Beantwoord

fon account opgeschort

  • 31 March 2019
  • 20 reacties
  • 892 keer bekeken

Reputatie 1
Ik kan mijn fon account niet meer gebruiken. Het account is opgeschort. Op het nieuwe modem Experia v10A kan de hotspot niet geactiveerd worden. Dat zal waarschijnlijk de oorzaak zijn van het opschorten van het fon account. Kan het account door de KPN geactiveerd worden ook al is mijn modem geen hotspot?
Groetjes Marten
icon

Beste antwoord door Marina_ 2 April 2019, 09:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @marten1953, Ik kan het account niet activeren zodat je alsnog gebruik kunt maken van Hotspots. Fon zal wel worden toegevoegd aan de V10A via een software update maar ik weet nog niet exact wanneer dat zal zijn. Als je een mobiel abonnement hebt, dan kun je een account aanmaken voor KPN hotspots. SMS WIFI AAN naar 1266 vanaf de mobiele telefoon met het KPN abonnement. Je ontvangt daarna 3 sms’jes met jouw gebruikersnaam, wachtwoord en de algemene voorwaarden.
Reputatie 1
Ik heb de sms gekregen, maar kan met de gegevens niet inloggen.
Reputatie 7
Badge +19
@marten1953, Verbinden met het 'Fon'-netwerk gaat via je wifi instellingen van je PC, tablet of mobiel. Op welk apparaat probeer je verbinding te maken? Krijg je ook een bepaalde foutmelding te zien?
Reputatie 1
op laptop: Inloggen is mislukt. Gebruikersnaam of wachtwoord is niet juist.

ook op smartphone. gebruik de KPN wifi app.
Ik zit alleen op dit moment niet in een kpn netwerk.
Ik ga het dadelijk thuis nogmaals proberen in mijn kpn netwerk
Reputatie 7
Badge +19
Als dit de melding is dan is het goed om de gebruikersnaam en wachtwoord nog eens te controleren. Als je dan nog de melding krijgt. Zou je dan je 06-nummer en bijbehorende klantnummer willen toevoegen aan je forumprofiel? Dan reset ik het wachtwoord en kun je het nog eens proberen.
Reputatie 1
gegevens staan in in het profiel.
Reputatie 7
Badge +19
@marten1953, Bedankt, ik heb het wachtwoord een reset gegeven. Je gebruikersnaam is nog steeds je nummer met @kpn-fon.nl. Wil je het nu nog eens testen met het nieuwe wachtwoord? Hopelijk gaat het nu wel goed.
Reputatie 1
Thanks het werkt weer
Reputatie 7
Badge +19
Super! Als je later nog vragen hebt, laat het dan vooral weten 🙂 Voor nu wens ik je nog een hele fijne middag @marten1953
Reputatie 1
ik heb nog wel een vraagje, maar dat is denk ik alleen op te lossen via een update van de software voor het modem. Ann het oude modem de Experia 8 kon ik een externe harde schijf aan sluiten op de USB poort. Deze was dan te gebruiken door iedereen in huis om je back-uppen binnen het netwerk. Het nieuwe modem de Experia v10a heeft wel een USB poort en als ik daar een HD aanhang zie ik in de interface van het modem de schijf. Echter in het netwerk is die niet te zien. Is ook niet te activeren, dus als dat via een volgende software update kan worden opgelost ben ik een tevreden mens.
Reputatie 7
Badge +19
@marten1953 De USB poort op de V10A is alleen bedoeld voor mobiele dongels. Als je opslag wilt voor een back-up binnen het netwerk. Kun je een NAS aansluiten op een netwerkpoort van de V10A.
Reputatie 1
Dank je maar ik heb geen nas.wacht wel op een update
Reputatie 1

Beste klant, helaas kunnen we uw aanvraag voor KPN WiFi niet verwerken. Neem voor meer informatie over uw accountgegevens contact op met de klantenservice via 1200. Mvg, KPN

Kan dus nog steeds geen gebruik maken van fon

Reputatie 7
Badge +25

Beste klant, helaas kunnen we uw aanvraag voor KPN WiFi niet verwerken. Neem voor meer informatie over uw accountgegevens contact op met de klantenservice via 1200. Mvg, KPN

Kan dus nog steeds geen gebruik maken van fon

Hi @marten1953. Dat komt waarschijnlijk omdat je Fon aanvraagt op een mobiel abonnement waarbij dat al actief is. Gaat het in dit geval om het 06-nummer dat eindigt met een 8? Dan reset ik het wachtwoord voor je als je wil.

Reputatie 1

Reset mijn wachtwoord

Reputatie 7
Badge +25

Reset mijn wachtwoord

OK. Zou je eerst nog wel m'n vraag willen beantwoorden in mijn eerdere bericht?

Reputatie 1

Ja mijn nummer eindigde op 8

Reputatie 7
Badge +25

Ja mijn nummer eindigde op 8

Top. Ik heb een reset voor je uitgevoerd. Je krijgt binnen enkele uren een nieuw wachtwoord per sms.

Reputatie 1

Helaas ik kan niet inloggen.
Ik heb twee accounts geprobeerd:

06*****@kpn-fon.nl

w******@kpn-fon.nl

met het wachtwoord uit de sms.

Kan het zijn, dat de V10A  nog niet op delen gezet kan worden.
Fon is nl gekoppeld aan delen van je modem. Die mogelijkheid heeft V10A  (nog) niet.

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +25

Helaas ik kan niet inloggen.
Ik heb twee accounts geprobeerd:

06*****@kpn-fon.nl

w******@kpn-fon.nl

met het wachtwoord uit de sms.

Kan het zijn, dat de V10A  nog niet op delen gezet kan worden.
Fon is nl gekoppeld aan delen van je modem. Die mogelijkheid heeft V10A  (nog) niet.

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Het gaat in dit geval dus om het account met jouw 06-nummer. Daar is dat nieuwe wachtwoord voor die je per sms hebt ontvangen. Dus wat dat betreft is het hele V10A verhaal niet van toepassing.