Beantwoord

Facebook verificatie SMS komt niet aan

  • 14 November 2021
  • 7 reacties
  • 2940 keer bekeken

ik heb hetzelfde! facebook zegt hier dat het miss aan kpn zou kunnen liggen of de overzetting van telfort naar kpn.

www.facebook.com/help/163155247081024/?helpref=uf_share

opties zijn oa:

  • Neem contact op met je mobiele serviceprovider om te controleren of je een sms-bericht verstuurt naar hetĀ juiste nummer.
  • Verwijder eventuele handtekeningen aan het einde van je sms-berichten. Deze kunnen voor problemen zorgen wanneer Facebook die berichten ontvangt.
  • StuurĀ OnĀ ofĀ FbĀ naar 32665 (FBOOK).

ik vind het wel een vage opties, over eerste punt, ik verstuur geen sms, ik wil ze ontvangen. en punt 3 werkt niet in NL. ik vermoed dat dit een vertaalde tekst is.

Ā 

Niettemin kan ik niet FB binnenkomen, terwijl ik toch echt inlog met mn telefoonnummer. Dus de sms ook naar deze verstuurd zou moeten krijgen, zou je zeggen.

Ā 

ik ontvang wel berichten van Microsoft tweestapsauthenticatie. dus het lijkt in de combi van Facebook - KPN te zitten.

Ā 

Peter

admin: eigen topic aangemaakt

icon

Beste antwoord door HeyPeter 15 November 2021, 13:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Gebruik een herstelcode!

Ā 

Ik heb tweestapsverificatie ingeschakeld op Facebook, maar kan me nu niet aanmelden.

Ā 

Als je je codes voor tweestapsverificatie niet kunt ontvangen via je telefoon of de verificatieapp, kun je nog andere methoden proberen.

mtULD14k7ag.png

Het kan soms even duren voordat je een sms-code ontvangt. Controleer je telefoon over een tijdje nog eens.

mtULD14k7ag.png

Controleer je meldingen als je vanaf een andere browser of een ander apparaat bent aangemeld. Je kunt mogelijk daarmee deze aanmelding goedkeuren.

mtULD14k7ag.png

Als je al herstelcodes hebt opgeslagen of geprint, kun je deze gebruiken om deze aanmelding goed te keuren.

tja, als ik die zou hebben, ok.

ik heb een herstelcode, maar die bestaat uit vijf x vijf letters en niet uit cijfers zoals hier:Ā nl-nl.facebook.com/help/148104135383285/?helpref=uf_share

Die vijf x vijf letters worden niet geaccepteerd, ook niet de vijfletter woorden. het zal wel een herstelcode uit een oude manier van werken zijnā€¦Ā zo vaak gebruik ik geen FB meer, eigenlijk nauwelijks, maar ik zou het irritant vinden als mn account gekaapt is. (ikĀ  kreegĀ  namelijk mailtjes over het dat iemand zou zijn ingelogd om 4.00 s nachts...)

Peter

Hoi @HeyPeterĀ . Ik ben geen facebook expert maar zijn er nog andere methoden om je inlog te achterhalen?

Je ontvangt ook mailtjes. Dan kun je toch ook via je e-mail adres de boel resetten?

Ik weet bijna zeker dat dit niks te maken heeft met deĀ provider.Ā  Wij staan hier technisch volledig buiten.Ā 

tja, ben onderhand fb inlog expert aan het worden. blijkbaar kan je op andere apparaten waar je nog ingelogd bent het eea regelen. maar dat ging voor mij niet op, want ik schoon mn computer vaker, dan dat ik FB gebruik.

toen heb ik de FB app geprobeerd, maar daar viel ik in dezelfde val - geen sms te ontvangen -.

vandaag dan de fb lite app geprobeerd, en daar werkte het opeens wel.. wel een sms. bleek ook mn account gelocked te zijn, geen wijzigingen aan mn account verder gelukkig. Vervolgens werkt hetĀ  ontvangen van smsjes geinitieerd vanuit een inlog op de ā€˜gewone' FB app opeens ook weer. Via herstelcode of de code generator kom ik er nu in de PC browser ook weer in.Ā 

Nu even uitzoeken hoe ik de tweestapsautenticatie toch weer normaal aankrijg in de pc browser..

Blijft vaag, maar voor nu is er een oplossing.

Ā 

Dank voor het meedenken!

Peter

Dank voor het delen van jouw oplossing.Ā  Hier zullen in de toekomst ongetwijfeld anderen ook wat aan hebben!

Ik probeer mijn wachtwoord te veranderen maar dat kan alleen met sms. Maar ook ik krijg geen sms berichten van Facebookā€¦ iemand al een andere oplossing?

tja, ben onderhand fb inlog expert aan het worden. blijkbaar kan je op andere apparaten waar je nog ingelogd bent het eea regelen. maar dat ging voor mij niet op, want ik schoon mn computer vaker, dan dat ik FB gebruik.

toen heb ik de FB app geprobeerd, maar daar viel ik in dezelfde val - geen sms te ontvangen -.

vandaag dan de fb lite app geprobeerd, en daar werkte het opeens wel.. wel een sms. bleek ook mn account gelocked te zijn, geen wijzigingen aan mn account verder gelukkig. Vervolgens werkt hetĀ  ontvangen van smsjes geinitieerd vanuit een inlog op de ā€˜gewone' FB app opeens ook weer. Via herstelcode of de code generator kom ik er nu in de PC browser ook weer in.Ā 

Nu even uitzoeken hoe ik de tweestapsautenticatie toch weer normaal aankrijg in de pc browser..

Blijft vaag, maar voor nu is er een oplossing.

Ā 

Dank voor het meedenken!

Peter

@DaphnevkesselĀ heb je de tip van @HeyPeterĀ  geprobeerd?