Beantwoord

Vraag over fair use policy en duurzame band met Nederland

  • 24 April 2024
  • 2 reacties
  • 59 keer bekeken

Ik ben elk jaar minimaal 5 maanden aansluitend in het buitenland (wel Europa). Om te voldoen aan de fair use policy zet ik op mijn dual sim telefoon de Nederlandse simkaart uit zodra ik in het buitenland ben en ga ik over op een pre paid buitenlandse kaart. Mijn abonnement laat ik gewoon doorlopen en betaal ik uiteraard ook gedurende die maanden.

Op de terugweg zet ik mijn Nederlandse simkaart weer aan. Dat is na 4 maanden.

Ik loop bij mijn huidige provider tegen het probleem aan dat zij dit als niet fair use beschouwen en vinden dat ik door het uitzetten van mijn simkaart geen duurzame band meer met Nederland heb.  

Hoe gaat KPN hier mee om?

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 24 April 2024, 22:29

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Lekker hoor, in het buitenland overwinteren.

Als ik onze webpagina er bij pak zie ik dat KPN wel een onderzoek kan instellen maar dat je volgens mij voldoet aan de "duurzame band" criteria welke KPN heeft. Dus mocht kpn een onderzoek starten kan je aantonen dat je een duurzame band hebt met Nederland en is er geen probleem. Voor alle info zie:

https://www.kpn.com/service/mobiel/band-met-nederland

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Pipapo, welkom! Wat een goede vraag, eentje waar Ik_Combineer volgens mij een uitstekend antwoord op geeft. Ik heb er zelf in ieder geval niets aan toe te voegen. Weet je zo voldoende?

Reageer