Beantwoord

Experia Box V8 lage internet snelheden

  • 22 January 2021
  • 15 reacties
  • 214 keer bekeken

Ik heb thuis een 500/500 KPN glasvezel aansluiting met een Experiabox V8.

Helaas haal ik die snelheden niet. De KPN speedtest laat een snelheid van 180/200 zien (linkje). Voor de test heb ik mijn laptop rechtstreeks bedraad aangesloten op mijn Experiabox.

 

Hoe kan dit? En nog belangrijker...hoe krijg ik wel de hogere snelheid?

icon

Beste antwoord door rikkie80 27 January 2021, 10:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Badge +19

Heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald?

Ja, inmiddels wel. Alleen nu is de verbinding zelfs nog iets achteruit gegaan (145/173)… Experiabox uiteraard ook opnieuw opgestart.

Badge +19

Wat heb je zoal aan het modem hangen qua randapparatuur?

Een oude router (Netgear wndr3700) die binnenkort vervangen gaat worden en 2 STB's. Wifi en upnp staan uit.

Het valt me nu op dat ook itv niet scherp is. Het lijkt bv 720p op Ned 1, veel ruis.

Badge +19

Heb je gemeten zonder dat de randapparatuur aangesloten was? Dus alleen de laptop of pc? 

Ja, en ook meerdere kabels. Ik kom nauwelijks boven 200mbit uit

Badge +19

Wil je even meten op www.speedtest.net dat is de meest betrouwbare. 

Weinig verschil…klein beetje beter

resultaat

Badge +19

Heb je ooit wel die hogere snelheid gehaald? Heb je pas die upgrade gedaan? Had je hiervoor 200/200?

Inderdaad sinds een paar maanden 500/500 en daarvoor 200/200. Heb het eerder ook getest en nooit hoger uitgekomen. Dacht dat het aan het oude router lag maar met de nieuwe op komst ben ik toch verder gaan kijken…

BTW, beeld van itv is nu wel opvallend slecht... Ook Netflix

Badge +19

Als ik naar de laatste snelheid kijkt denk ik eerder dat de upgrade nooit is uitgevoerd  want dat ziet er gewoon uit als een 200/200. Een medewerker gaat dit voor je nakijken. Helaas is het druk dus dat duurt een paar dagen nouja wel een week. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 

Badge +19

Is de tv ontvanger direct met een kabel aangesloten op de v8? Of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?

Nee direct op de experiabox aangesloten.

Heb trouwens mijn profiel aangevuld. Bedankt voor de hulp

Inmiddels mijn nieuwe router geinstalleerd. Hoewel ik niet weet of er een directe link is met elkaar maar ik haal nu ook de snelheid van 500/500.

TV lijkt nu ook beter.