Vraag

Experia V8 vervangen

  • 8 July 2020
  • 14 reacties
  • 129 keer bekeken

Recent heb ik een hogere internet snelheid aangevraagd en betaal nu meer voor mijn abonnement. Op ons adres hebben glasvezel. Ik betaal meer maar de snelheid gaat niet omhoog. Wat moet ik doen om van mijn huidige Experia V8 naar een snellere modum van kpn te gaan? 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Evert vH, welkom hier op het forum. Wat vreemd dat je geen hogere snelheid ervaart. Welke snelheid heb je aangevraagd? Doe je de speedtest wel bekabeld? Ik betwijfel of het modem de beperkende factor is in dit geval. Kun je ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Mijn speedtest komt niet verder dan 20 mb/s, terwijl ik 1 gb/ s heb aangevraagd waarvoor ikextra voor ga betalen.

Reputatie 7
Badge +24

Mijn speedtest komt niet verder dan 20 mb/s, terwijl ik 1 gb/ s heb aangevraagd waarvoor ikextra voor ga betalen.

Hoe doet u de speedtest? Toch wel bekabeld mag ik hopen? Lees dit topic eens:

https://forum.kpn.com/internet-9/speedtest-waarschuwing-over-kpn-speed-test-en-andere-web-based-speedtests-497814

Die 20 zou wel via de wifi van de v8 kunnen zijn 

Bij een snelheid verhoging 500 of zelfs 1gbit 

Moet je ook na gaan of je dit intern ook kan halen 

Met de hardware (bekabeling apparatuur enz.)

500+ is goed haalbaar over wifi maar niet met een v8

Reputatie 7
Badge +25

Is het inmiddels gelukt @Evert vH? Ervan uitgaande dat de gegevens in je profiel kloppen zie ik geen 1 Gb/s staan. Je hebt een Alles-in-1 Glasvezel Standaard abonnement waar 100 Mb/s bij hoort. Alsnog lijkt die 20 Mb/s er niet op natuurlijk, dus is de vraag of je het bekabeld test nog steeds van toepassing.

De aanvraag voor een nieuw abonnement geeft een foutmelding na aanvraag. Ik snap niet waarom, we hebben wel glasvezel. Graag hoor ik waarom ik mijn abonnement niet kan upgraden. 

 

Mijn labtop heeft geen ethernet bekabeling, dus bekabeld testen lukt niet.

 

Als je laptop geen netwerk aansluiting heeft 

Heeft het geen zin om 1gbit te nemen 

Probeer eens het pakket 200/200 of 500/500 

Je moet dan wel een ander wifi zender hebben als een v8 

Het lijkt mij zinvol om eerst de 100/100 kunt halen 

Voordat je de aansluiting gaat verhogen 

 

Reputatie 7
Badge +25

Dat lijkt mij ook geen slecht idee. Als je op dit moment 20 Mbps haalt, dan kun je wel 500+ Mbps nemen, maar daar merk je dan niets van omdat je nog altijd die 20 Mbps haalt via de wifi… Probeer eventueel eens de Wifi Manager om te optimaliseren. We hebben ook een topic waar nog meer tips staan om problemen met WiFi op te lossen

De reden dat je een foutmelding ziet durf ik niet gelijk te zeggen. Ik weet wel dat als je dus die hogere snelheid wil aanvragen, dat je over gaat naar de nieuwe pakketten. Neem anders even contact op via de chat, of eventueel via 0800-0402 om het om te laten zetten.

Reputatie 7

En neem bv een Gigabit/ethernetadapter. Bijv. Zo eentje kun je iig ook bekabeld testen tot de max snelheid van je usb poort :sweat_smile:

En neem bv een Gigabit/ethernetadapter. Bijv. Zo eentje kun je iig ook bekabeld testen tot de max snelheid van je usb poort :sweat_smile:

Via wifi kun je echt wel meer halen 

Aan die laptop zal het niet liggen 

Ik gebruik zelf en hp elitebook 1030 x360 

En daar zit ook geen netwerk poort op

Maar haal met dat ding wel redelijk 500/500 

Zelfs bij deze laptop/tablet zit de netwerkkaart op het moederbord gesoldeerd

Alleen m.2 ssd is te vervangen 

Reputatie 7

Ik had het ook totaal niet over de wifi, ik doelde op het stukje bekabeld testen ;)

Ik had het ook totaal niet over de wifi, ik doelde op het stukje bekabeld testen ;)

Het gaat hier om de snelheid 

Daar doelde ik op 

En via wifi kan je meer halen dan die 20 

Alleen word dat moeilijk met een v8 

Maar met een bijvoorbeeld v10 zou je 100 makkelijk kunnen halen 

@Evert vH

Welk laptop type gaat het hierom? 

Het gaat om een nieuwe HP Elite book zakelijk labtop, daar ligt het niet aan. 

 

Hoe vervang ik mijn v8 door een v10 box? 

aan de laptop zal het zeker niet liggen inderdaad

een v8 omruilen voor een v10 doen ze nogal moeilijk over

maar misschien kan een webcare je verder helpen

zelf gebruik ik een netgear r9000 als hoofd router

en een fritzbox 7590 op de glasvezel aansluiting

@Evert vH een v10 zal zeker jou wifi probleem oplossen

je kunt nog de stappen van Paul proberen

dan krijg je waarschijnlijk 1 of 2 experia wifi dan werkt het meestal ook goed