Vraag

Experia Wifi's stoppen met roamen

  • 23 February 2020
  • 17 reacties
  • 637 keer bekeken

Ik heb ook deze problemen. Ik heb contact gehad met de helpdesk en met de 2e lijn support hebben we niet verder kunnen kijken, want met het uit en aanzetten van de versterkers werkte het weer.

Dit lost het probleem alleen tijdelijk op. Ik kan er dan weer een dag of 2 gebruik van maken, daarna komt er weer een punt dat het wisselen tussen versterkers niet meer gebeurt en de apparaten alleen op de hoofd wifi versterker een verbinding willen maken. 

Ze allemaal vervangen door nieuwe lijkt me niet de juiste oplossing, dit lijkt meer op een software probleem. Hopelijk is KPN er van op de hoogte en werken ze aan een oplossing.

Ik heb het getest met iPhone en Windows laptop.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7

... want met het uit en aanzetten van de versterkers werkte het weer.

Dit lost het probleem alleen tijdelijk op. Ik kan er dan weer een dag of 2 gebruik van maken, ...

@Gbgeurts, als jij de "versterkers" uit en weer aan zet, werkt het dan bij jou ook weer voor een tijdje?

Reputatie 7
Badge +30

Beste @BVeen, welkom! Wat jammer om te lezen dat jij dit ook ervaart.. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Heb jij ook een V10 en twee Experia Wifi's? Wat heb je precies getest met de iPhone en Laptop? Het gaat bij jou in dit geval dus niet om een Samsung A50?

Ik heb een v10 modem en 3 zwarte wifi versterkers. Na een herstart kan ik met de iPhone of laptop langs elke verdieping gaan en zien dan het connectie lampje op de versterker aan gaat. Ook kan ik in de KPN thuis app zien dat de laptop of iphone met de juiste versterker is verbonden.  

Na een paar dagen als het roamen niet meer werkt blijven de devices alleen verbonden met de hoofd versterker en wisselen niet meer als ik op een andere verdieping naast een van de andere versterkers sta.

Het maakt volgens mij niet uit of het Samsung of Apple of Windows is.  Na een tijdje werkt het roamen tussen wifi versterkers niet meer.

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor de toelichting! Wil je eens proberen om de boel te resetten en dan de Experia Wifi's opnieuw installeren, maar dan met een andere als hoofdversterker? Mocht het probleem dan niet meer voorkomen, moeten we eens kijken of we degene die nu als ‘hoofd’ gebruikt wordt, om te wisselen. 

Ik ben er nog niet aan toegekomen om alles te resetten en opnieuw te installeren. Wel is er een nieuw probleem bij gekomen: het wachtwoord is niet veranderd bij de instellingen van de versterkers, maar ik kan niet meer met het wifi netwerk verbinden omdat het wachtwoord niet geaccepteerd wordt.

Reputatie 7
Badge +24

Welk wachtwoord gebruikt u? Waar haalt u dat vandaan?

Ik lees in dit topic nergens dat wifi slechter / trager word. Is dat het geval?

Het SSID wachtwoord dat is ingesteld op de Experia v10, dit is overgenomen door de Experia wifi versterkers. Dit heeft gewerkt tot ineens het wachtwoord niet meer geaccepteerd werd.  Door in te loggen op de instellingen pagina van de wifi versterker via de PC die via netwerkkabel verbonden is met het netwerk heb ik een softwarematige herstart uitgevoerd, nu wordt het wachtwoord wel weer geaccepteerd.  

De wifi wordt niet trager of slechter, het roamen tussen de drie wifi versterkers werkt niet goed. Na een herstart werkt het weer een dag of twee en daarna wordt alleen nog maar verbinding gemaakt met de hoofd wifi versterker. 

Reputatie 7
Badge +24

Op basis waarvan zegt u dat het roamen niet meer werkt? Enkel op basis van die KPN Thuis app? 

En welk wachtwoord word er dan precies veranderd? Want ik lees nu dat u gewoon in kunt loggen op de Experia WiFi.

Het wachtwoord wordt niet veranderd, zoals ook in de instellingen te zien is. Het wachtwoord om verbinding te maken met het wifi netwerk wordt alleen niet meer geaccepteerd.  Na een herstart van de versterkers wordt het wachtwoord wel weer geaccepteerd.  Dit is echter een probleem wat ik nog niet eerder heb meegemaakt.

 

Als ik van versterker naar versterker loop en er naast ga zitten, dan zou er een 3e lampje op de versterker aan moeten gaan om aan te duiden dat er apparaten verbonden zijn met deze versterker.

Als de versterkers naar behoren werken dan zie ik dit ook gebeuren: in de woonkamer een verbindingslampje en vol bereik van de wifi, ook in de KPN Thuis App is te zien dat mijn iPhone of laptop (waar ik dan op dat moment mee test) verbonden zijn met de versterker in de woonkamer. Zo ook als ik naar de 1e en de 2e verdieping loop. Zowel op de versterker zelf als in de thuis app is te zien dat de apparaten verbinding maken met de dichtstbijzijnde versterker en overal heb ik dan vol bereik.

Als na een dag of twee het roamen niet meer werkt, dan is dit duidelijk te merken aan het verminderde bereik op de begane grond of de zolder. De hoofd wifi versterker staat in mijn geval op de 1e verdieping. Alleen daar is dan nog het verbindinglampje te zien en zelfs al sta ik naast de versterkers in de woonkamer of op zolder, dan nog wordt er geen verbinding mee gemaakt. In de KPN Thuis app is dan ook te zien dat de iPhone of laptop verbonden zijn met de hoofd wifi versterker op de 1e verdieping.

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Hoe zijn de wifiversterkers op eerste en 2de verdieping aangesloten? Met een kabel bestaande uit 1 stuk? Of zitten er kastjes tussen ofzo?

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Exact. 
oplossing (zelf uitgevonden): ik had een Sonos apparaat bedraad op 1 van de WiFi punten aangesloten. Die losgekoppeld en klaar. Probleem verdwenen. Vreemd, dat wel. 

Ze zijn allemaal aangesloten met een kabel direct op de modem. Elk een eigen poort aansluiting.

Reputatie 7
Badge +30

Het klinkt vooralsnog alsof je het allemaal goed in orde hebt. Maak je toevallig gebruik van een switch o.i.d.? Heb je al eens geprobeerd die er tussenuit te halen? Vind je het goed dat ik een test doe om te kijken hoe je het allemaal aangesloten hebt? Wellicht kan ik daar nog iets uit opmaken.

@BVeen ik bedoelde dat ik mijn Sonos wired op een Expedia WiFi had zitten. 
mijn situatie was als volgt:

modem naar switch. Switch naar 2 Expedia WiFi’s. 1 Expedia WiFi naar Sonos. Dat gaf problemen. Nu heb ik de Sonos niet meer bedraad op de Expedia WiFi. Alle problemen opgelost. 

Het klinkt vooralsnog alsof je het allemaal goed in orde hebt. Maak je toevallig gebruik van een switch o.i.d.? Heb je al eens geprobeerd die er tussenuit te halen? Vind je het goed dat ik een test doe om te kijken hoe je het allemaal aangesloten hebt? Wellicht kan ik daar nog iets uit opmaken.


Dat mag.

Gek genoeg heb ik er nu al een tijdje geen last van.  Het werkt nog zoals zou moeten.
Ik heb de Experia wif versterkers aangesloten zoals aanbevolen in de aansluitkaart.
Modem -> Versterker -> Switch met de rest van de apparaten.


@dvdooren Ik heb geen Sonos of andere draadloze speakers in mijn netwerk zitten.

Reputatie 7
Badge +24

Ze zijn allemaal aangesloten met een kabel direct op de modem. Elk een eigen poort aansluiting.

Deze dingen…

... heeft u dus niet in huis?

Reputatie 7
Badge +30

Het ziet er inderdaad prima uit en ik heb voor nu ook niets op te merken. Wil je weer aan de bel trekken als het probleem zich weer voordoet? Dan laat ik de technische collega's meekijken.Â