Gaat WiFi van de Experia Box V10a uit bij KPN WiFi versterker

  • 17 February 2020
  • 15 reacties
  • 2517 keer bekeken

mijn vraag is  de v10 schakel zijn eigen wifi uit zo dra de kpn wifi versterker word geplaatst , doet de v10A dit ook ?? ik wil namelijk dat de modem zijn wifi blijf doorgeven .

 

Admin: titel aangepast i.v.m. volledigheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Badge +19

De Wi-Fi experia schakelt inderdaad de wifi uit van het modem behalve van de v10a. Als je een v10 hebt zal je dus minimaal 2 experia wifi's moeten hebben.

het gaat mij er niet om hoeveel wifi repeaters ik nodig heb het gaat er om dat als de wifi repeater het overneem ik geen portforwarding meer kan doen en mijn ssid niet kan veranderen om dat de modem wifi word uitgeschakeld wat heel erg stom is trouwens waarom zou je dat doen .. zo complete onzin, na een nieuwe modem te hebben gekregen en weer de v10 helaas neemt de repeater alles van de oude modem over ook de naam enzovoort dat wil ik niet ik wil zelf bepalen wat voor naam ik mijn wifi geef  dus om kort te gaan ik ga nu de v10A vragen die wil ik hebben ..

 

Reputatie 7

Hoi @bigtower, welkom bij ons op het forum. Welke WiFi versterker heb je nu? De witte vierkante versterker schakelt niets uit. De Experia WiFi en de Super WiFi punten doen dit wel, op alle modems behalve de V10a. Dat komt omdat de V10a het enige model is die over roaming en mesh beschikt, waardoor deze samen kan werken met de extra punten en je naadloos tussen de netwerken kunt schakelen. Bij de andere Experia Boxen werkt dat niet, dan schakel je niet over naar een sterker access point als je daar dichterbij bent. Vermoedelijk heb of een Experia WiFi of een Super WiFi punt, door de manier waarop je het beschrijft.

Als een Experia Box V10 verder goed werkt kan die hierom niet omgeruild worden, en als die toch omgeruild zal worden is de kans dat je hetzelfde model weer terugkrijgt groot. De tweede Experia WiFi die Joep noemt is dan de beste oplossing.

@Jasper, als de V10a samenwerkt met extra punten, kan het mesh-netwerk van de V10a dan ook ingeschakeld blijven en worden uitgebreid met slechts één SuperWifi punt?

Op de KPN-site staat vermeldt dat het altijd 2 punten moeten zijn (en de router dus wordt uitgeschakeld), maar dat lijkt me bij de v10a niet nodig. Zie: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363408/kpn-superwifi-punt/ 

Reputatie 7
Badge +24

1 punt kan, als je dat bedraad aansluit. Draadloos niet. Er moet altijd 1 SuperWifi punt bedraad aangesloten zijn. Ook bij de v10a. Van daaruit kun je punten draadloos aansluiten.

@Nick83, bedankt! Werkt het dan zo, dat de ingebouwde Wifi van de v10a ingeschakeld kan blijven en je met het bedrade SuperWifi-punt één mesh-netwerk creëert? Of gedraagt het SuperWifi-punt zich dan als een regulier access point?

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83, bedankt! Werkt het dan zo, dat de ingebouwde Wifi van de v10a ingeschakeld kan blijven en je met het bedrade SuperWifi-punt één mesh-netwerk creëert? Of gedraagt het SuperWifi-punt zich dan als een regulier access point?

Euhm... wat is het verschil tussen die 2? Wat is mesh? 😉 Ze ondersteunen in ieder geval fast roaming. Wat inhoud dat je mobiele apparaten steeds automatisch verbinding maken met het wifi punt wat het dichtste bij is. Zonder dat u daar wat van merkt.

Bij een meshnetwerk creëer je meerdere punten en ervaar je geheel niet dat je overschakelt naar een ander punt terwijl je door je huis loopt (seamless roaming). Dat gaat nog sneller/fijner dan bij een traditioneel netwerkt met fast roaming. Daarnaast is een meshnetwerk gedecentraliseerd en zorgt het ervoor dat de verbindingen op de meest logische manier worden gespreid over het netwerk.

De vraag is of de Experiabox V10a samen met 1 bedraad SuperWifi punt al een mesh-netwerk creëert of dat het zich dan gedraagt als een traditioneel netwerk? Wie weet hier meer over, @Jasper misschien?

Hallo @Kaha , de V10a werkt inderdaad samen met de andere KPN wifi-punten, vandaar dat de wifi binnen de V10a ook aan blijft staan, terwijl dat bij de vorige modellen, V10 en lager uitgaat als je een modern wifi-punt van KPN aansluit.

Log maar eens in in de V10a, dan zie je precies hoe de wifi-instellingen werken.

 

 

Hallo @Kaha , de V10a werkt inderdaad samen met de andere KPN wifi-punten, vandaar dat de wifi binnen de V10a ook aan blijft staan, terwijl dat bij de vorige modellen, V10 en lager uitgaat als je een modern wifi-punt van KPN aansluit.

Log maar eens in in de V10a, dan zie je precies hoe de wifi-instellingen werken.

Ik overweeg KPN en heb de router niet in huis, vandaar de vraag. Via de klantenservice krijg ik het namelijk niet helder. Duidelijk is dat de V10a dus samenwerkt, maar dat doet mijn traditionele Wifi-netwerk ook… 

De vraag is of daadwerkelijk een meshnetwerk (en dus niet traditioneel) wordt gecreëerd met de Experiabox V10a en één bedraad SuperWifi punt?

Hallo @Kaha de V10a werkt samen met de wifipunten van KPN.

Vandaar dat de wifi in de V10a ook aan blijft staan, zoals ik eerder schreef en bij de andere modems niet.

 

 

En dus vormen de V10a + 1 bedraad SuperWifi punt samen een meshnetwerk i.p.v traditioneel? 

Reputatie 7
Badge +24

En dus vormen de V10a + 1 bedraad SuperWifi punt samen een meshnetwerk i.p.v traditioneel? 

Ja, maar de SuperWifi moet wel bekabeld aangesloten worden.

Hiermee blijkt wel dat de tekst op de KPN-site niet volledig is. Daar staat dat je altijd 2 SuperWifi punten nodig hebt. Dat geldt dan alleen voor de Experiabox V10 en ouder. Zie: apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363408/kpn-superwifi-punt

Reputatie 7

Hoi @Kaha, ik zie dat Nick en Jan de vraag al beantwoord hebben. Met de V10a kan het inderdaad met 1 SuperWifi punt, maar omdat die eerste altijd met een kabel moet zijn aangesloten op de Experia Box is het met 2 vaak wel makkelijker aan te sluiten. Als er een met een langere kabel wordt aangesloten, kan je prima met 1 af :slight_smile: