Beantwoord

experia wifi versterker neemt naam experiabox V10 niet blijvend over?

  • 10 January 2021
  • 5 reacties
  • 380 keer bekeken

Goedemiddag,

ik heb een experiabox V10 waarvan ik de SSID naam en het wachtwoord heb veranderd.

Daarna heb ik een experia wifi versterker aangesloten en gereset, waarna hij voor een paar minuten de SSID naam van de experiabox overneemt, maar daarna valt hij terug op een SSID naam van een oude experiabox die ik had vóór deze box?!?!?!

ik heb al geprobeerd in te loggen op http 192.168.2.150 om te kijken of ik zo in de wifiversterker iets kan aanpassen, maar deze link doet het niet

is er een manier om de experia wifi versterkers terug op de fabrieksinstellingen te krijgen zodat de SSID naam van mijn oude experiabox verdwijnt???

Heel fijn als iemand me zou kunnen helpen.

icon

Beste antwoord door 13ramon13 11 January 2021, 13:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @Suz1612 , dan ook de V10 eens een fabrieks-reset geven, daarna de SSIS en wachtwoord aanpassen en daarna de geresette Experia wifi weer aansluiten.

Succes.

 

 

Hoi Jan,

hoe werkt zo’n fabrieksreset van de experiabox? Ik heb al wel een aantal keer achterop het in het reset gaatje gedrukt. Bedoel je dat met een fabrieksreset?

groet suzanne

Hallo @Suz1612 , druk met een paperclip o.i.d. in het resetgaatje totdat 1 of meer lampjes op het modem gaan knipperen, dan meteen loslaten.

Succes.

 

Hoi Jan,

dit heb ik al meerdere keren gedaan, daar zit het probleem volgens mij niet in.

alles werkt prima totdat ik een experia WiFi aansluit die dan in eerste instantie de gegevens van de experiabox overneemt maar na een paar minuten overgaat op de netwerknaam van mijn vorige experiabox (die dus niet meer hier in huis is) dus hoe krijg ik de experia WiFi’s terug op de fabrieksinstellingen zodat de gegevens van het oude netwerk verdwijnen?

Het lukt me niet om in te loggen op de experia WiFi via http 192.168.2.150.

dus is er nog een andere manier om het oude netwerk te laten verdwijnen uit de experia WiFi?

Reputatie 4
Badge +4

Resetten werkt voor dit probleem niet. Dit komt door de back-up van het SSID/WPA2 die
de Experia Wi-Fi van KPN download. De enige weg is om dit aan te passen op de Experia 
Wi-Fi zelf in te loggen. Het standaard wachtwoord van de Experia Wi-Fi staat op de stikker
van het apparaat. Alternatief is de app te gebruiken: 
Android: KPN Thuis - Apps op Google Play
IOS: ‎KPN Thuis in de App Store (apple.com)