Beantwoord

Experia wifi op fabrieksinstellingen terugzetten, ap's behouden oude ssid

  • 27 June 2021
  • 9 reacties
  • 86 keer bekeken

Na vervanging van het modem, hebben de mesh access points nog steeds de oude ssid en willen dus niet samen werken. Huidige router is een Xperia box V12.

icon

Beste antwoord door NHendriks 27 June 2021, 20:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

@tomikles Met mesh acces points bedoelt u deze ?

 

Ik bedoel deze https://cdn.nextchapter-ecommerce.com/Public/Products/xlarge/1967005-75841-experia-wifi-20.jpg

 

Reputatie 7
Badge +24

Niet samenwerken met wat? De Experia WiFi's werken niet samen met de KPN Box, want deze ondersteund nog geen seamless roaming. 

In kunt inloggen op de Experia WiFi's via http://192.168.2.150, en het SSID gelijk maken aan dat van de KPN Box. Maar samenwerken, dat lukt nog niet. Eigenlijk hoor je het WiFi van de KPN Box uit te zetten.

Reputatie 7
Badge +24

@tomikles Met mesh acces points bedoelt u deze ?

 

Deze dingen hebben niets met mesh te maken. De Experia WiFi's ook niet trouwens. 

Niet samenwerken met wat? De Experia WiFi's werken niet samen met de KPN Box, want deze ondersteund nog geen seamless roaming. 

In kunt inloggen op de Experia WiFi's via http://192.168.2.150, en het SSID gelijk maken aan dat van de KPN Box. Maar samenwerken, dat lukt nog niet. Eigenlijk hoor je het WiFi van de KPN Box uit te zetten.

Ik heb de box nieuw en dat de wifi versterkers aangesloten, maar het word niet automatisch geconfigureerd. Ben helaas de admin wachtwoord van de wifi versterkers vergeten en wil deze graag op de oorspronkelijke instellingen terug zetten. De normale reset werkt niet.

 

Reputatie 7
Badge +11

Als je het admin-wachtwoord van de Experia wifi's kwijt bent moet je ze allemaal loskoppelen van het netwerk door de UTP-kabels eruit te halen, dan de reset-knop indrukken tot alle lampjes uit gaan. Doe dit bij iedere Experia-wifi. Als alles gereset is prik je ze opnieuw aan de kabels en wacht je een kwartier. Ga dan naar de login-pagina en log in met het wachtwoord die op de onderkant van de Experia-wifi staat waarvan het wifi-lampje knippert.

 

Een andere optie is om ze met de Thuis-app opnieuw te installeren en in te stellen na de reset-procedure die ik zonet benoemde.

Reputatie 7
Badge +24

Na het resetten zenden de Experia WiFi's altijd weer datzelfde "oude" WiFi netwerk uit. Dat staat opgeslagen bij KPN op een server. De Experia WiFi's halen dat daar op. De naam (SSID) en bijbehorend wachtwoord. Verder niets.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @tomikles Welkom hier! Ik zie dat je al een aantal goede tips en adviezen hebt gekregen. Kun je daar wat mee of heb je nog meer hulp nodig?

Hallo @tomikles Welkom hier! Ik zie dat je al een aantal goede tips en adviezen hebt gekregen. Kun je daar wat mee of heb je nog meer hulp nodig?

Hallo @Bart_ 

ja bedankt, dit heeft me geholpen. Helaas zijn er nog steeds storingenin een von de boxjes en KPN ruilt deze.Â