Beantwoord

experia box vervangen

  • 17 May 2020
  • 24 reacties
  • 983 keer bekeken

Reputatie 2

Mijn ouders ervaren sinds een paar weken wegvallende wifi verbindingen en haperende tv.

Ze zijn in het bezit van een experiabox V10.

Uiteraard van alles geprobeerd maar probleem blijft.

Nu ben ik enige maanden zelf overgestapt naar KPN  vanuit Telfort en heb dezelfde experiabox hier nog liggen.

Kan ik deze zomaar aansluiten bij mijn ouders om te kunnen zien of het probleem in de experiabox zit.

Groeten,

Mickel

icon

Beste antwoord door provinciaaltje 23 June 2020, 21:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Badge +19

Hoi waarschijnlijk gaat dat niet lukken. Een andere configuratie naar je kan het gewoon proberen.  De vraag is natuurlijk of het aan het modem ligt. Juist de v10 heeft weinig problemen. Gaan er lampjes uit tijdens een uitval of worden ze rood?

Reputatie 2

@Joep1965 Klopt inderdaad dat de v10 weinig problemen geeft. Het heeft ook namelijk jaren gewerkt zonder enig probleem.

Er veranderd niets op het modem qua lampjes alleen valt het draadloze internet steeds weg en ook de tv hapert steeds (twee kastjes).

Ik ga het gewoon proberen. Werkt het niet dan is dat jammer , het gaat tenslotte alleen om het testen.

 

 

Badge +19

Laat even weten hoe het afloopt.

Reputatie 2

Inmiddels is het modem vervangen door een experiabox v10a maar het probleem is helaas niet verholpen. De interactieve tv op beide kastjes loopt nog steeds vast en bij het terugkijken van opnames vallen ze zelfs uit en zijn ze alleen weer aan de gang te krijgen door de stroom eraf te halen. Te wachten en dan de stroom er weer op. Ook het opnieuw installeren van de software lost het probleem niet op. Beide kastjes zitten rechtstreeks op de experiabox aangesloten.

Inmiddels heb ik de wifi op de experiabox uitgezet en er een nieuwe Google wifi router achtergezet maar ook dan valt het internet weg.

Probleem zit hem denk ik niet in de wifi maar in de internet verbinding zelf. Morgen maar weer eens bellen.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Geen glasvezel zeker? Wat zegt deze site over het adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

Reputatie 2

Geen glasvezel zeker? Wat zegt deze site over het adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

Jawel een 100/100 verbinding.

Overigens heeft het jaren fantastisch gewerkt maar plotseling twee maanden geleden kwamen deze klachten opzetten en ze lijken steeds erger te worden.

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Welke snelheid haal je op een bekabeld aangesloten pc? Word er een switch gebruikt in het netwerk? Zo ja: merk en type?

Reputatie 7

Vervelend dat de tv nog steeds niet vloeiend werkt, provinciaaltje! Het gaat om je ouders begrijp ik. Zou je hun gegevens (postcode+ huisnummer, klantnummer als je die weet en naam contractant) eens willen vermelden in je forumprofiel. Mag in het veld persoonlijke opmerking. Dan ga ik hier eens naar kijken. Want het zou niet in deze mate moeten haperen. 

Je gaf ook aan dat ze rechtstreeks bekabeld zijn aangesloten. Toch voor de zekerheid, daar zit niets tussen? Geen switch, geen draadloze verbindingsset?

Reputatie 2

Vervelend dat de tv nog steeds niet vloeiend werkt, provinciaaltje! Het gaat om je ouders begrijp ik. Zou je hun gegevens (postcode+ huisnummer, klantnummer als je die weet en naam contractant) eens willen vermelden in je forumprofiel. Mag in het veld persoonlijke opmerking. Dan ga ik hier eens naar kijken. Want het zou niet in deze mate moeten haperen. 

Je gaf ook aan dat ze rechtstreeks bekabeld zijn aangesloten. Toch voor de zekerheid, daar zit niets tussen? Geen switch, geen draadloze verbindingsset?

Hallo Erik,

De gegevens van mijn ouders staan in mijn forum profiel in de persoonlijke opmerking.

Er zit niets tussen de tv kastjes en de experiabox. Beide rechtstreeks aangesloten.

Mickel

 

 

Reputatie 7

Dank je, @provinciaaltje. Ik heb de boel nagekeken en doorgemeten.  Ik zie geen problemen in de algemene kwaliteit van de streams. Die is gemiddeld genomen goed. Daarom heb ik eerst nog aanvullende vragen. Hopelijk kunnen we zo uitvogelen waar de kern van het probleem zit.

  • Je geeft aan dat de tv hapert. Is dit geluid, beeld, of allebei?
  • Je geeft ook aan dat de ontvanger zelfs helemaal uitvalt bij het kijken van opnames. Is dit op het moment dat ze een programma selecteren al, of begint deze wel eerst af te spelen? In dat tweede geval, valt het dan op vaste momenten uit (bijvoorbeeld altijd na 5 minuten) of varieert dit?
  • Ervaren ze dit op beide ontvangers in gelijke mate? Of komt het eigenlijk meer voor op een specifieke?

 

Wat me verder opvalt, ik zie dat ze twee tv ontvangers in hun abonnement hebben, en dat er hier drie geregistreerd staan. En ze lijken ook alle drie actief.  Hebben ze op een bepaald moment een nieuwe ontvanger gekregen? Want normaal wordt dan de te vervangen ontvanger automatisch losgekoppeld en moet deze teruggestuurd worden.

Ik verwacht niet direct dat dit van invloed is op het probleem dat je ouders hebben, deze extra geregistreerde. Maar ik wil de extra aanwezige ontvanger wel voor de volledigheid loskoppelen.  Alleen, dan moet ik weten welke dat is. Daarvoor heb ik nodig de serienummers (laatste 3 cijfers is genoeg) van de tv ontvangers die in gebruik zijn. De serienummers beginnen met M118.

Als ze nog wel drie in huis hebben, dan zal een daarvan teruggestuurd moeten worden.

 

Reputatie 2

Hallo Erik,

 

Bij het afspelen van de gewone tv blijft het beeld staan maar gaat het geluid door. Na ongeveer 30 seconden tot een minuut gaat het beeld ook weer door.

 

Mijn ouders hebben het nogmaals getest en ze ondervinden de volgende problemen bij zowel terugkijken  als bij opnamen terugkijken. (dus niet bij lineaire tv kijken).

 

Beeld en geluid lopen vast. Doe je niets dan zal de ontvanger terugspringen naar de gewone tv.

Bij vooruit of achteruit spoelen bij opnames loopt het programma niet meer door als je weer op de play knop drukt.

Het Beeld wordt zwart en als je dan bijv op gids drukt dan krijg je de melding of je de opname terugkijken wil stoppen.  Daarna blijft het beeld zwart en krig je steeds deze melding terug.

Oplossing is dan het kastje van de stroom af en weer opnieuw opstarten..

Dit is op beide ontvangers.

Ook blijft het probleem dat het internet soms 30 sec tot een minuut weg is (netflix geeft dan op de tablet een draaiend rondje.

 

Ik heb ze nu gevraagd om kastje boven uit te zetten en alleen het onderste kastje te gebruiken.

Ze kijken dan of ze ook problemen hebben. Ook heb ik ze gevraagd om te kijken of de internetuitval alleen is bij gebruik van de tv en niet als er geen tv aanstaat.

 

Nogmaals : deze problemen zijn ongeveer een maand of twee plotseling begonnen daarvoor hebben ze jarenlang plezier ervan gehad.

Ik hoop dat we in ieder geval snel een oplossing kunnen vinden waar het in zit.

Mickel.

 

ps kastje met 122 op het einde is er niet meer

 

 

Reputatie 7

Super dank voor al deze informatie. Heb je ook al van ze gehoord of de problemen er ook zijn als ze alleen het kastje beneden gebruiken? Want dan duik ik hier opnieuw de systemen in.

Reputatie 2

Super dank voor al deze informatie. Heb je ook al van ze gehoord of de problemen er ook zijn als ze alleen het kastje beneden gebruiken? Want dan duik ik hier opnieuw de systemen in.

Kastje alleen onder aangesloten geeft hetzelfde probleem.

Kastje alleen boven  aangesloten geeft ook dezelfde fout bij terugkijken en kijken van opnames.

 

Mickel

Reputatie 7

Ik heb opnieuw gekeken. Deze keer iets breder, naar de verbinding an sich (in plaats van alleen tv). Hij herkent dat er vandaag 1 verbreking in de verbinding is geweest. Dat kan zo'n storingsmoment zijn geweest, maar ook een moment dat je ouders zelf de Experia Box hebben herstart. Maakt voor het eindresultaat niet zo heel veel uit, het is in ieder geval iets dat mogelijkheden geeft richting een monteur of anders een technische melding. Want ik denk dat we die kant op moeten. Wel zijn er dan nog een aantal dingen die gecheckt of geprobeerd moeten worden.  Verder heb ik de derde ontvanger ontkoppeld, wellicht dat dit toch op een of andere manier een positieve invloed heeft.

  • probeer eerst: het glasvezelpunt 2 minuten stroomloos
  • geen verbetering en de kabel tussen glasvezelpunt en Experia Box is de rode is uit het installatiepakket? Vervang deze eens door een andere
Reputatie 2

Ik heb opnieuw gekeken. Deze keer iets breder, naar de verbinding an sich (in plaats van alleen tv). Hij herkent dat er vandaag 1 verbreking in de verbinding is geweest. Dat kan zo'n storingsmoment zijn geweest, maar ook een moment dat je ouders zelf de Experia Box hebben herstart. Maakt voor het eindresultaat niet zo heel veel uit, het is in ieder geval iets dat mogelijkheden geeft richting een monteur of anders een technische melding. Want ik denk dat we die kant op moeten. Wel zijn er dan nog een aantal dingen die gecheckt of geprobeerd moeten worden.  Verder heb ik de derde ontvanger ontkoppeld, wellicht dat dit toch op een of andere manier een positieve invloed heeft.

  • probeer eerst: het glasvezelpunt 2 minuten stroomloos
  • geen verbetering en de kabel tussen glasvezelpunt en Experia Box is de rode is uit het installatiepakket? Vervang deze eens door een andere

Glasvezel punt aantal keer van de stroom gehaald.

Probleem blijft hetzelfde.

Netwerk kabel vervangen.

Probleem blijft hetzelfde.

Mickel

Reputatie 2

Even een kleine update.

Vandaag de hele dag bij mijn ouders geweest.

Tv kijken en internet gaan in de middag goed.

In het begin van de avond begint het.internet regelmatig uit te vallen. Dit is te zien icm het kijken van tv.

Het beeld blijft even stil staan en gaat daarna verder. Het is een hapering van een seconden of twee ,drie en dan gaat de tv verder.

Op dat moment is het internet weg. Blijft een drie a vier minuten weg en komt dan weer terug.

Aan de tv kan ik zien wanneer het internet wegvalt.

Mijn moeder heeft gisterenavond geprobeerd om via opnames een film terug te kijken maar dit was niet te doen.

Reputatie 7
Badge +24

Toch nog even voor de zekerheid: deze dingen worden dus niet gebruikt?

Hoe loopt de kabel naar boven toe? Gaat die door de muur?

Reputatie 2

Toch nog even voor de zekerheid: deze dingen worden dus niet gebruikt?

Hoe loopt de kabel naar boven toe? Gaat die door de muur?

Nee, geen internet via stroom adapters.

Glasvezelkastje en experiabox staan beide in de woonkamer. Tv staat erbij dus de kabel naar het ITV kastje is maar 2 meter en deze is rechtstreeks aangesloten op de experiabox.

Mickel

 

 

Reputatie 2

Nog een update.

Als je een opname bekijkt en het internet valt weg dan stopt de opname en gaat deze terug naar de gewone tv.

Start je de opname weer dan vraagt ie netjes of je wil hervatten of opnieuw.

Als het internet uitvalt tijdens terugkijken dan gaat de tv ook weer terug naar de lineaire tv.

Als het internet uitgevallen is en je gaat via het tv menu naar terugkijken dan gaat er een rondje draaien en krijg je pas iets te zien als het internet weer terug is.

Mickel

Reputatie 7

Dank voor het verdere testen, @provinciaaltje. Ik wil dan inderdaad een monteur laten komen. Hiervoor heb ik de Experia Box moeten resetten, excuses daarvoor. Ze worden even gebeld om de afspraak te maken. Dit gebeurt op het bij ons bekende 06-nummer eindigend op 912. Dit zal hopelijk vanmiddag nog, en anders morgen. Er wordt volgens mij gebeld vanaf een afgeschermd nummer, dus zorg ervoor dat ze die opnemen.

Reputatie 2

Dank voor het verdere testen, @provinciaaltje. Ik wil dan inderdaad een monteur laten komen. Hiervoor heb ik de Experia Box moeten resetten, excuses daarvoor. Ze worden even gebeld om de afspraak te maken. Dit gebeurt op het bij ons bekende 06-nummer eindigend op 912. Dit zal hopelijk vanmiddag nog, en anders morgen. Er wordt volgens mij gebeld vanaf een afgeschermd nummer, dus zorg ervoor dat ze die opnemen.

Er is inmiddels gebeld en voor morgen een afspraak gemaakt.

Tot zover bedankt Erik, ik laat weten hoe het afloopt.

Mickel

Reputatie 2

Vandaag is er een monteur geweest.

Hij heeft het glasvezel kastje vervangen omdat dit nog een oud kastje was van de vorige provider  (overgenomen door de KPN).

Ook is het modem weer vervangen omdat dit volgens de monteur ook een oud modem was.

Dit modem i(v10a)is 1,5 maand geleden geleverd  voor het oude modem V10.

Wat er nu ligt weet ik nog niet maar het aantal lan poorten was volgens mijn vader weer vier i.p.v. 3.

Ik verwacht dat er dus weer een V 10 ligt.

Nu afwachten of het goed blijft maar als het niet goed is kunnen ze een nummer bellen en komt er weer een monteur.

Mickel

Reputatie 7

Mooi, goed om te horen dat het glasvezelpunt is vervangen, dat was ook waar ik op hoopte. Want, na het uitsluiten van de overige dingen is dat dan ook zo'n beetje het enige wat nog over is. En ik zie inderdaad dat er weer een V10 is geplaatst. De melding blijft een week openstaan. Als er dus binnen een week toch weer een probleem optreedt kunnen ze bellen. Daarna wordt de melding gesloten. Dus mocht onverhoopt op later moment het probleem toch terugkeren, meldt het dan hier.

Reputatie 2

Mooi, goed om te horen dat het glasvezelpunt is vervangen, dat was ook waar ik op hoopte. Want, na het uitsluiten van de overige dingen is dat dan ook zo'n beetje het enige wat nog over is. En ik zie inderdaad dat er weer een V10 is geplaatst. De melding blijft een week openstaan. Als er dus binnen een week toch weer een probleem optreedt kunnen ze bellen. Daarna wordt de melding gesloten. Dus mocht onverhoopt op later moment het probleem toch terugkeren, meldt het dan hier.

Erik,

We zijn nu een week verder en tot nu toe werkt het als vanouds.

Dank je voor je inzet.

Mickel