Beantwoord

Extern IP-adres hetzelfde houden

  • 24 April 2020
  • 10 reacties
  • 348 keer bekeken

Hoe zorg ik dat mijn extern ip-adres altijd hetzelfde blijft of kan ik deze ook na een wijziging aanpassen zodat ik altijd bij bepaalde tools kan waarvan ik mijn extern ipadres heb moeten opgeven

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door wjb 24 April 2020, 09:43

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7

Jouw externe IP adres blijft (in de praktijk) sowieso al altijd hetzelfde.

Waarvoor heb jij jouw externe IP adres moeten opgeven?

Wat wil je bereiken?

Ik heb mijn externe nummer moeten afgeven voor bereiken van een ftp-server en een licentie server

 

Reputatie 7

Ik heb mijn externe nummer moeten afgeven voor bereiken van een ftp-server en een licentie server

Aan wie?

Verschillende bedrijven waar ik met mijn werk mee te maken heb om thuis te kunnen werken

Reputatie 7

Die ftp en licentieserver staan dan zeker bij die bedrijven.

Als dat het geval is, dan is er niets aan de hand en zal je geen problemen ondervinden.

Ja  dat klopt, maar als mijn externe ip nummer wijzigt kan ik er niet meer bij en moet ik mijn nieuwe nummer elke keer doorgeven. Dit wil ik voorkomen. Daarom ben ik benieuwd of ik mijn externe ip nummer vast kan instellen of wijzigen.

 

Als ik mijn model moet resetten veranderd mijn ip-nummer dan ook. Op dit moment ben ik een nieuw kpn klant en moet ik nog wel eens mijn model resetten ivm snelheid wat ik niet haal.

Reputatie 7

Ja  dat klopt, maar als mijn externe ip nummer wijzigt kan ik er niet meer bij en moet ik mijn nieuwe nummer elke keer doorgeven.

Maar zoals ik al eerder zei, je externe IP nummer wijzigt niet.

Ja  dat klopt, maar als mijn externe ip nummer wijzigt kan ik er niet meer bij en moet ik mijn nieuwe nummer elke keer doorgeven. Dit wil ik voorkomen. Daarom ben ik benieuwd of ik mijn externe ip nummer vast kan instellen of wijzigen.

 

Als ik mijn model moet resetten veranderd mijn ip-nummer dan ook. Op dit moment ben ik een nieuw kpn klant en moet ik nog wel eens mijn model resetten ivm snelheid wat ik niet haal.

Hallo @Olaf_78 , met het resetten van je modem verandert je IP-adres niet en zoals @wjb eerder schreef, je IP wijzigt niet.

Officieel heb je een dynamisch IP-adres, maar in de praktijk wijzigt dat zelden tot nooit.

Zelf ben ik TFT-klant sinds 2018, heb reeds mijn 3e modem en ook nog steeds hetzelfde IP-adres.

 

 

Reputatie 7

Op dit moment ben ik een nieuw kpn klant en moet ik nog wel eens mijn model resetten ivm snelheid wat ik niet haal.

Je moet tijdens het intrainen van de Experia Box deze juist niet resetten. Resetten van de Experia Box behoort eigenlijk nooit nodig te zijn.

Ik de vele jaren dat ik een Experia Box gebruikt heb, heb ik die misschien twee of drie keer gereset waarvan één keer tijdens de pilot van de V10 (zonder a).

Reputatie 7
Badge +13

@Olaf_78 Welkom op het KPN Forum. Ik kan mij aansluiten bij de uitstekende uitleg van Jan en wjb zie ik :-) . Het klopt inderdaad dat je op een consumentenlijn strikt genomen een dynamisch IP-adres hebt. Echter in de praktijk zal je jouw IP-adres, ook bij een reset gewoon behouden. Het voorbehoud is alleen gemaakt om dit geen zakelijke lijn is en daardoor deze functionaliteit niet standaard zit inbegrepen in het abonnement.

Reageer