versterkers ter beschikking worden gesteld.

De versterkers moeten wel bedraad op de verschillende verdiepingen geplaatst worden. Anders gaat het niet werken. 

 

 

ik heb allerlei oplossingen gezocht en geprobeerd en niks werkt zoals het moet, ik blijf van kanaal wisselen voor beter wifi prestaties en ik denk niet dat dat de bedoeling is.

Ik betaal elke maand verschillende abonnementen bij KPN en ik verwacht ook goed service en resultaat

ik ben al jaren klant van KPN minimum 15 jaar trouw klant maar een nieuwe goede werkende router schijnt te veel te zijn voor KPN.

Ik ga hier geen tijd meer aanbesteden omdat er geen concreet oplossing komt.

 

Erwin, Ik dank je veel voor je tijd, misschien maar overstappen is de oplossing.

mvg,

 

 

Jammer om te lezen, @Experiabox V8 .  Uiteraard respecteer ik jouw keuze maar mocht je er toch nog wat energie in willen steken wil ik de analyse best verder met je oppakken. Laat maar weten , mocht je daar toch nog voor voelen. In het andere geval hoop ik uiteraard dat je een betere wifi ervaring hebt bij een andere provider.Â