Beantwoord

Fabrieksinstellingen versterker SuperWifi

  • 27 July 2021
  • 8 reacties
  • 664 keer bekeken

Mijn SuperWifi punten hebben een eigen netwerk, wat ik wil verwijderen. Maar ik ben het wachtwoord kwijt van de SuperWifi, dus kan ik niet meer naar het admin-deel.

Volgens de KPN app zou ik de reset-knop moeten indrukken tot lampjes knipperen, maar dat gebeurt niet. Dus ik twijfel of dat de juiste reset functionaliteit is.

icon

Beste antwoord door Nick83 28 July 2021, 09:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Je moet de reset knop wel ongeveer 15 seconden vast houden. Met de stekker in het stopcontact, utp kabel los.

Nick, thanks voor je snelle reactie.

Dus: UTP los, stroom erop. Reset indrukken. Hoe zie ik dan dat ie reset?

Dan zou ik weer met het default wachtwoord de SuperWifi moeten kunnen beheren? Of opnieuw instellen met behulp van de KPN app.

Reputatie 7
Badge +24

Nick, thanks voor je snelle reactie.

Dus: UTP los, stroom erop. Reset indrukken. Hoe zie ik dan dat ie reset?

Dan knippert de lamp 3 x langzaam. Daarna start die opnieuw op. Resetten met een paperclip op het kleine knopje.

 

Het lukt me helaas nog niet. Enige wat er dan gebeurt, is dat ik een groene knipperende lamp krijg. Maar wat ik ook doe, mijn ooit ingestelde netwerk blijft maar onthouden worden. 

Er moet toch een makkelijke manier zijn om beide SuperWifi punten op de fabriekinstellingen te krijgen?

Reputatie 7
Badge +24

Maar wat ik ook doe, mijn ooit ingestelde netwerk blijft maar onthouden worden. 

Ja dat klopt. Dat word inhouden bij KPN en na de reset automatisch weer geladen.

Maar u kunt wel weer inloggen in het "admin-deel"?

Nee, dat lukt me dus niet (inloggen in admin deel). Lijkt wel of de reset niet lukt.
 

Mijn ingestelde netwerk wordt dus door kpn onthouden…. Is dat niet te voorkomen? Dat het terug gaat naar zoals ooit ingesteld door kpn?

Reputatie 7
Badge +24

Nee, dat lukt me dus niet (inloggen in admin deel). Lijkt wel of de reset niet lukt.

Doet u wel alle versterkers resetten? Ook Experia WiFi's als u die heeft?

Mijn ingestelde netwerk wordt dus door kpn onthouden…. Is dat niet te voorkomen? Dat het terug gaat naar zoals ooit ingesteld door kpn?

Nee. Maar hoeft ook niet. Je hoort na een reset gewoon in te kunnen loggen op het "admin-deel". Dan kunt u vervolgens de WiFi naam en wachtwoord aanpassen.

Hoe logt u in op het "admin-deel"? Hoe ziet dat er uit? Heeft u daar een schermafdruk van? Ziet dat er zo uit?

 

Ik probeerde steeds 1 super wifi (geen andere versterkers heb ik) te resetten. De andere liet ik uitgeschakeld. Die ander resette ik dan niet, hoopte dat die bij instellen via de kpn app goed werd geconfigureerd.
 

Als ik de eerste gereset had, kwam ik niet in het admin deel. Ik moet wel zeggen dat ik dat via de kpn app deed. Ik kan het nog eens proberen via het ip adres.