Beantwoord

Foutcode stb-nmc-400 en wegvallende verbinding

  • 29 June 2021
  • 4 reacties
  • 110 keer bekeken

Sinds een week krijg ik om de haverklap op alle verschillende tv's in huis de foutmelding stb-nmc-400. Super irritant om tijdens een spannende film of een strafschoppenserie weg te moeten zappen en dan maar hopen dat je snel weer terug kunt naar de uitzending.
En neeā€¦..het ligt niet aan de bekabeling.

Op de pc krijg ik dan de melding

Uw breedband IP connectie werkt niet.

Controleer alstublieft of uw Internet WAN connectie op correcte wijze is geconfigureerd.

En ja, ik heb al (te vaak) de modem even stroomloos gemaakt, de Experiabox idem. Geen resultaat. De melding blijft te pas en te onpas verschijnen

Twee tv's aangesloten via kabel en Ć©Ć©n via Devolo dlan 1200+. In de manier van aansluiten is niks veranderd en heeft altijd goed gewerkt.

icon

Beste antwoord door Jerom474 1 July 2021, 21:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7

En ja, ik heb al (te vaak) de modem even stroomloos gemaakt, de Experiabox idem.

Begrijp ik hier uit dat je een glasvezelaansluiting hebt?

Het is dus niet alleen de verbinding richting IPTV platform die wegvalt maar ook die richting Internet.

Ik hoop dat een moderator van KPN dit topic snel op zal pakken en jouw lijn eens zal doormeten en zal kijken of die onderbrekingen van de verbinding terug te vinden zijn in de log.

Als je dat nog niet gedaan hebt, vul dan even jouw forumprofiel (klik) in zodat een moderator direct aan de gang kan.

Ā 

Treedt het probleem ook op als je die devolo's helemaal loskoppelt?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Jerom474, als ik je verhaal zo lees gaat het om een wegvallende verbinding. Als het alleen tv betrof zou je nog gewoon internet op de computer moeten hebben. Nu heb ik eens gekeken naar jouw verbinding. Ik zie t/m de 29e nog heel wat verbrekingen. Sindsdien niet meer. Gaat het nu goed?

Dag Bart_Z
Ja, het lijkt de laatste dagen weer goed te gaan. Het betrof inderdaad niet alleen tv, maar ook het internet viel weg.

Reputatie 7
Badge +20

Mocht het nog weer voorkomen, laat het dan weer weten.