Beantwoord

Experiabox v10a brandt rood

  • 4 June 2020
  • 14 reacties
  • 1184 keer bekeken

Dag mensen,

Sinds 1 juni ben ik samen met mijn vriendin verhuisd, en daarbij ook de overstap gemaakt van Ziggo naar KPN. 

Gisteren 3 juni was zowel het pakket, als de bevestiging dat we zijn aangesloten binnengekomen. Dus dezelfde dag aan de slag gegaan met het aansluiten van de modem (experiabox v10a) aan de isra hoofdaansluitpunt (lasdop) 

Alles volgens de handleidingen en instructievideo's gehandeld. Echter wanneer ik de modem aanzet, springt deze binnen vijf seconde op rood. Om ervan uit te gaan dat het niet lag aan de handelingen, heb ik stappen vier keer opnieuw uitgevoerd. Helaas heeft dit niet tot ander resultaat geleidt. Na deze frustrerende ervaringen zit ik met twee vragen die ik graag in het forum wil stellen; 

1; Wanneer er iets mis is met de hoofdaansluiting (isra punt lasdop), kan dit op afstand door iemand geconstateerd worden? 

2; Is de aansluitdatum, dat aangeeft wanneer ik gebruik kan maken van het netwerk veranderd? 

 

Alvast bedankt voor het meedenken!

 

Met vriendelijke groeten, 

JeffoA

 

icon

Beste antwoord door Lisa 6 June 2020, 17:58

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Kun je foto's plaatsen van die lasdop en de kabel naar Experiabox? 

Badge +19

Heb je bericht gehad dat je verbinding is opgeleverd?

 

Heb je bericht gehad dat je verbinding is opgeleverd?

Inderdaad via sms. En op KPN wordt ook aangegeven dat de volgende stap installeren is. 

Reputatie 7
Badge +20

@JeffoA We kijken graag even met je mee. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

@JeffoA We kijken graag even met je mee. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Is gedaan Bart. 

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, Jeff.  Zoals ik het hier zie staan is het een beetje dubbelzinnig. Ik zie namelijk zowel 4 als 5 juni. Dus dat betekent dat het vandaag inderdaad activatiedatum is, of morgen. Gebaseerd op de foto's lijkt je aansluitpunt me prima in orde. Ik wil je dan ook vragen om het nog eens te proberen. Dit doe je door de Experia Box los te koppelen van het aansluitpunt, hem te resetten (steek een pin in het resetgaatje aan de achterkant om het knopje in te drukken, houd hem ingedrukt tot het powerlampje rood wordt) en dan opnieuw aan te sluiten. Als hij nog steeds niet groen wordt is het toch waarschijnlijk de 5e. In dat geval herhaal dit morgen opnieuw. Als het dan onverhoopt nog steeds niet goed gaat, laat het weten, want dan kunnen hier verder naar laten kijken.

Dank je, Jeff.  Zoals ik het hier zie staan is het een beetje dubbelzinnig. Ik zie namelijk zowel 4 als 5 juni. Dus dat betekent dat het vandaag inderdaad activatiedatum is, of morgen. Gebaseerd op de foto's lijkt je aansluitpunt me prima in orde. Ik wil je dan ook vragen om het nog eens te proberen. Dit doe je door de Experia Box los te koppelen van het aansluitpunt, hem te resetten (steek een pin in het resetgaatje aan de achterkant om het knopje in te drukken, houd hem ingedrukt tot het powerlampje rood wordt) en dan opnieuw aan te sluiten. Als hij nog steeds niet groen wordt is het toch waarschijnlijk de 5e. In dat geval herhaal dit morgen opnieuw. Als het dan onverhoopt nog steeds niet goed gaat, laat het weten, want dan kunnen hier verder naar laten kijken.

Goedemorgen Erik, 

Ik heb de handelingen meerdere keren uitgevoerd, maar tevergeefs. Het lampje blijft rood branden. Wanneer ik het resetknopje ingedrukt houd, dan knippert hij groen en vervolgens herstart de modem zichzelf met een rood lampje als eindresultaat. 

Ik ben bang dat het wellicht de hoofdaansluiting (lasdop) de boosdoener is. Is er een manier om dit uit te sluiten? 

 

 

 

 

 

Hoi @JeffoA . De plan datum is 5/6.. Helaas kan dat tijdstip op ieder moment van de dag staan.

Helaas kan ik (nog) geen actie ondernemen tot morgen. Als het dan nog steeds niet werkt, laat het weten en kan ik verdere actie ondernemen.

Hoi @JeffoA . De plan datum is 5/6.. Helaas kan dat tijdstip op ieder moment van de dag staan.

Helaas kan ik (nog) geen actie ondernemen tot morgen. Als het dan nog steeds niet werkt, laat het weten en kan ik verdere actie ondernemen.

Ook na gisteren blijft de modem rood branden. Ik ga ervan uit dat er iets mis is met de hoofdaansluiting, en dit ligt jammer genoeg buiten mijn macht om te repareren. 

Graag zou ik zo snel mogelijk een monteur willen inplannen, want het afstuderen gaat behoorlijk omslachtig nu zonder internet. 

 

Reputatie 7
Badge +17

@JeffoA Wat verschrikkelijk jammer dat het niet werkt. Ik heb kan op zijn vroegst een monteur voor je inplannen op 11 juni.
Dit kan tussen:
08:00-10:00 uur
10:00-12:00
12:00-14:00
14:00-16:00
15:00-17:00

Zou je een tijd aan ons kunnen doorgeven? Dan plannen we alvast een monteur. 
Naast deze monteur heb ik zojuist een ticket ingeschoten naar de backoffice in de hoop dat zij dit op afstand kunnen verhelpen. 
Mijn collega's van de backoffice nemen vermoedelijk begin volgende week telefonisch contact met je op. 

@JeffoA Wat verschrikkelijk jammer dat het niet werkt. Ik heb kan op zijn vroegst een monteur voor je inplannen op 11 juni.
Dit kan tussen:
08:00-10:00 uur
10:00-12:00
12:00-14:00
14:00-16:00
15:00-17:00

Zou je een tijd aan ons kunnen doorgeven? Dan plannen we alvast een monteur. 
Naast deze monteur heb ik zojuist een ticket ingeschoten naar de backoffice in de hoop dat zij dit op afstand kunnen verhelpen. 
Mijn collega's van de backoffice nemen vermoedelijk begin volgende week telefonisch contact met je op. 

Dag Lisa,

Van mij betreft 8:00 - 10:00. 

Reputatie 7
Badge +17

@JeffoA Staat genoteerd. Je ontvangt hier nog een bevestiging van. We horen graag hoe dit verder wordt opgepakt en of de backoffice nog iets voor je kan betekenen. Laat het dus vooral even weten als je iets gehoord hebt.:blush:

@JeffoA Staat genoteerd. Je ontvangt hier nog een bevestiging van. We horen graag hoe dit verder wordt opgepakt en of de backoffice nog iets voor je kan betekenen. Laat het dus vooral even weten als je iets gehoord hebt.:blush:

Zal ik doen Lisa! Bedankt!

Reageer