Beantwoord

ftp://home.planet.nl werkt niet meer

  • 5 December 2021
  • 13 reacties
  • 408 keer bekeken

LS

Helaas start ftp://home.planet.nl niet meer op. Hierdoor kan ik mijn planet website niet meer aanpassen.

Wat is er veranderd?? Van oudsher had ik altijd de beschikking over een eigen website, die is ook gewoon nog in de lucht.

icon

Beste antwoord door Marijkeh 7 December 2021, 14:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Marijkeh, welkom hier. 

Balen dat je nu niet meer bij jouw website kan komen. Ik zie dat je nog .planet gebruikt. Zou je ftp://home.kpn.nl willen proberen. Daar kun je dan inloggen met jouw e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord. 

Beste Bart,

Dank voor het meedenken. Inmiddels heb ik het zelf al opgelost.

Oplossing was:

Ga naar de verkenner en dan kan je daar via de instellingen  FTP websites toegankelijk maken. Na de update naar Windows 11 of al eerder gebeurde dat dus niet meer automatisch.

Hartelijke groet van Marijke

Reputatie 7
Badge +20

Top. Fijn dat het weer werkt. :)

Mocht er nog weer iets zijn, laat het dan vooral weten. 

Beste Bart,

Dank voor het meedenken. Inmiddels heb ik het zelf al opgelost.

Oplossing was:

Ga naar de verkenner en dan kan je daar via de instellingen  FTP websites toegankelijk maken. Na de update naar Windows 11 of al eerder gebeurde dat dus niet meer automatisch.

Hartelijke groet van Marijke

Ik heb hetzelfde probleem, kun je iets meer toelichting geven hoe ik dit kan oplossen?

 

Beste Nayomi,

Oplossing:

Ga na verkenner (daar zie je alle files in je pc). 

Ga naar 'Deze PC'

Druk op de drie puntjes rechts bovenin het nu geopende scherm.

Klik op Netwerklocatie toevoegen.

Dan kom je op de wizard om website en FTP sites toe te voegen.

Het voeg je je eigen FTP toe en klaar is Kees!

Veel succes en beste wensen voor 2022.

Marijkeh

 

 

 

 

Beste Nayomi,

Oplossing:

Ga na verkenner (daar zie je alle files in je pc). 

Ga naar 'Deze PC'

Druk op de drie puntjes rechts bovenin het nu geopende scherm.

Klik op Netwerklocatie toevoegen.

Dan kom je op de wizard om website en FTP sites toe te voegen.

Het voeg je je eigen FTP toe en klaar is Kees!

Veel succes en beste wensen voor 2022.

Marijkeh

 

 

 

 

Dankje voor je reactie, ik doe helaas alleen blijkbaar iets niet goed aangezien ik iedere keer een foutmelding krijg :-(

Wat vul ik hier in, ik dacht mijn site adres, maar dat werkt dus niet

Beste Nayomi,

Vul niet je eigen site in maar die van ftp server die je gebruikt. Bijvoorbeeld ftp://home.planet.nl of ftp://home.kpn.nl etc. Deze site geef je dan toestemming om gestart te worden.

Als je die dan vervolgens in een browser (edge of chrome) opstart komt er een scherm waarin je je eigen gebruiksnaam en wachtwoord kunt opgeven.

Veel succes

Marijke 

Helaas zit het probleem dan blijkbaar toch ergens anders bij mij. 
Ik blijf deze melding krijgen:
 

 

Reputatie 7
Badge +20

Vul je specifiek in: ftp://home.kpn.nl, dat is wel belangrijk. Ik zie dat in het screenshot zo niet terug. 

Vul je specifiek in: ftp://home.kpn.nl, dat is wel belangrijk. Ik zie dat in het screenshot zo niet terug. 

Ja zeker.
Ik gebruik al jaren hetzelfde programma en heb aan de instellingen niets veranderd, zonder enige indicatie waarom werkt het nu niet meer. Ik krijg dus alleen deze pop-up en dan blijft het hangen.

Reputatie 7
Badge +20

Welke FTP gebruik je? Dit moet filezilla zijn namelijk. Anderen hebben updates gehad waardoor het soms niet goed werkt. 

TIPS voor omzetten kpn en planet website

Vanaf september ondersteunt de kpn helaas niet meer de oude planet websites. Ik ben enkele dagen bezig geweest om de inhoud van mijn website over te zetten naar een andere server. Ik gebruikte mijn.host uit Amsterdam maar er zijn natuurlijk veel meer opties voor website aanbieders.

Hierbij wat tips:

Open eerst je website via ftp://home.planet.nl/Naamvanjesite daarvoor gebruik je verkenner op een Windows computer . Je kan dan gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Het werkt ook met home.kpn.nl

Vervolgens open je een tweede scherm met ftp://naamvanjenieuwesite.xx (bijv nl of com) ik vroeg bij mijn nieuwe provider een eigen domeinnaam aan die kan je hier dan invullen 

Kopieer nu alle files van de planet ftp naar die site van je nieuwe provider. Bevestig met Ctrl F5 om alle files te uploaden. 

Omdat ftp een ouderwetse vorm is kan je daarna beter overschakelen naar sftp ( dus met een extra s er voor, dan krijgt je website een slotje ipv een gevarendriehoek). 

Hiervoor maakte ik gebruik van FileZilla (gratis te downloaden). Je kan daar inloggen nadat je de verkenner hebt gesloten.

Je logt in met sftp://naam van je nieuwe website.nl (tenminste als je een domeinnaam hebt gekocht. Kosten zijn een paar euro per jaar). Je vult gebruikersnaam en wachtwoord in en kiest poort 22. Nu zie je als het goed is je ingekopieerde files op de server aan de rechterkant staan. Al deze files zet je vervolgens in de public html map. Let op dat je index file met de broncode erbij staat anders werkt het natuurlijk niet. Je ververst vervolgens de server files en Voila het werkt als het goed is. 

Bij mij waren er nog een paar fotos niet meegekomen maar dat was mijn eigen fout: in de broncode stond xx.jpg en de fotos in de map hadden extensie JPG. Bij ftp was dat geen probleem maar bij sftp maakte dit dus uit. Kwestie van een paar namen aanpassen. Enfin alles draait nu weer prima op de nieuwe server. 

Ik heb dit stuk geschreven omdat ik verwacht dat er wel meer mensen zullen komen die hun website binnenkort moeten gaan omzetten . Veel succes gewenst!

 

 

Reputatie 2

Hoi @Marijkeh, welkom hier. 

Balen dat je nu niet meer bij jouw website kan komen. Ik zie dat je nog .planet gebruikt. Zou je ftp://home.kpn.nl willen proberen. Daar kun je dan inloggen met jouw e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord. 

 

Werkt dat ook met een xs4all.nl site? Ik bedoel met ftp://home.kpn.nl?