Beantwoord

Experiabox V7 valt steeds uit

  • 12 January 2021
  • 7 reacties
  • 104 keer bekeken

Reputatie 1

Beste KPN medewerkers,

Ik ben in het bezit van een Experiabox V7, ik denk al 9-10 jaar.  Na jarenlang goede werking, begint nu enkele keren in de week valt mijn wifi en/of internet uit.  De remedie is dan de Experiabox  van de stroom af te halen en weer aan te zetten.

Er is mijn installatiebekabeling  niets veranderd.  Ik heb het modem al diverse keren gereset.

Ik zie op het forum dat dit dit modem vaker problemen heeft en dan vervangen wordt.

Graag zou ik u om dit probleem op te lossen willen verzoeken mijn Experiabox te vervangen.

 

Zie onderstaand een van de berichten over de vervanging van de V7 Experiabox.

Goedemiddag @Freek000, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!


De V7 ruilen we inderdaad altijd direct om wanneer de klant hierom vraagt. En hier ben je, dus ik help je graag verder. Ik zag dat het nog niet geregeld was in de systemen, dus dat heb ik meteen even voor je gedaan. Morgen na 14.30 kan je jouw V7 + stroomadapter in een doos omruilen voor een nieuwe variant van de Experia Box bij de Karwei aan de Klokhoek 4 in Leusden. Graag op de doos het ordernummer (4079376) schrijven en het retouradres (KPN, Antwoordnummer 10119, 2400VB Alphen aan den Rijn).

 

Alvast bedankt voor uw moeite.

 

Vriendelijke groet,

 

*Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door deudj01 22 January 2021, 10:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @deudj01 en welkom hier op het KPN Forum :)

Allereerst excuses voor deze late reactie; het is erg druk en berichten die we via deze weg ontvangen, beantwoorden we op volgorde van binnenkomst. Maar wat je zegt, klopt wel. De Experia Box v7 is inmiddels wel wat verouderd en deze kan inderdaad kosteloos worden omgeruild. Je kunt hier zelf ook een afspraak voor inplannen door deze link te openen. Als je op deze pagina een klein stukje naar beneden scrolt, zie je daar staan 'Check apparatuur voor Netflix'. Als je vanuit daar de stappen volgt, zou dit zichzelf moeten wijzen. Mocht het onverhoopt niet lukken, wil je me dit dan laten weten? Alvast bedankt!

Wat heeft een uitvallend modem met de kreet ‘Netflix’ te maken?  Rare gang van zaken, mede gezien door die hacks / spook accounts van Netflix eerder.

En ligt het wel aan de V7?

En b.v. omwisselen voor een V10a kan gezien andere berichten op dit forum van de regen in de drup zijn.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @tmoesel , de Experia Box v7 is niet geschikt voor Netflix. Via de pagina www.kpn.com/netflix kan een v7 worden omgeruild voor een type modem dat wel geschikt is voor Netflix. Op die manier kan de v7 dus heel makkelijk worden omgeruild :) Daarbij is de v7 eigenlijk het enige type modem/Experia Box die we zelf ook pro actief omruilen omdat deze inmiddels echt oud is. 

Hoi @tmoesel , de Experia Box v7 is niet geschikt voor Netflix.

Dit komt er dan in principe op neer dat KPN en Netflix iets doen of een deal hebben, wat er dan op neer komt dat KPN ( de provider) ingrijpt op het internetverkeer van de klant. Ten nadele e.v.t. van andere streaming diensten, wat indruist tegen netneutraliteit principes.

Of Netflix bij KPN is geen Netflix wat menssen gewoon zijn of denken, maar een KPN streaming/caching dienst met content van Netflix maar niet echt Netflix zoals dat op iedere willekeurige internetverbinding mogelijk is.

Voor zover is weet is de V7 ADSL2 (of meer), ruim 8Mbps downstream, ruim voldoende voor SD kwaltiteit videostreaming. Als ik b.v. een VPN verbinding opzet door een V7, zou ik dus geen Netflix kunnen kijken op mijn apparaat (PC, Android mediaplayer) naar keuze ?

Reputatie 1

@ Jan_z

Bedankt voor je reactie.  De Experiabox is inmiddels vervangen (via een berichtje in “Stel een vraag”).

Snelle verzending met koerier op zondag jl.   Alles werkt weer tot volle tevredenheid!

Vriendelijke groet,

 

Jan

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @deudj01 , goed om te horen en bedankt voor het laten weten! Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben, spreek ons dan vooral aan. Voor nu wil ik je nog een hele mooie zondag toewensen :)

Reputatie 1

Bedankt :ok_hand_tone5: en groet,

 

Jan