Beantwoord

experia wifi update SSID splitsen

  • 9 November 2020
  • 4 reacties
  • 70 keer bekeken

Beste KPN expert,

Ik maak thuis gebruik van 2 Experia WiFi kastjes. Deze zouden mij door het gehele huis goede WiFi dekking moeten geven. In principe doen ze dit ook, zij het niet dat mijn apparaten (laptop) automatisch met het sterkste signaal (Db) verbonden worden. Dit is vaak de 2,4Ghz bandbreedte, maar helaas woon ik in een omgeving waar teveel gebruik wordt gemaakt van 2,4Ghz.

Hierdoor is het effect dat het lijkt dat ik het beste signaal ontvang, maar de download snelheid is erbarmelijk. Vaak zakt hij onder de 5Mbps en loopt alles vast. Als ik op dezelfde locatie mijn telefoon erbij pak, zie ik dat deze de 5Ghz kiest, waardoor ik de maximale download snelheden haal. 
 

Sinds firmware upgrade 1.00.26v3 is het niet meer mogelijk om de 2 signalen te splitsen. Ik kon in het verleden handmatig nog naar 5Ghz schaken en doorwerken. Nu lukt dat ook niet meer. 
 

ik heb vorige week precies 1 uur met de service desk gebeld en 5 verschillende medewerkers gesproken. Geen van allen leek mij te kunnen helpen. De laatste vriendelijke mevrouw was wat dingen aan het proberen, maar toen verbrak de verbinding. Erg gefrustrerend. Ik vrees dat ik na meer dan 30 jaar KPN klant te zijn toch naar een alternatief te gaan kijken. 
 

Ik hoop dat er op dit forum toch mensen zitten die mij verder kunnen helpen. 
 

icon

Beste antwoord door Babylonia 10 November 2020, 00:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Je kunt de WiFi adapter van je laptop waarschijnlijk exclusief voor 5 Ghz WiFi als voorkeur instellen.
Probeer het via die weg.  Heb dat eerder ook wel eens gedaan bij een laptop.

Reputatie 7
Badge +24

Splitsen kan niet meer. Hoef je ook niet om te bellen ofzo. Want het kan gewoon echt niet. Wil je aparte namen voor 2,4 en 5 GHz, koop dan een TP-Link Deco setje ofzo.

@Babylonia ik ga dit zeker even proberen

Reputatie 7
Badge +10

Het is al een tijd terug dat ik dat heb gedaan bij een laptop, dus weet zo even niet de exacte menu's en instellingen. Maar is ergens in de “WiFi adapter” terug te vinden.