Beantwoord

Experiabox V8 met superwifi werkt niet optimaal

  • 20 July 2021
  • 12 reacties
  • 112 keer bekeken

Reputatie 2

ik wil mijn super wifi punten afkoppelen maar dan gaat op de router het WIRELESS lampje niet meer branden.

ik koppel ze af omdat ik een router experiabox versie 8 heb en constant problemen ondervindt met de superwifi of misschien wel met het modem. Het modem is denk ik al wel een jaartje of 12 oud en moet regelmatig gereset worden.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 21 July 2021, 12:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 2

ik wil mijn super wifi punten afkoppelen maar dan gaat op de router het WIRELESS lampje niet meer branden.

ik koppel ze af omdat ik een router experiabox versie 8 heb en constant problemen ondervindt met de superwifi of misschien wel met het modem. Het modem is denk ik al wel een jaartje of 12 oud en moet regelmatig gereset worden.

 

Admin: reactie naar je eigen topic verplaatst

ik wil mijn super wifi punten afkoppelen maar dan gaat op de router het WIRELESS lampje niet meer branden.

ik koppel ze af omdat ik een router experiabox versie 8 heb en constant problemen ondervindt met de superwifi of misschien wel met het modem. Het modem is denk ik al wel een jaartje of 12 oud en moet regelmatig gereset worden.

Hallo @nbkerk de wifi op de modem even handmatig aanzetten of de modem een fabrieksreset geven dan is de wifi ook weer aan.

 

Admin: meeverplaatst

Hallo @nbkerk , zie mijn reactie eerder in je andere vraag in een ander topic.

 

Reputatie 2

bedankt voor de reactie. afkoppelen Wifi punten is gelukt maar experiabox V8 blijft een drama. vandaag alweer 3 keer gereset.

@nbkerk : Ik heb je een mailtje gestuurd met een link naar de wifi tool.  Zou je die stappen kunnen doorlopen? Er is een hele goede kans dat de uitkomst is dat we die v8 gaan omruilen voor een modem dat deel uitmaakt van jouw superwifi netwerk. Laat je weten of het lukt?

 

hier is trouwens een direct linkje naar de wifi manager:

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm

 

Reputatie 2

bedankt voor de link. heb hem gebruikt en hij gaf aan 65 voor optimalisatie en 37 na optimalisatie.(snelheid)

nogmaals uitgevoerd en ging toen terug naar 67 snelheid.

Ik zit met de laptop ongeveer 3 meter van het super-wifipunt.

mijn contract is 100/100. wat ik vreemd vindt is dat er laatst een upgrade van het tv-menu is geweest en sindsdien de snelheid aanmerkelijk omlaag gegaan is, zat in het verleden vaak boven de 85.

Heb overigens de experiabox wederom opnieuw moeten opstarten, begint behoorlijk vervelend te worden.

@nbkerk : Die v8 gaan we omruilen. Heb je de SMS met logistieke informatie gekregen?

Reputatie 2

heb het bericht ontvangen, super dank voor de service. dit is nu net de reden waarom ik al zolang bij KPN zit.

Groetjes, Nico

Je krijgt nu een experiabox die deel uit gaan maken van de ‘mesh’.  Mocht jouw eerste Superwifi dicht bij je router staan, is dit niet langer praktisch. (immers 2 zendstations vlak bij elkaar)  Het is straks handiger om de 3  wifipunten zo tactisch mogelijk in je woning op te stellen voor optimale dekking. 

Reputatie 2

bedankt voor de tip

Reputatie 2

Nog een aanvullende vraag die gaat over de experiabox die deel gaat uitmaken van de mesh.

Gaat het aansluiten van de superwifi op dezelfde wijze en moet het 1e station nog steeds bekabeld worden aangesloten?

Alvast bedankt.

 

Nog een aanvullende vraag die gaat over de experiabox die deel gaat uitmaken van de mesh.

Gaat het aansluiten van de superwifi op dezelfde wijze en moet het 1e station nog steeds bekabeld worden aangesloten?

Alvast bedankt.

 

Beide correct. Het aansluiten gaat hetzelfde. Mocht je tegen problemen aanlopen zou ik de superwifi's resetten en het proces helemaal opnieuw doorlopen. 

De eerste superwifi dient nog steeds bekabeld aangesloten te worden.Â