Beantwoord

Foute locatie weergave bij WiFi gebruik met Super Wifi punten

  • 2 January 2021
  • 8 reacties
  • 195 keer bekeken

Ik heb Super Wifi punten overgenomen van iemand die een andere provider nam. Ik heb ze bij mij thuis aangesloten op mijn Experiabox 10A en ze werken prima. Het vreemde bij gebruik van Wifi is dat apps die een locatie gebruiken, de locatie aangeven van de vorige eigenaar, een kilometer of 25 verderop. Bij gebruik van een bekabelde aansluiting is de locatie weergave wel juist.
Iemand een idee waaraan dit ligt en hoe ik het kan verhelpen?

icon

Beste antwoord door RBxx 4 January 2021, 13:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Staan ze juist geïnstalleerd?

 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/handleidingen-experia-box.htm#!/device/kpn/super-wifipunt

Hallo @jwta een fabrieks-reset geven.

 

Maurice 85 en JanD bedankt voor jullie reacties op mijn vraag. Ik heb de Wifi Punten op alle manieren gereset en gewisseld master/slave. Meerdere keren, al dan niet gezamenlijk met mijn Experiabox 10A. Bij Klantenservice van KPN vonden ze het ook vreemd en niet eerder van gehoord. Dat lost het dus niet op.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @jwta volg dit andere topic:

Het lijkt erop dat de Google locatieservice een rol speelt. Hier in dat topic staat een duidelijke uitleg.

Reputatie 7
Badge +10

Ben ik blij dat ik de SuPerWiFi's hier niet met “KPN” heb verbonden, en geen apps van KPN gebruik.
Als ik zo ook dat andere onderwerp lees, wat een gedoe. (Gebruik geen KPN router. Dus verbinden met hun achterliggende services om gegevens van WiFi e.d. op te slaan is er niet bij).

Reputatie 7
Badge +24

Ben ik blij dat ik de SuPerWiFi's hier niet met “KPN” heb verbonden, en geen apps van KPN gebruik.
Als ik zo ook dat andere onderwerp lees, wat een gedoe. (Gebruik geen KPN router. Dus verbinden met hun achterliggende services om gegevens van WiFi e.d. op te slaan is er niet bij).

Dit heeft niets met KPN te maken. Dit werkt met alle WiFi apparatuur zo. Het is echt niet KPN die een verkeerde locatie doorstuurt ofzo, daar is absoluut geen sprake van.

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Babylonia , dit heeft niets met KPN of SuperWifi te maken. Het gaat om (Google) locatieservices die additionele informatie zoals ‘bekende’ wifi netwerken gebruiken om de locatienauwkeurigheid te verhogen. Dat kan dus net zo goed het Ziggo modem van de buren zijn. Allerlei apps (zoals Maps en Routeplanners) kunnen hier last van hebben.

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb juist helemaal nergens last van. (Nooit een locatie van “mijn WiFi” opgezocht).
Gebruik dan ook helemaal geen locatie services.  Het vaste WAN IP-adres van mijn internet-aansluiting verwijst “gelukkig” niet naar mijn specifieke locatie van mijn woon-adres, maar kilometers er vandaan.
Mijn smartphone weet het ook niet “exact”.  Prima zo.