Geen ethernet aansluiting

  • 20 October 2020
  • 4 reacties
  • 529 keer bekeken

Paar maanden geleden wou ik mijn internet aansluiting opzeggen omdat internet boven en beneden niet goed tot niet werkte. Nu werd er mij beloofd dat het internet probleem opgelost zou worden en ze zouden mijn abonnement verlagen. Ik gaf direct aan dat het niet om het geld ging en dat mijn internet het gewoon moest doen. Daarop werden mijn Experia Boxen gestuurd die ik moest installeren. Nu blijkt dus dat als ik die boxjes op de boven en onder verdieping wil installeren er ethernet aansluitingen moet zijn. Die zijn er dus niet . De enige opties die er nu zijn, zijn kabels trekken door het hele huis. Mijn modem zit op de middelste verdieping dus dat word een chaos. Dit is de gratis variant. De tweede variant is het gebruik van stopcontact boxjes. Deze zouden me 115 euro kosten. 
 

Door de Corona zijn we verplicht om thuis te werken, dan is werkend internet helaas wel handig. Nu vind ik het vreemd dat ik 115 euro uit mijn eigen zak moet betalen om fatsoenlijk internet thuis te krijgen bovenop mijn maandelijkse kosten. Er is me nota bene beloofd om het probleem op te lossen. Dit is toch niet acceptabel ? 


4 reacties

Hallo @Miesh1 , die 114 euro is voor 3 DVS’en 1200, 2 kosten er 80 euro.

En niemand zegt dat je die dingen aan moet schaffen, een netwerk kabel leggen is ook een optie die veel minder kost.

Als je die zwarte vierkante versterkers hebt gekregen, die kunnen inderdaad alleen bekabeld, maar je kunt ze doorlussen, zodat je niet per se vanaf het modem 2 kabels naar iedere versterker moet leggen.

 

Nu ben ik totaal niet technisch aangelegd, dus voor mij is bekabelen nog niet zo 1,2,3 geregeld. Alleen ik blijf het vreemd vinden dat ze me overhalen en beloven om het probleem op te lossen, en dat dit dus eigenlijk alleen kan tegen een behoorlijke vergoeding of een behoorlijke inspanning. Zij hebben toch hun WiFi niet voor elkaar ? 
 
Bekabelen gaat volgens mij of door mijn hele huis heen (ziet er niet uit) of ik moet gaan zitten boren in mijn grond. Met andere woorden het probleem word bij mij neergelegd. Dat lijkt me niet de bedoeling toch...

Hallo @Miesh1 , KPN probeert behulpzaam te zijn bij het optimaliseren van de wifi.

Echter, wifi is in elk huis anders door de bouwaard, wifidrukte in de straat/wijk etc.

Dat de wifi in jouw huis niet goed werkt kun je een provider niet aanrekenen. De basistaak van een provider is het leveren van een bekabeld internetsignaal op 1 computer volgens de afgesproken snelheid.

Wil je thuis optimale wifi hebben, dan helpt een provider je op weg maar je zult zelf ook de nodige inspanning moeten leveren en eventueel extra kosten maken.

 

Reputatie 5
Badge +8

Ik moet JanD wel een beetje gelijk geven in deze @Miesh1. Om overal in huis goede WiFi te hebben is de kans groot dat er extra middelen aan te pas moeten komen. Het WiFi-signaal is nou eenmaal niet zo sterk dat het door meerdere verdiepingen heen gaat en het huis van links naar rechts dekt. We garanderen eigenlijk alleen het signaal via de kabel. 

Heb je de Wifi Manager al eens doorlopen? Zo ja, wat kwam daar uit als conclusie? Vaak is dit namelijk een oplossing op maat. We hebben daarnaast ook een topic waar nog meer tips staan om problemen met WiFi op te lossen. 

Reageer