Beantwoord

Experia Wifi verliest Internet connectie

  • 10 October 2020
  • 23 reacties
  • 161 keer bekeken

Reputatie 3

Ik heb een erg vervelend probleem met mijn Wifi. Regelmatig heb ik geen Internetverbinding, ik ben dan wel verbonden met vol bereik.

Ik heb een Experiabox v10 met 3 Experia Wifi punten. Tot voor kort had ik 2 Experia Wifi punten. Het probleem is ontstaan toen ik de 3e eraan toegevoegd had. Kan het zijn dat deze Experia Wifi misschien hardwarematig een storing veroorzaakt? Overigens, bedraad Internet werkt prima tijdens de storing. 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 31 October 2020, 13:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Langeeri , de Experia WiFi’s zijn allemaal direct via een kabel verbonden met de Experia Box? Of zit er nog iets tussen, zoals een switch of DVS powerlines?

Reputatie 3

@RBxx Alle drie de Experia Wifi punten zijn direct bedraad aangesloten met de Experia modem. Geen DVS of switch er tussenin dus.

Badge +19

Maar zijn er ook helemaal geen draadloze verbindingsets in huis? Voor  de tv ontvanger bijvoorbeeld?

Reputatie 3

Nee geen draadloze verbindingssets. Alles bekabeld

Reputatie 7
Badge +21

Heb je dit probleem overal in huis of is het bij één van de Experia WiFi’s? Branden de lampjes ‘normaal’? Zie uitleg lampjes en knoppen in de online handleiding.

Reputatie 3

Ja alles brandt normaal. Helaas had ik vanavond ook problemen met TV. Deze was via de nieuw toegevoegde Experia Wifi bekabeld aangesloten op de TV. Beeld haperde en opnames terugkijken lukte niet. Ik was het even zat en heb deze Experia Wifi er tussen uit gehaald. En voila, alles werkt weer. 
 

Waarom zorgt geeft dit ene Experia Wifipunt voor storing op de Wifi en TV?

Reputatie 7
Badge +20

@Langeeri En als je eens gaat wisselen met de Experia WiFi's? Dus de derde die nu problemen geeft een op de plek van nummer 1 of 2. Ervaar je dan ook problemen. Zo niet, zet dan een goede als derde er eens achter? Zo kunnen we kijken of het probleem in de hardware zit of dat het gewoon het 3e punt is. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er van uit dat ze nu allemaal werken, ik heb geen reactie meer gezien.

Reputatie 3

Hallo @Bart_Z bedankt voor je reactie. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ga deze week alle scenario’s na lopen. Je hoort het van me! Thanks

Reputatie 3

@Bart_Z Gisteren en vandaag gelijk actie ondernomen. Ik heb hem verplaatst, andere plekken en merkwaardige problemen op mijn netwerk ontstaan: Youtube op TV deed het niet, iPhone verliest Wi-Fi, connectie problemen op mijn Teams call op mijn laptop (laptop is bedraad niet via de specifieke Experia Wifi). Help, wat te doen?

Reputatie 7
Badge +20

Dat is wel vreemd. Maar wat ik juist wil weten is of juist de aansluiting van het 3e punt de problemen oplevert, dus ongeacht welke van de drie je aansluit. Dus op dezelfde plek omruilen van de verschillende Experia WiFi's.  Of dat er daadwerkelijk 1 punt niet goed meer functioneert waardoor je de problemen ervaart. 

Reputatie 3

@Bart_Z Een van mijn andere Wifi extenders aangesloten op het punt van de 3e en geen problemen. Lijkt niet aan het punt te liggen dan?

Reputatie 7
Badge +20

En die problemen gaf aangesloten op de plek van de extender die wel goed werkt? Heb je ze nu alle 3 in gebruik en het werkt goed?

Reputatie 3

Nee, ingewikkelde combi’s :grin:

Ik heb de verdachte Extender vervangen door een van de andere. Toen geen problemen ervaren en daarna deze weer op zijn originele plek gezet. Zojuist heb ik dit nogmaals gedaan, maar nu zal ik ook de Wifi Extender welke ik verdenk aansluiten op een andere plek. Dat doe ik morgen, dan kan ik nu nog even aankijken hoe het gaat op die plek.

Dus een wisseltruck in etappes om uit te sluiten dat het de specifieke plek is die problemen geeft en te bevestigen dat het echt aan die specifieke Experia Wifi ligt.

Even afwachten.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben heel benieuwd. Klinkt wel alsof het aan de hardware ligt, maar hoor graag als je dat uit hebt kunnen sluiten. 

Reputatie 3

@Bart_Z Ik had even de hoop dat het goed ging vandaag, maar helaas. Inmiddels weer een aantal MS Teams calls achter de rug waar ik af en toe de verbinding verlies :unamused: Of het is de hardware van de Experia Wifi, of alternatief dat ik me net bedenk is dat mijn Experiabox niet met drie Experia Wifi’s overweg kan... 

Reputatie 7
Badge +20

Alleen de V10a werkt samen met de Experia WiFi's. Bij de andere modems neemt de Experia WiFi de WiFi over en moet je dus met dat netwerk verbinden. Dan wordt de WiFi op het modem uitgezet. 

Reputatie 3

OK, @Bart_Z  ik heb een v10. Dus de conclusie: het ligt aan de eerder verdachte Experia Wifi :slight_frown:

Reputatie 7
Badge +20

Ja, dan is het de Experia WiFi. Ik heb een aanvraag gedaan om deze onder garantie om te ruilen. Bij akkoord, krijg je verder informatie van ons via sms.

Reputatie 3

Thanks @Bart_Z  Ik wacht even af :fingers_crossed_tone1:

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie dat er een nieuwe is verstuurd. :)

Reputatie 3

@Bart_Z En gisteravond aangesloten en tot nu toe geen issues meer! Probleem opgelost, thanks voor je hulp!

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal top! Graag gedaan en mocht er nog weer iets zijn horen we graag weer van je.