Beantwoord

Experiabox V8 (Arcadyan VGV7519) Firmware Version:02.00.141W4. Valt geregeld uit. Herstart dan nodig.

  • 5 February 2021
  • 13 reacties
  • 1108 keer bekeken

Reputatie 2

Mijn modem Experiabox V8 (Arcadyan VGV7519) Firmware Version:02.00.141W4 valt de laatste tijd geregeld uit. Internet, telefonie (en WiFi) zijn dan niet beschikbaar. Uit en aanzetten lost het probleem op. De frequentie van uitvallen neemt nu toe en als dit gebeurt zijn er geen storingen gemeld op mijn adres.

Als het modem “werkt” dan geeft de KPN tool geen problemen aan mbt de internet verbinding. 

De vraag die ik heb: hoe kan ik een stabielere verbinding krjigen? Is een nieuw modem een oplossing? En zo, ja, kan ik die dan aanvragen?

icon

Beste antwoord door jimny 9 February 2021, 13:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hallo TeunW,

Ik had ongeveer hetzelfde probleem. Ik dacht het modem, samen met een NAS, mooi weg te kunnen werken in een kastje .

Ben er achter gekomen dat het modem te warm werd zonder ventilatie.  Nadat ik het kastje open heb gezet was het probleem opgelost. Voortaan staat de deur op een kiertje.

 

Reputatie 2

Beste smithje,

Bedankt voor je reactie. Mijn modem staat niet een kastje, maar staat er juist bovenop. Het modem wordt niet te warm doordat het in een te kleine ruimte staat. Er is genoeg ventilatie. Nu kan mijn model nog steeds “te warm” zijn.

Heeft het modem een temperatuur sensor? Ik heb heb het niet kunnen vinden wanneer ik inlog op het modem. 

 

 

 

Geef je V8  modem eens een harde reset door met een puntig voorwerp het resetgaatje achterop  10 sec in te drukken, want aan en uitzetten is een tijdelijke oplossing

Reputatie 2

Dank je wel voor de tip. Ik ben benieuwd of dit het probleem gaat oplossen.

Reputatie 2

Een week zonder problemen met het modem. Het lijkt dat de harde reset het probleem heeft opgelost.

Reputatie 2

Het probleem van het wegvallen van de internet verbindingen blijft terugkomen. De frequentie is om de 1 a 2 dagen. Ook na een 2e harde reset van het modem. De KPN service tool geeft geen problemen aan als de verbinding is hersteld. 

Wat kan ik nog meer doen om de te onderzoeken waar het probleem ligt?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Goedenavond @TeunW, wat balen dat het weer teruggekomen is!
Wat gebeurt er precies met de lampjes op het moment dat je modem zo uitvalt? 
Volgens mijn meting is de lijn (nu in ieder geval) stabiel en is hij ook al even niet meer uitgevallen. Voor het laatst 4x op 10-03 en 1x op 13-03 maar daarna niet meer.

Reputatie 2

Beste Thomas, hartelijk dank voor het doormeten van de lijn. Inderdaad is na 13.3 de lijn niet meer uitgevallen.  Als de lijn uitvalt, heb ik tot nu toe 2 scenario's op het modem gezien: veel groene lampjes aan of een deel dat niet aan staat. Dit is niet heel specifiek, dus als de lijn weer uitvalt, dan maak ik een foto en deel ik deze.

Reputatie 2

De lijn is net uitgevallen.  Een foto van het modem heb ik toegevoegd. Alle lampjes branden groen of staan uit. Geen knipperende lampjes.

Uit/aanzetten van het modem zorgt weer voor een werkende lijn.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je toelichting @TeunW, ik heb het bij mijn collega's achter de schermen neergelegd en die willen het graag proberen met een andere experiabox.
Deze ligt vanaf morgenmiddag voor je klaar bij het dichtstbijzijnde servicepunt. Daarover krijg je straks nog een bevestiging per mail/sms met meer informatie (ik stuur het voor de zekerheid ook nog even in een privébericht). 
Ze willen de oude ook graag weer terug!

Reputatie 2

Ik heb een nieuw modem ontvangen, de Experia Box v10. Het modem was eenvoudig aan te sluiten en werkt nu al 2.5 dag probleemloos. Ik ben er bij mee!

Reputatie 2

Meer dan een week verder en nog steeds probleemloos. Het lijkt erop dat de oplossing is gevonden.

Reputatie 7
Badge +20

Ah top! Bedankt voor je terugkoppeling @TeunW!