Beantwoord

Experia Wifi punten lijken te worden weggedrukt door SuperWifi

  • 23 September 2021
  • 1 reactie
  • 57 keer bekeken

Goeiedag! Sinds 1,5 jaar overgestapt op KPN met ExperiaBox 10A en twee ExperiaWifi punten.  Dat ging lange tijd goed, alleen op zolder matige wifi.  Daarom twee SuperWifi punten toegevoegd. Technisch werkt alles, alleen lijken de ExperiaWifi punten te worden ‘weggedrukt’ door SuperWifi… ook op plekken waar ik veel dichter bij een ExperiaWifi punt zit.  Gevolg: op dat soort plekken heb ik in plaats van de vroegere 200Mbit snelheid over ExperiaWifi nog maar 80-100Mbit over Superwifi. 

Paar vragen:

  • Waarom kiest een apparaat voor een zwakker SuperWifi signaal ipv voor een sterker ExperiaWifi signaal?
  • is er een manier om ExperiaWifi te selecteren ipv SuperWifi op bepaalde plekken in huis?

Ik hoor graag!

icon

Beste antwoord door wjb 23 September 2021, 08:33

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

De Experia WiFi's, "super"WiFi's en V10a zouden samen één groot mesh systeem moeten vormen en er dus voor moeten zorgen dat de mobiele apparaten met de beste mesh node verbonden zijn voor een optimale verbinding.

Wat jij hier beschrijft is precies het tegenovergestelde.

Ik hoop dat er snel iemand van KPN zal reageren om hier dieper in te duiken.

Wel ben ik benieuwd wat de veldsterkte is van de verschillende nodes op de plek waar je dit ervaart.

Installeer de WiFi Analyzer app eens op een Android telefoon of tablet en meet de veldsterkte van de nodes op 5GHz. Hoeveel dBm meet je van de sterkste en één na sterkste mesh node?

Reageer