Beantwoord

Experia V10 box met wisselende gateways

  • 12 January 2021
  • 9 reacties
  • 207 keer bekeken

Badge

Een week geleden een V10 Experia ontvangen. Aangesloten en ‘s avonds weer goede down- en uploadsnelheid bij gateway beginnend met 77. ‘s Ochtends schakelt de router om naar gateway beginnend met 84, dan is de down- en uploadsnelheid niet meer dan 2 Mb/s

Hoe is de V10 Experia in te stellen dat ‘ie altijd het gateway-adres 77 pakt?

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 19 January 2021, 14:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hallo @Brielle-Willem , het gateway-adres  van de modem, alle modems van KPN hebben dezelfde gateway, is 192.168.2.254, dus ik weet niet waar je ’77'’ en '84’ vandaan haalt.

Kun je eens een schermmafdruk maken van hetgeen je ziet wisselen?

 

 

Badge

Bij 84.82.93.70 adres down-en uploadsnelheden max. 2 Mb/s

Bij de 77. veel betere resultaten, maar schommelt ook wel aardig. Ons gebied heeft nog geen glasvezel.

speedtest
speedtest

 

Hallo @Brielle-Willem , dat zijn geen gateways, dat is het IP-adres waarmee je naar buiten en binnen communiceert via internet en dat IP-adres krijg je van je provider.

Bij beide schermafdrukken heb je hetzelfde IP-adres, wat ook logisch is, want als particulier heb je niet 2 IP-adressen, maar 1 en die wisselt in de praktijk zelden ondanks dat je officieel een dynamisch IP-adres hebt.

Meet je wèl bekabeld met 1 pc rechtstreeks op je modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit?

 

Badge

Bedankt Jan. Toch wisselt het IP-adres, die met 77 is normaal en die met 84 geeft gegarandeerd een snelheid die je aan een inbelmodem terug doet denken. Er is geen logica te zien wanneer en hoe dat IP-adres heen en weer zwalkt.

De speedtest is bekabeld met 1 pc rechtstreeks op de modem. Via WiFi haal ik op het modem nu een downloadsnelheid van 101,6 Mb/s en een upload van 32,4 Mb/s

De KPN helpdesk heeft mij naar dit forum gestuurd omdat ze er zelf niet uitkwamen. 

Hallo @Brielle-Willem , vul i het privédeel van je profiel je postcode/huisnummer/klantnummer in, dan komt een moderator er op terug.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Brielle-Willem, wat gek een verschil in snelheden. 

Ik zie dat er een nieuwe modem is gestuurd door een collega, heb je die al? Ik ben benieuwd of dat het probleem oplost. 

Badge

Het nieuwe modem gaf zonder aanleiding twee verschillende IP-adressen. Na een paar dagen tobben weer naar KPN gebeld.
KPN heeft een switch opgestuurd, nu 4 ethernetkabels op aangesloten (waaronder een voor een Sitecom access point) Een PC zit nog met een kabel aangesloten op de router, de rest voor PC’s, accesspoint en zonnepanelen zitten nu gekoppeld aan de switch.

De afgelopen dagen gaat het goed,

 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u misschien Sneller Internet Buitengebied ofzo? Of gebruikt u een draadloze verbindingset?

 

Badge

Geen Sneller Internet Buitengebied.

Naast de router en een accesspoint gebruiken we ook de wifi van de router en het accesspoint en verder vaste kabels.

Met het plaatsen van een extra switch bij de router lijken de conflicten nu opgelost.