Goedenavond,
Ik ben sinds vorige week klant bij KPN TV en internet met de bijgeleverde Experiabox V10A.
Nu heb ik het probleem dat deze box iedere keer zijn verbinding verliest met het internet. Het thuisnetwerk blijft intact maar ik kan geen websites meer openen of muziek streamen. Dit probleem is alleen te verhelpen door een reboot van het modem.
Hiervoor waren wij klant bij XS4ALL en heb ik dit probleem nooit gehad. Ook als ik de Fritzbox van XS4ALL aansluit heb ik weer een stabiele verbinding zonder enig probleem.
Mijn conclusie is dus dat het een probleem is in de Experiabox.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Het liefst zou ik de Fritzbox behouden maar ik denk dat XS4ALL dit niet accepteert.
Gr. Niels
Beantwoord
Experiabox V10A verliest steeds internet verbinding.
Beste antwoord door Niels W
Arborg schreef:
Hoi Edwin (en Niels),
Wij ervaren exact dezelfde problemen en vrij regelmatig ook, soms dagelijks. alle verbindingen vallen weg, zoals wifi, TV (netflix stopt ermee), internet verbinding via kabel..
Kan alleen hersteld worden door (harde) reset.
Graag verneem ik of en wanneer er een update komt.
Mvg. Coen
Wij ervaren exact dezelfde problemen en vrij regelmatig ook, soms dagelijks. alle verbindingen vallen weg, zoals wifi, TV (netflix stopt ermee), internet verbinding via kabel..
Kan alleen hersteld worden door (harde) reset.
Graag verneem ik of en wanneer er een update komt.
Mvg. Coen
Hoi Coen,
Woensdag is een monteur van KPN geweest.
Het probleem lijkt nu verholpen.
Blijkbaar is er bij de overstap iets mis gegaan met de toekenning van het IP adres. Er waren er bij ons terecht toegekend waardoor er eentje werd geblokkeerd. Helaas was deze gekoppeld aan de V10A.
De monteur wist mij te vertellen dat het vaker voorkwam bij lijnovernames en bij klanten die over gaan van een V8 naar de V10A.
Kortom mijn advies; even bellen met de servicedesk (als je het nummer kunt vinden).
Gr.
Niels.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.