Beantwoord

Experiabox v10 werkt na reset niet meer

  • 10 March 2021
  • 11 reacties
  • 606 keer bekeken

Goeiedag, misschien kan iemand hier me helpen. Mijn Experiabox werkt niet meer.

 

Gereset naar fabrieksinstellingen (twee keer), kabel tussen glas-kastje en Experiabox vervangen, alle andere apparatuur losgekoppeld. maar nu brand alleen het 'power'-lampje (groen). en af en toe even de drie lampjes 'power' (groen), 'wireless' (groen) en 'internet' (rood).

Via de site van KPN kom ik alleen uit op het langs laten komen van een monteur, echter die kan pas zaterdag. Niet handig nu iedereen thuiswerker.. Iemand andere tips wat ik kan proberen?

 

bedankt alvast!

 

Joost

icon

Beste antwoord door Joost1234567 10 March 2021, 15:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge +19

Heb je het glasvezelkastje al 2 minuten van de stroom gehaald?

Dank voor je reactie Joep. Had ik nog niet geprobeerd. Inmiddels wel (10 minuten alles spanningsloos), maar helaas… Nog steeds hetzelfde probleem.

Via de site van KPN is de verbinding trouwens getest, en die zou ok zijn.

 

Heb je nog meer tips? :)

 gr,

Joost

Badge +19

Branden de lampjes wel op het glasvezelkastje?

Als je niet gehoorgestoord bent zoals ik: Telefoneren, ik kan ook het telefoonnummer nooit vinden op de KPN website. Niet bellen naar de vele nummers die je via zoekmachines vindt bij “telefoonnummer KPN”. Dat zijn oplichters. 

Joep kan het je zo geven en dan direct zeggen “Ik wil een medewerker”. 

Badge +19

0800-0402

Even goed gekeken:

  • aan-lampje brand
  • lampje met 2 pijlen (externe netwerk denk ik) brand
  • Het lampje bij de drie vierkantjes (interne netwerk?) brandt eens per 30 seconden ongeveer, tegelijkertijd als op de experiabox de drie lampen tegelijk gaan branden.

Lampjes op het glasvezellampje zijn allemaal groen.

Het is net of er eens per halve minuut geprobeerd wordt verbinding te maken, maar dat dit niet lukt ofzo..

Badge +19

Heb je alles randapparatuur al van het modem gehaald? Dan resetten en kijken wat er gebeurt.

Heb inmiddels gebeld met 0800 -0402. Leuke dame gesproken, maar helaas is ‘t niet zo snel op te lossen.

 

Uit de test die ze gedaan heeft blijkt dat de glasverbinding niet goed is/verbroken is…

Blijkbaar zit er niets anders op dan te wachten tot de monteur langskomt zaterdag. :((

Enige dat ik nu nog kan bedenken is bij de buren vragen of zij ook problemen hebben met internet. Dan zou het aan de wijkcentrale liggen misschien. En anders zit er bij ons dus iets niet goed…

 

Als iemand nog een lumineus idee heeft hoor ik het graag!

 

Joost

 

 

Heb inmiddels gebeld met 0800 -0402. Leuke dame gesproken, maar helaas is ‘t niet zo snel op te lossen.

 

Uit de test die ze gedaan heeft blijkt dat de glasverbinding niet goed is/verbroken is…

Blijkbaar zit er niets anders op dan te wachten tot de monteur langskomt zaterdag. :((

Enige dat ik nu nog kan bedenken is bij de buren vragen of zij ook problemen hebben met internet. Dan zou het aan de wijkcentrale liggen misschien. En anders zit er bij ons dus iets niet goed…

 

Als iemand nog een lumineus idee heeft hoor ik het graag!

 

Joost

 

 

Volgens mij geef je het limineuse idee zelf al. Maar heeft die leuke dame dat zelf dan niet gedaan. Zij kan toch ook even kijken of het bij de buren wel werkt? 

Badge +19

Als er inderdaad een probleem is voor het glasvezelkastje dan is een monteur de enige optie. Misschien zijn je buren welwillend om je gebruikt te laten maken van hun wifi. Dan kan je nog iets:wink:

Update: Heb ‘t probleem zelf veroorzaakt kwam ik net achter. Blijkbaar hebben de Experiabox en de Philips Hue Bridge een vergelijkbare elektra-stekker. Je raad het al: deze verwisseld.. De experiabox werkt nu weer zoals het hoort. Ga de monteur weer afzeggen.

Alleen m’n bridge gesloopt waarschijnlijk. Die heeft 5v nodig en de experiabox 12v. De 12v van de experiabox-adapter heeft ‘ie niet overleefd. :(

Blijft toch debiel dat 5V en 12V stekkers beide op hetzelfde apparaat passen.

 

In ieder geval: bedankt voor het meedenken Joep en Cor!