Beantwoord

gastnetwerk en parental control V10

  • 25 November 2019
  • 4 reacties
  • 281 keer bekeken

Vandaag heb ik een KPN monteur op bezoek gehad aangezien ik over gegaan ben van KPN Compleet naar KPN Hussel 200Mbit. Gezien de internet snelheidverhoging is mijn Experiabox V10a vervangen voor de V10, deze heeft kennelijk de mogelijkheid om 2 aderparen aan te kunnen waar de V10a dit niet schijnt te kunnen. 

Nou is dit onderwerp wellicht al eerder aangekaart maar ik zit met het volgende; bij mijn oude V10a Experiabox had ik voor de kinderen het guest netwerk ingericht. Daarnaast kon ik dmv parental control voor iedere afzonderlijke gebruiker een tijdschema instellen, superhandig vond ik dat. Des te meer verbaas ik me er over dat na deze “upgrade” naar een snellere modem (waar ik vooralsnog niet veel van merk maar dat is een ander topic) er geen enkele mogelijkheid meer lijkt te bestaan om voor een selectie van aangemelde gebruikers met een bepaald tijdschema toegang tot wifi te regelen.

Beste KPN, is er nou echt geen eenvoudige manier om dit te regelen? Het is een beetje raar dat bij het vervangen van het modem de mogelijkheden ervan zo drastisch verminderen.

 

Admin: eigen topic aangemaakt voor je bericht, afgesplitst van deze

icon

Beste antwoord door RBxx 26 November 2019, 11:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij heeft de v10 een ECO modus. Waarbij dan wifi uitgezet word. Het is niet hetzelfde als parentcontrol. Maar je kunt er ongeveer hetzelfde mee bereiken. Maar wifi gaat dan wel in 1 keer helemaal uit, voor iedereen dus.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Merijn73

De v10 bestond al, voordat de v10a werd uitgebracht met meer mogelijkheden op dit gebied.

Helaas heeft de v10 geen parental control. Een gast-netwerk bestaat wel, daar zou je de kinderen wel weer aan kunnen koppelen. Het aan- en uitschakelen daarvan is helaas handwerk.

Zoals @Nick83 al opmerkt kan de ECO modus de wifi geprogrammeerd aan/uit zetten, maar dat geldt voor iedereen en gast- zowel als “hoofd”-wifi.

Reputatie 7
Badge +15

@Merijn73 Welkom op het forum. Zoals @RBxx al aangeeft is de Experiabox V10a inderdaad nieuwer dan de V10 en heeft hij op dit gebied ook meer functionaliteiten dan de V10. De info die @RBxx geeft over parental control is ook juist. En zoals @Nick83 en @RBxx al aangeven is er wel een ECO modus, alleen kan de wifi dan helemaal niet meer gebruikt worden. Wel zou je voor Apple  apparaten en voor Xbox en Windows 10 apparaten schermtijd kunnen instellen. Al begrijp ik uiteraard dat dit niet helemaal hetzelfde is. 

Reputatie 7
Badge +15

@Merijn73 We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!