Skip to main content
Beantwoord

Gebruikersnaam wijzigen modem KPN


Goedemorgen,
ik ben sinds 1 mei klant van kpn(glasvezel internet)
nu wilde ik vragen hoe ik mijn modembox gebruikersnaam kan wijzigen incl wachtwoordt. Want mij lukt het niet

Beste antwoord door Ozturko

Goedemorgen,

het is zojuist gelukt. Modem reset hielp niet.
achter de box stond nog een ww met admin erop en dat heb ik geprobeerd en ik kon mijn wachtwoordt wijzigen.
iedereen bedankt
Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

  • 3 mei 2019
Hallo @Ozturko ,
Bij de modems van KPN dien je alleen je wachtwoord aan te passen. De gebruikersnaam is niet te wijzigen.
Log in met 192.168.2.254 in het modem, dan zie je de gebruikersnaam en een leeg wachtwoordveld de eerste keer, geef enter en kies dan een wachtwoord, herhaal dat wachtwoord en bevestig dat.
Als je de volgende keer in het modem inlogt hoef je alleen maar je zelf gekozen wachtwoord in te vullen en je bent ingelogd in het modem.

  • Deelnemer
  • 3 mei 2019
Bedankt Jan,

alleen ik kom niet verder dan een leeg wachtwoordveld op 192.168.2.254. Ik druk dan op enter en pagina geeft aan dat ww verkeerd is(ik doe dit met een bekabeld laptop)

  • 3 mei 2019
Hallon@Ozturko ,
Dan is er al een keer een wachtwoord aangemaakt voor dat modem.
De enigste mogelijkheid is dan de modem een fabrieksreset te geven via het resetgaatje waardoor de modem weer moet reageren als nieuw uit de doos.
Probeer het dan nog eens.
Succes.

Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • 5 mei 2019
@Ozturko, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Op het moment dat het inderdaad niet lukt met wachtwoord leeg laten, dien je een reset uit te voeren. Wil je laten weten of dit gelukt is, en je nu kan inloggen om de gegevens te wijzigen? Zo niet, dan hoor ik het graag!

  • Deelnemer
  • 6 mei 2019
Goedemorgen,

het is zojuist gelukt. Modem reset hielp niet.
achter de box stond nog een ww met admin erop en dat heb ik geprobeerd en ik kon mijn wachtwoordt wijzigen.
iedereen bedankt

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 6 mei 2019
Aha, dan heb jij vast een Experia Box v10A
Daar staat het wachtwoord inderdaad achterop het modem, onder een kaartje wat je opzij schuift,

  • Deelnemer
  • 6 mei 2019
Nope, mijn nieuwe wachtwoord pakt ie ook niet. Telefonisch bij kpn kom je ook niet verder, ze verwijzen me hier na toe. Heb het gevoel dat ze niet willen helpen. Ik begin nu wel een beetje spijt te krijgen

Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • 7 mei 2019
@Ozturko, begrijp ik uit je laatste reactie dat het nog niet opgelost is? Want je dacht dat het gelukt was, maar het nieuwe wachtwoord pakt de Experia Box nu niet? Welke Experia Box heb je precies en op welke manier heb je de reset gedaan?

Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • 10 mei 2019
@Ozturko, mocht ik je nog kunnen helpen hoor ik het graag! 🙂

  • 10 mei 2019
Susan_ schreef:
@Ozturko, begrijp ik uit je laatste reactie dat het nog niet opgelost is? Want je dacht dat het gelukt was, maar het nieuwe wachtwoord pakt de Experia Box nu niet? Welke Experia Box heb je precies en op welke manier heb je de reset gedaan?

Hallo @Susan_ ,
is bij KPN/Telfort niet bekend welk merk en type modem de klant heeft?

Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • 12 mei 2019
@Jan-D, dit kunnen we helaas niet altijd uit de meting halen. Vaak wel hoor, maar niet altijd! Dus vandaar dat ik het nog even navraag.

  • Deelnemer
  • 24 mei 2019
excuus voor mijn late reactie, helaas is dit nog niet opgelost. ik heb de nieuwste box van kpn(glasvezel)reser etc alles uitgevoerd maar kan helaas geen code veranderen. Ik heb het ook hierbij gelaten.

Marina_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • Oud Moderator
  • 27 mei 2019
Hoi @Ozturko, Susan is momenteel vrij, vandaar dat ik het topic voorlopig overneem. Je geeft aan dat je wederom niet kunt inloggen in het modem. Ik lees dat het je één keer gelukt is, maar daarna toch weer tegen hetzelfde probleem aanloopt. Je hebt de V10A. Ook onderstaande stappen heb je al doorlopen begrijp ik. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Hopelijk kan ik achterhalen waarom je niet kan inloggen op het modem.

Instructie inloggen op de Experia Box V10A:

1) Start een browser zoals Internet Explorer en ga naar http://192.168.2.2542) De gebruikersnaam is al ingevuld: ADMIN . Deze kun je niet veranderen
3) Op de achterkant van de Experia Box V10 A vind je een kaartje, schuif deze aan de kant. Daar vind je de unieke Admin password code. Hieronder een voorbeeld:


Let op! De code is hoofdletter en cijfer gevoelig. De o kan ook een 0 (nul) of een O (hoofdletter o) zijn.

Als je het wachtwoord hebt gewijzigd en deze bent vergeten, voer dan een handmatige reset op je Experia Box uit.
Je kunt dan weer de Admin password code gebruiken achterop de Experia Box V10A.



Marina_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • Oud Moderator
  • 29 mei 2019
Hoi @Ozturko, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!