Beantwoord

Experiabox v10a stagneert steeds, gaat uit en start dan weer op

  • 3 April 2020
  • 7 reacties
  • 102 keer bekeken

Hallo, sinds gistermiddag hebben wij problemen met onze experiabox. Om de gemiddeld 15 minuten stagneert de verbinding, de experiabox gaat uit en start dan weer op. Net of zit er een bug, dat ie even de verbinding kwijt is en dan weer vindt. Elke keer start de box dus uit zichzelf weer op.

Ik heb de box al gereset naar de fabrieksinstellingen, de stekkers eruit gehaald, ook van het televisie kastje etc.

Iemand nog een oplossing? Met een kabel hebben we ook al geprobeerd, maar helaas werkte dat ook niet, de experiabox blijft onderbreken.

Alvast bedankt voor het meedenken. 

Familie Groothoff 

icon

Beste antwoord door Janjesper 4 April 2020, 10:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Janjesper Dat klinkt niet zoals het moet zijn en ik kijk graag met je mee. De hele verbinding valt dus weg op deze momenten? Met welke kleuren branden de verschillende lampjes op de Experia Box? 

 

Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Hai Bart, ik heb het toegevoegd. 

De box valt dan even helemaal uit, geeft dan een rood licht. Daarna blauw knipperend en blauw, daarna heel even weer rood en dan groen. Dan is het weer tijdelijk hersteld. 

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

*Anneke*

 

Dank voor de gegevens, @Janjesper . Ik ga nu de experiabox op afstand herstarten. Je zult 5 minuten zonder internet en tv zitten. Excuus daarvoor. Ik heb goede hoop dat het daarna weer goed gaat.

Kun jij nog beschrijven hoe de experiabox is aangesloten? Waar staat de experiabox? En is deze rechtstreeks verbonden met het hoofdaansluitpunt van KPN? Zo ja, hoe lang is de kabel die daarvoor gebruikt is? 

Doe desnoods even een foto.

 

Hai, de box staat in de meterkast. Is afgelopen zomer geplaatst door een monteur die toevallig een zoontje had met de zelfde naam als de onze. Boeit niet natuurlijk 😊 maar schiet me net te binnen. 

Hieronder een foto. Overigens hebben we sinds de plaatsing nooit problemen gehad, tot gistermiddag. 

 

Dank voor de foto! Daar valt mij gelijk iets op: Jij maakt gebruik van een draadloze verbindingset. Die kunnen in potentie veel storing veroorzaken.

Het is écht de experiabox die die onderbreking laat zien toch? En niet dat witte ‘blok’ wat daar in het stopcontact zit? Dat moet ik even zeker weten. 

Hai medewerkers van KPN! Het probleem lijkt opgelost, sinds gisteravond geen stagnatie meer gehad (afkloppen). In ieder geval bedankt tot zover! Issue mag wel gesloten worden. 

Groeten familie Groothoff 

Reputatie 7
Badge +30

Wat goed! Mocht je in de toekomst nog eens ergens tegenaan lopen, probeer dan inderdaad eens de draadloze verbindingsset te controleren, zoals mijn collega Erwin opperde. Daar zien we de meeste storingen verschijnen.Â