Vraag

FTU geeft rood alarmlampje

  • 5 June 2023
  • 9 reacties
  • 89 keer bekeken

Badge

Hi,

Op 11 April ‘23 is het oranjekabel mijn huis binnen getrokken door iemand van de KPN en/of een onderaannemer.

De beste man gaf aan dat er zeker nog een week geduld opgebracht moest worden zodat alles over aangesloten en geactiveerd was in de straatkasten en wijkcentrale(s)

Dus op mijn gemak alles gelaten zoals het was en ruim 5 weken later een start gemaakt om de apparatuur aan te vragen, deze doos kwam met een ruime vertraging binnen op 2 Juni ‘23

Op zich geen probleem want ik heb nog steeds een werkende koper verbinding.

Maar….bij het aankoppelen van dit FTU kastje volgens de RTFM, wel een groen lampje van de power maar helaas een rood lampje bij alarm.

Het middelste lampje van link/connection is niet aangegaan, ook niet na het wederom voor de 3e keer stroomloos te hebben gemaakt.

Ik heb geen haast ofzo maar zo het wel leuk vinden dat nu actief wordt.

 

Groet.

Vin.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Dat begrijp ik volkomen Vinny, want dat klinkt als een behoorlijke stroeve start :-( . Is er inmiddels al wat meer duidelijkheid? Je kan ook altijd even bellen met 0800-0402 voor een update en om indien nodig een monteur in te plannen.

Badge

Ik heb inderdaad even gebeld, vandaag monteur over de vloer geweest met een nieuwe FTU, maar nu blijkt het in de straatkast te zitten waar deze monteur niet in kon (??)

Iets met patchen…

Nu word er weer een nieuwe afspraak gemaakt.

 

Inderdaad jammer van deze stroeve start.

 

Overigens heb ik nu wel een nieuwpakket bij KPN maar over een welkomst cadeau is nog niet gesproken.

Reputatie 7
Badge +13

Dan hoop ik dat alles snel is opgelost Vinny en dat de nieuwe monteur dit dan kan rechtzetten! Er zijn met enige regelmaat acties en een welkomstcadeau ontvang je vaak in plaats van een welkomstkorting. Als er sprake is van een cadeau zal dit zijn opgenomen in de orderbevestiging die je hebt ontvangen bij het aangaan van het nieuwe abonnement.

Badge

@Remco_ Geldt dit welkomst cadeau dan ook bij overgang van xs4all naar kpn?

m.i. is dit een overstap, ook van de -nog uit te zetten- koper verbinding.

verneem graag.

Reputatie 7
Badge +13

Waarschijnlijk niet Vinny, bij puur alleen een overstap is het abonnement dan ondergebracht bij KPN. Voor een welkomstcadeau moet je dan ten eerste een nieuwe klant zijn en ten tweede een geheel nieuw abonnement afsluiten bij KPN. 

Badge

We krijgen nu voor de 2e keer SMS "U heeft uw nieuwe aansluiting nog niet geactiveerd"

De monteur zou vorige week een vervolgafspraak maken omdat hij de straatkast niet in kon. dit is nog steeds niet gebeurd.

 

Hoe kan ik nou een aansluiting activeren als er nog niet eens gepatched is in de straatkast?

Vanochtend nog maar eens een keer het glaskastje gereboot, maar mocht niet baten.

 

Admin: samengevoegd met bestaand eigen topic

Reputatie 7
Badge +13

Er is dus geen bevestiging of contact geweest na aanleiding van het bezoek van de eerste monteur? Ik zou je dan toch aanraden om nog even te bellen met 0800-0402? Zodat er opnieuw een afspraak gemaakt kan worden.

Badge

Gisterenochtend opeens 2 mooie groene lampjes, voor de zekerheid nog een keer een powercycle gedaan ze kwamen weer terug ;-)

 

Probleem solved!

Reputatie 7
Badge +13

Kijk dat zijn de betere berichten Vinny! Fijn dat alles werkt en sorry dat het dan zoveel moeite heeft gekost. Post gerust nog eens een topic als we iets kunnen doen!