Vraag

extern ip6 adres terug zetten naar ip4

  • 4 January 2021
  • 5 reacties
  • 193 keer bekeken

hoe krijg je het externe ip6 adres terug gezet naar het externe ip4 adres? ik kan mijn camera's niet meer bereiken buitens huis.?

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Het ipv4 adres is ook gewoon actief. Het ipv6 adres heeft geen invloed op het wel of niet kunnen bereiken van uw camera.

@Nick83 Helaas werkt dat bij de experiabox v10A niet. Bij oudere experia boxen werkt het nog wel.

 

Reputatie 7
Badge +24

Wat werkt er precies niet?

@Nick83 Het extrene ip adres  is in deze box omgezet naar van een ip4 adres naar een ip6  adres. Het gaat hier om het externe ip adres en niet om het (wan ip-adres) hierdoor kan mijn camerabeelden  niet meer bekijken op mijn iphone als niet thuis ben.

Het kan zijn dat je iPhone (KPN mobiel?) IPv6 als hoofd protocol heeft en daardoor primair via IPv6 je thius probeert te benaderen. Daar zitten een aantal haken en ogen aan, maar zoals Nick83 al zegt, je hebt nog steeds een IPv4 adres voor je thuis. En daarbij is het externe ip adres hetzelfde als het wan ip-adres. Tenzij KPN b.v. per 01-01-2021 zaken heeft aangepast, ook op vaste netwerken, dat zou nieuw zijn.

Als je in je iPhone direct het IPv4 adres van thuis gebruikt moet het werken, tenminste als je je camerabeelden bekijkt doordat je een poortforward hebt in je V10a. Is dat zo?