Beantwoord

Experiabox V12 inlog modem valt weg?

  • 5 January 2021
  • 8 reacties
  • 418 keer bekeken

Goedemiddag!

 

Sinds een week ben ik klant bij KPN en heb ik glasvezel van 500 mb.

Nu valt het mij op dat sinds dag 1 dat ik via de wifi geen 500 mb haal (bekabeld wel).

 

Daarom ben ik zelf een beetje aan het rommelen om er voor te zorgen dat mijn wifi via mijn eigen router loopt (Netgear 7800) ipv via de experiabox en deze bij de experiabox uit te zetten 

 

Ik log in op het modem via https://mijnmodem.kpn of http://192.168.2.254

Maar elke keer als ik dan een wijziging toepas wordt de wifi verbinding met het modem verbroken. voor de rest werkt de wifi nog wel maar in de router komen lukt me niet meer.

 

Het enige wat helpt is het modem weer helemaal te resetten om er in te komen… En als ik weer in het modem kom kan ik niks aanklikken omdat de verbinding verbroken is, terwijl het internet gewoon werkt.

 

Lijkt mij niet helemaal goed toch?

Hoe los ik dit op want elke keer het modem resetten en alles opnieuw instellen wordt ik ook gek van

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 13 January 2021, 09:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7

Hoi @RobertW, welkom op het forum en welkom bij KPN! Even om te zien dat ik het goed begrijp: je wilt de wifi op de Experia Box uitzetten zodat jouw Netgear de enige is die wifi uitzend, correct? Hiervoor verbind je met de wifi van de Experia Box om daarop in te loggen en dan in de Experia Box de wifi uit te zetten. Vervolgens valt de wifi uit en kun je via de wifi niet meer inloggen op de Experia Box.

 

Dat lijkt me dan ook correct. Je hebt immers de wifi uitgezet. Als je dan wilt inloggen op de Experia Box zul je een kabel moeten gebruiken. Of pas je andere instellingen aan en laat je de wifi zelf wel aanstaan?

Hoi Erik!

 

Bedankt voor je reactie! Het klopt dat ik de wifi op de Experia Box uit wil en alles via mijn Netgear router willen hebben. Ondertussen is het me wel gelukt om opnieuw in de router te komen o.a. door het bekabeld eens te proberen.

Ook kwam ik in andere topics hetzelfde probleem tegen waarbij certificaat van mijnmodem.kpn niet ondersteund werd.

Dit probleem is indd opgelost!

 

Nu zit ik alleen nog het probleem dat ik bekabeld 500mb haal, maar op de wifi (op de 2.4 Ghz) niet eens op 80mb. En op de 5 Ghz verbinding haal ik de 500mb ook niet, daar zit ik rond de 400mb.

 

Vandaar dat ik dacht dat de wifi ‘geknepen’ werd door de Experia Box.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Badge +19

Dat zijn toch prachtige snelheden voor Wi-Fi!! Wellicht als je in een hutje op de hei woont dat je met Wi-Fi de volledige snelheid haalt maar in een bevolkt gebied ga je dat nooit halen. Gewoon omdat er teveel Wi-Fi in de lucht is. 

Sorry maar wat een flut reactie… 

 

in deze moderne tijd 80mb op een wifi verbinding krijgen... :confounded:

Ik weet dat er veel wifi in de lucht hangt, maar dan kan en mag het niet zo’n verschil zijn.

 

Je koopt toch ook geen auto die 200 km/h kan maar in werkelijkheid maar 80 km/h haalt...

 

Zelf op de wifi van de Experia Box kom ik niet in de buurt van 500 mb.

Badge +19

Goed voorbeeld inderdaad. Op een hele stille weg haal je met die auto de 200km wel maar zodra het druk wordt ga je dat niet lukken. Verdiep je eens in Wi-Fi. Dan zal je begrijpen dat omgevingsfactoren een grote rol spelen. Vandaar dat de stelregel bij Wi-Fi is alles boven de 20Mbit/s is goed. Wil je meer dan werk je bekabeld.

Verklaar dan eens dat de monteur op zijn eigen apparatuur wel 500 mb haalt.

 

Hier gaan we verder niet uit komen...

Dit is gewoon een KPN probleem, want lees dat meer mensen ‘geknepen’ worden en KPN doet alsof hun neus bloedt.

 

Badge +19

Op welke site meet jij de snelheid?

Reputatie 7

Wij knijpen wifi niet. Dat kunnen we niet eens. Jij krijgt op je Experia Box de volledige snelheid afgeleverd. Bekabeld zul je die snelheid, op een apparaat dat het aankan, dan ook prima halen. Maar wifi heeft veel omgevingsfactoren die er invloed op hebben. De 2,4 Ghz is trager, maar heeft een groter bereik. Het heeft binnen zijn frequenties veel overlap zitten. Daardoor is het ook het meest gevoelig voor storing van andere 2,4 Ghz netwerken in de buurt. De 5 Ghz is veel sneller, maar heeft een kortere reikwijdte. Ook zit er niet echt overlap in de frequenties, waardoor de 5 Ghz veel minder storingsgevoelig is. Mits je er dus dicht genoeg bij zit. Neem ook eens onderstaand topic door. Daarin worden de omgevingsfactoren verder uitgelegd (onderaan) en tips gegeven voor verbetering.