Beantwoord

Geblokkeerde poorten vanuit KPN

  • 5 March 2019
  • 3 reacties
  • 434 keer bekeken

Hallo,

Momenteel ben ik aan het twijfelen om van XS4ALL over te stappen naar KPN, nu heb ik echter van meerdere mensen gehoord dat wanneer ik met de Experia box een poort wil forwarden dat het heel goed zou kunnen zijn dat dit helemaal niet gaat werken omdat sommige poorten door KPN zelf worden geblokkeerd.

Nu vraag ik mij af of er ergens een overzicht te vinden is van alle poorten die KPN wel en niet toelaat.
Zo niet hoe kan ik er dan achter komen welke port forward er voor mij wel of niet gaat werken?

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door wjb 5 March 2019, 14:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
...nu heb ik echter van meerdere mensen gehoord dat wanneer ik met de Experia box een poort wil forwarden dat het heel goed zou kunnen zijn dat dit helemaal niet gaat werken omdat sommige poorten door KPN zelf worden geblokkeerd.
Onzin, providers mogen wettelijk helemaal geen poorten blokkeren want dat is in strijd met de telecommunicatiewet. KPN doet dat dus ook niet en ik snap dan ook niet waar die fabeltjes vandaan komen. De enige poort die gereserveerd wordt door de Experia Box is TCP poort 8085, de rest kun je naar believen forwarden.

...nu heb ik echter van meerdere mensen gehoord dat wanneer ik met de Experia box een poort wil forwarden dat het heel goed zou kunnen zijn dat dit helemaal niet gaat werken omdat sommige poorten door KPN zelf worden geblokkeerd.Onzin, providers mogen wettelijk helemaal geen poorten blokkeren want dat is in strijd met de telecommunicatiewet. KPN doet dat dus ook niet en ik snap dan ook niet waar die fabeltjes vandaan komen. De enige poort die gereserveerd wordt door de Experia Box is TCP poort 8085, de rest kun je naar believen forwarden.

Ik ben blij om dat te lezen. Dan weet ik zeker wat ik nu ga doen :)

Hartstikke bedankt!😀
Fijn dat jullie er uit zijn gekomen. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust!