Beantwoord

Experiabox v10 1-2x in het uur "Services" op oranje & "Internet" op rood

  • 18 March 2020
  • 13 reacties
  • 2275 keer bekeken

Ik ben sinds eind januari klant van KPN en had geen problemen in het begin. Echter, sinds ongeveer een week gaat de modem zo 1 á 2 (soms wel meer) keer per uur storen en springt de “Services” lamp op oranje en “Internet” op rood. Na enkele minuten springen deze weer op groen en werkt het internet weer. Ik heb het internet afgezocht maar ik kom er niet uit. Uiteraard heb ik de modem al opnieuw opgestart en een reset uitgevoerd. Weet iemand wat er hier aan de hand is?

icon

Beste antwoord door Derekvh 24 March 2020, 11:55

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7

Hey @Derekvh, welkom op het KPN forum. Goed dat je de community vraagt om je te helpen. Wat er precies aan de hand is, kan ik je zo nog niet zeggen. Wel dat het uiteraard in deze tijden wel extra zuur is dat je problemen met je verbinding ervaart. 

Even dubbel check. Heb je voor de reset dit geprobeerd: 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden. Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'.

Goed om te weten: Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangesloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

 

Deze reset mogelijkheden heb ik al toegepast. Het probleem blijft helaas hetzelfde. @Nadia 

Reputatie 7

Dat is raar. Heb je geen internet maar wel tv? Of ligt dan alles eruit? 

Wil je ook alvast je forumprofiel aanvullen met je gegevens? Dan kunnen we op afstand meekijken wat er gaande is. 

@Nadia Als dat gebeurt dan ligt alles eruit. Het beeld op TV blijft stilstaan gevolgd door een melding om de modem te controleren en het internet ligt er dan tijdelijk uit totdat de modem het dan weer oppakt. Ik heb mijn forumprofiel gegevens aangevuld.

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt voor het aanvullen van je gegevens! Ik heb een nieuw modem voor je aangevraagd. Deze kan je vanaf morgenmiddag omruilen bij een PostNL punt bij jou in de buurt. Alle informatie vind je in het privébericht dat je zo van me krijgt. Ik moest hiervoor wel nogmaals je modem resetten. Excuses als je daar hinder van hebt ondervonden! Wil je nog even laten weten of het met de nieuwe Experia Box opgelost is?

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Derekvh Je hebt de nieuwe Experia Box inmiddels ontvangen, vermoed ik. Werkt alles nu ook zoals het moet? Geef gerust een gil als we nog iets kunnen doen! 

Hi!

 

Ik weet niet welke verbinding er binnen komt en of dit vanuit een streetcabinet komt. Kan dit door de Moderators gecontroleerd worden? Want als er een pairbonding is vanuit een streetcabinet en deze symptomen ontstaan, dan zal een modem niet veel helpen. :grimacing:

 

Groet,

Jordy

Hi @Bart_  & @jordy.vanderbolt,

 

Ik heb de nieuwe Experia Box een dag geprobeerd maar het probleem is helaas nog niet verholpen. Wat nu?

 

Groet,

Derek

Hi @Bart_  & @jordy.vanderbolt,

 

Ik heb de nieuwe Experia Box een dag geprobeerd maar het probleem is helaas nog niet verholpen. Wat nu?

 

Groet,

Derek

Zodra iemand van mijn collega's in het forum team kunnen bevestigen of er een pairbonding vanuit een streetcabinet loopt, dan kan ik direct zeggen wat er gebeuren moet.

 

@Bart_ 

Kunnen jullie gebruik maken van de OMT om te controleren of de verbinding afgelopen data in sync is geweest? Dit helpt namelijk ook mee met de conclussie trekken.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Derekvh Ik meet 'm nu door en ik zie dat er toch iets niet in orde is: met welke kleur branden de lampjes van je modem nu? En @jordy.vanderbolt Super dat je meedenkt! Er is geen sprake van pairbonding. 

Hi @Bart_ ,

De kleur van de lampjes op mijn modem branden gewoon groen dus daar lijkt niets mee aan de hand. Overigens heb ik op het moment minder last van de storingen zoals ik aan het begin van deze topic omschreef.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Derekvh Hoe is de situatie nu? Is alles stabiel of is verdere actie vereist? 

@Bart_  De situatie lijkt zichzelf te hebben opgelost gelukkig. Bedankt voor je tijd en inzet!

Reageer