Beantwoord

Experiabox V8 raakt vaak VDSL signaal kwijt.

  • 5 December 2020
  • 16 reacties
  • 294 keer bekeken

Mijn Experiabox V8 raakt vaak het VDSL-sginaal kwijt. Als ik op de pagina xDSL status kijk zien ik een showtime van 1 dag en 4 uur, de modem zelf staat meer dan een week aan. Ik zioe ook flink war errors staan.

 

  Configured Current
Line Status --- SHOWTIME
Trained Mode Auto PROFILE_17A

 

VDSL Data Rate:

 
  Upstream Downstream
Actual Data Rate 15719 (Kbps.) 41435 (Kbps.)
Attainable Rate 15969 (Kbps.) 47007 (Kbps.)

 

Operation Data / Defect Indication:

 
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 5.4 dB 4.9 dB
Attenuation 25.7 dB 19.2 dB
 
Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 274 0
CRC Error 0 95

DTU Counters:

 
  Upstream Downstream
corrected DTU Counter 66813 2236507
uncorrected DTU Counter 995705 1945593

Showtime Counter:

 
Showtime Counter 1 days, 4 Hours, 12 Minutes, 30 Seconds
icon

Beste antwoord door Remcom 19 December 2020, 15:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Kan hier iemand van KPN naar kijken? Net nog even ingelogd op de router, om de paar dagen raakt ie VDSL-verbinding kwijt.

DTU Counters:

 
  Upstream Downstream
corrected DTU Counter 79811 2727846
uncorrected DTU Counter 1413408 5004417

Showtime Counter:

 
Showtime Counter 0 days, 19 Hours, 26 Minutes, 54 Seconds

 

   
Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Remcom, welkom op ons forum!

Naar zeg, dat jouw modem om de paar dagen de verbinding verliest. Ik kan me voorstellen dat dit niet wenselijk is. Ik kijk graag samen met jou naar een oplossing.

Ik heb een aantal metingen uitgevoerd in het systeem en zie dat de verbinding inderdaad niet helemaal lekker verloopt. Ik heb daarom een storingsmonteur ingepland op vrijdag 11 december tussen 8.00 en 10.00 uur (de eerst volgende mogelijkheid). Mocht dit nou niet uitkomen, laat het dan gerust weten. We kunnen altijd kijken of we de monteur kunnen verplaatsen naar een later moment. Je mag hiervoor ook telefonisch contact met ons opnemen. We zijn bereikbaar op het gratis telefoonnummer 0800 0402.

De monteur is vanochtend geweest en heeft het modem omgeruild voor een V10. Hij gaf aan dat dit vaker voorkwam bij klanten die nog een Experiabox V8 van Telfort hebben. Hopelijk is het nu opgelost.

Reputatie 7
Badge +17

Hopelijk is de nieuwe Experia Box de oplossing! Mochten de problemen terugkeren, trek dan gerust opnieuw aan de bel. We helpen je graag verder.

Hmm, vanochtend was de verbinding weer even verbroken. Ik zie dat de dsl showtime nu weer op 2 uur staat.

Ik zie dat het modem niet de laatste firmware heeft, en bij de internetconfiguratie staat dat de parameter niet beschikbaar is voor Telfort. Dat zou nu toch KPN moeten zijn?

 

Vanochtend weer een keer DSL verbinding kwijt.

Badge +19

Wat heb je allemaal aan het modem hangen?

een tv ontvanger en 2 accespoints.

Badge +19

Heb je em al een harde rest gegeven?

Ik heb het modem gisteren een harde reset gegeven, de firmware is nog niet bijgewerkt.

Reputatie 7
Badge +17

De migratie van Telfort naar KPN was puur administratief. Dat je nog Telfort configuratie ziet, kan dus kloppen.

Het systeem meet nog steeds dezelfde problemen als eerder. Ik heb daarom opnieuw een monteur ingepland. Deze staat voor morgen 15 december tussen 10.00 en 12.00 uur. Komt dit niet uit? Geef ons dan gerust een belletje op 0800 0402. We kunnen dan samen kijken naar een ander geschikt moment.

De monteur heeft maandag de DSL-kabel vervangen. Kun jij zien of de verbinding nu beter is?

Het modem laat nu een showtime zien van bijna 2 dagen, dus dat is al beter dan eerst.

Reputatie 3

CRC fouten zijn wel de ‘ernstigere’ fouten dan de FEC. Vuistregel die wij hanteren; meer dan 1 CRC per kwartier = koper meten en zo nodig ondergronds aansturen om de verbinding na te lopen. 
 

Let wel; de problemen kunnen ook bij jou binnen spelen. Heeft de monteur de binnenbekabeling en je ISRA gecontroleerd?

 

Groet

 

edit:

 

Koffie kan geen kwaad, niet goed gelezen…

DSL kabel is vervangen. Dan ga ik er voor het gemak vanuit dat het ISRA dus ook bekeken is. Ik zou persoonlijk koper meten in deze situatie, controleren wat de kwaliteit is.

Reputatie 7
Badge +17

We zijn weer een aantal dagen verder. Mijn meting laat een stabiele verbinding zien. Hoe ervaar jij dit @Remcom?

Verbinding lijkt nu inderdaad stabieler. De verbinding is niet meer weggevallen sinds het vervangen van de DSL kabel.